راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل [0تا100] + مراحل و ترفندها

راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل به عنوان یک صنعت رو به رشد، فرصت ‌های شغلی زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. این شغل با فروش انواع لوازم جانبی موبایل، از جمله کابل ها و شارژرهای موبایل، هندزفری، قاب و گلس و… استفاده می ‌شود. صنعت لوازم جانبی موبایل به علت رشد فناوری و انتشار گسترده گوشی‌ های هوشمند، از لحاظ اقتصادی و اشتغالی اهمیت دارد. افزایش فروش و درآمد، تنوع محصولات، دسترسی به بازار جهانی از طریق اینترنت، رقابت قابل تحمل به دلیل تعداد زیاد تولیدکنندگان و توسعه ارتباط مستقیم با مشتریان، از مزایای این شغل به شمار می ‌روند. این فرصت تجاری نه تنها به بهبود و گسترش کسب و کارها کمک می ‌کند، بلکه فرصت ‌های شغلی را نیز برای جوامع و افراد ایجاد می کند. در ادامه ده مرحله موثر در راه اندازی موفق مغازه لوازم جانبی موبایل برای شما عزیزان ذکر میکنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید نمایش

مرحله یک: تجزیه و تحلیل بازار لوازم جانبی و بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل بازار لوازم جانبی معمولاً شامل ارزیابی عناصر مختلفی می ‌شود که ممکن است بر تجارت و فروش لوازم جانبی تأثیر بگذارد. این تحلیل شامل بررسی مشتریان، رقبا، روند های بازار، فرصت ‌ها و تهدیدها، اندازه بازار، رویکرد های بازاریابی، ویژگی ‌های محصولات و خدمات، و بسیاری از عوامل دیگر باشد. در ادامه به چند مورد از تحلیل های لوازم جانبی می پردازیم:

آنالیز رقبا در شغل لوازم جانبی موبایل

  1. تحلیل فرصت ها و تهدیدها

فرصت ها به معنی فرصت ‌های موجود در بازار که ممکن است لوازم جانبی شما بتواند به آنها پاسخ دهد و تهدید ها به عوامل خارجی که ممکن است بر بازار لوازم جانبی تأثیر منفی بگذارند، می گویند.

یکی از قوت های این تحلیل، ویژگی ‌ها و مزایایی است که لوازم جانبی شما نسبت به رقبا دارد. اما از نقاط ضعف می توان به مشکلات و نقاط ضعفی که ممکن است در محصولات یا خدمات شما وجود داشته باشد، اشاره کرد.

  1. بازار هدف

تعیین بازارهای لوازم جانبی با تأکید بر نیازها و ترجیحات مشتریان و بررسی تطابق محصولات جدید با تغییرات در سلایق مشتریان

  1. تحلیل رقبا

تجزیه و تحلیل شناخت رقبا و ارزیابی مزایا و معایب محصولات لوازم جانبی یا خدمات آن‌ ها، همچنین بررسی استراتژی ‌های بازاریابی و رویکرد های قیمت‌ گذاری آن‌ ها

  1. تحلیل بازار

بررسی اندازه بازار و پتانسیل رشد در زمینه لوازم جانبی و بررسی و تحلیل الگوها و روند های بازاریابی مرتبط با لوازم جانبی

  1. تحقیقات مشتری

گردآوری نظرات مشتریان درباره محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما و درک نیازها و ترجیحات مشتریان جدید.

  1. بازاریابی و تبلیغات

ارزیابی استراتژی ‌های بازاریابی کارآمد رقبا و بررسی کارایی روش‌ های تبلیغات و بازاریابی

  1. قیمت‌گذاری

بررسی استراتژی‌های قیمت‌گذاری انجام شده توسط رقبا، همچنین تعیین قیمت بهینه با توجه به ارزش افزوده و ترجیحات مشتریان

با انجام چنین تحلیلی، شما قادر خواهید بود بهترین استراتژی ‌ها را برای ورود یا تقویت حضور در بازار لوازم جانبی انتخاب کنید و به رشد و موفقیت کسب ‌وکار خود دست یابید.

مرحله دوم: انتخاب محل مناسب برای مغازه لوازم جانبی موبایل

برای تأسیس یک فروشگاه فیزیکی لوازم جانبی موبایل در محیط شهری، مغازه‌ ها به گونه ‌ای فعالیت می‌ کنند که مشتریان به فروشگاه شما مراجعه کرده و از بین محصولات مختلف، انتخاب خود را انجام دهند.

اشخاصی که تصمیم به راه ‌اندازی یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل فیزیکی دارند، ابتدا باید شرایط محیط تأسیس مغازه را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کنند که این کسب و کار در محیط مورد نظرشان به صورت سود آوری قابل انجام است یا خیر.

انتخاب محل مناسب برای مغازه لوازم جانبی موبایل

برای راه ‌اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر به صورت فیزیکی، ابتدا باید مغازه مورد نظر خود را خریداری یا اجاره کنند و سپس به دریافت مجوزهای مورد نیاز اقدام کنند.

در مرحله بعد، باید از طریق عمده ‌فروشان لوازم جانبی مورد نیاز بازار را تهیه کنند. در این مرحله، حائز اهمیت است که به مسائل مربوط به ریسک‌ های احتمالی ناشی از عدم فروش محصولات توجه کنند و سعی کنند لوازم جانبی را انتخاب کنند که تقاضا بیشتری در بازار دارند.

مرحله سوم: سرمایه مورد نیاز برای مغازه لوازم جانبی موبایل

سرمایه‌گذاری در یک مغازه لوازم جانبی موبایل ممکن است به عنوان یک فرصت کسب و کار جذاب مطرح شود. در زیر، چند بند برای توضیح سرمایه مورد نیاز برای ایجاد یک مغازه لوازم جانبی موبایل را بیان خواهیم کرد:

سرمایه مورد نیاز برای مغازه لوازم جانبی موبایل

  1. پیش ‌پرداخت رهن و اجاره و آماده ‌سازی مکان

برای افتتاح یک مغازه لوازم جانبی موبایل، نیاز به یک فضای تجاری دارید. این مبلغ شامل پیش ‌پرداخت اجاره مغازه و هزینه‌ های آماده ‌سازی فضا می‌ شود. موقعیت مکانی مغازه نیز می ‌تواند تأثیر زیادی بر سطح پرداختی رهن و اجاره داشته باشد.

  1. موجودی کالا

یک مغازه لوازم جانبی موبایل باید محصولاتی از جمله کابل های موبایل، قاب ‌ها، شارژر ها، هدفون ‌ها، گلس ‌های محافظ و… داشته باشد. بنابراین، سرمایه برای خرید موجودی اولیه و متناسب با نیاز مشتریان باید در نظر گرفته شود.

  1. تجهیزات و ملزومات فنی

برای اجرای کسب و کار به بهترین شکل، نیاز به تجهیزات فنی مانند سیستم ‌های کامپیوتری، نرم ‌افزارهای مدیریت موجودی، ماشین‌ جارو برقی و دیگر تجهیزات مرتبط است.

  1. تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد. برنامه ‌ریزی برای تبلیغات آنلاین، توزیع و پخش بروشورها، تبلیغات محلی و شبکه ‌های اجتماعی نیازمند سرمایه‌ گذاری است.

  1. هزینه‌های نگهداری و عملیاتی

علاوه بر هزینه ‌های اولیه، نیاز به مدیریت هزینه ‌های نگهداری مغازه نیز هست. این هزینه شامل حقوق پرسنل، بیمه، برق، گاز و هزینه ‌های عمومی دیگر می ‌شود.

به طور کلی، برای راه ‌اندازی یک مغازه لوازم جانبی موبایل، نیاز به مقدار و حجم سرمایه به این شکل است که حدود 20 تا 30 میلیون تومان برای هر متر مربع مساحت فیزیکی مغازه مورد نیاز است.

مرحله چهارم: اخذ پروانه کسب برای مغازه لوازم جانبی موبایل

برای دریافت جواز کسب در حوزه مغازه موبایل و لوازم جانبی آن، اتحادیه شرایط مشخصی را ایجاب کرده است تا جواز کسب بتواند صادر شود. این شرایط به شرح زیر می ‌باشند:

  1. واحد صنفی باید حداقل ۸ متر مربع مساحت داشته باشد.
  2. واحد صنفی باید دارای برق باشد.
  3. تمام موارد بهداشتی باید به دقت رعایت گردد.
  4. وجود وسایل آزمایشی جهت تعمیر نقص و اشکالات دستگاه‌ های صوتی و تصویری الزامی است.
  5. واحد صنفی باید دارای ویترین و سیستم قفسه ‌بندی مناسب باشد.
  6. فرد متقاضی باید دارای صلاحیت فنی جهت انجام این کار باشد.

پروانه کسب برای مغازه لوازم جانبی موبایل

همچنین مدارک لازم برای درخواست پروانه کسب در زمینه فروش تلفن همراه و تجهیزات جانبی به شرح زیر می ‌باشد:

  1. تصویر شناسنامه
  2. تصویر کارت ملی
  3. تصویر اجاره ‌نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  4. یک عکس 3*4
  5. تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  6. کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچه اعزام به خدمت (برای آقایان)
  7. گواهی گذراندن دوره آموزشی به مدت 10 ساعت برای یادگیری مهارت‌ های کاری
  8. گواهی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی برای برخی مشاغل در خیابان های پر رفت و آمد
  9. گواهی عدم سو پیشینه کیفری (استعلام آنلاین در سامانه)
  10. گواهی صلاحیت فنی

پس از تحویل مدارک به اتحادیه، فرد متقاضی سه ماه زمان دارد تا پرونده اش مورد بررسی قرار گیرد. در صورت تأیید صلاحیت و شرایط فرد توسط رئیس اتحادیه، پروانه کسب به او صادر خواهد شد.

برای دریافت جواز کسب مغازه لوازم جانبی موبایل از اتحادیه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد سایت درگاه مجوز های کشور به آدرس https://www.g4b.ir شوید، نوع پروانه کسب را “پروانه کسب خرده فروشی لوازم جانبی انواع تلفن همراه” انتخاب کنید. اطلاعات را تکمیل کنید و منتظر تایید ناظر باشید.
  2. پس از بررسی ‌های اولیه توسط ارگان مربوطه، درخواست شما در مرحله اولیه بررسی می ‌شود که حدوداً 3 روز زمان می‌ برد.
  3. در صورت پذیرش اولیه، امکان ارسال مدارک وجود دارد.
  4. پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، واحد بازرسی به اتحادیه ارسال می‌ شود تا بازدیدی از مغازه انجام دهد.
  5. در مرحله بعد، هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، تصمیم‌گیری می‌کند و اگر فرد دارای صلاحیت باشد، تأییدیه دریافت جواز کسب و جواز راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل را به او ارائه می ‌دهد.
  6. در مرحله آخر، پرداخت وجوه الزامی اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف برای شما الزامی است. این مبلغ در سال 1402 به این صورت می باشد :
    ردیف عنوان مبلغ (ریال) توضیحات
    1 هزینه صدور پروانه ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال براساس ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون نظام صنفی، چهار میلیون ریال در کلان شهرها، سه میلیون ریال در سایر مراکز استان ها، دو میلیون ریال در سایر شهرها و برای پروانه موقت یکساله، هزینه صدور بمیزان 50 درصد ارقام مذکور می باشد.
    2 پرداخت حق عضویت ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال پرداخت حق عضویت به اتحادیه براساس مقررات آیین نامه اجرایی تبصره (1) ماده (31) قانون نظام صنفی به شرح ذیلبرای سال اول در کلان شهرها حداکثر تا 20 میلیون ریال، در سایر مراکز استانها حداکثر تا 17 میلیون ریال و در سایر شهرستان ها حداکثر تا 14 میلیون ریال برای متقاضیان پروانه کسب موقت به میزان 50 درصد حق عضویت سال اول بوده و در صورت تبدیل پروانه کسب موقت به دائم مکلف به پرداخت مابقی حق عضویت سال اول می باشد.حق عضویت واحدهای صنفی مستقر در روستاها اعم از سال اول و سالهای بعد معادل 50 درصد شغل مشابه در شهرستان ذیربط می باشد
  7. در پایان، اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشته باشد، رئیس اتحادیه جواز کسب او را به صورت دوره ‌ای پنج ساله صادر می کند که در سامانه بصورت فایل PDF بارگذاری می شود که میتوان بدون مراجعه به اتحادیه دریافت کرد و از مزایا آن استفاده کرد.

مرحله پنجم: تشکیل پرونده مالیاتی مغازه لوازم جانبی موبایل

در حال حاضر، تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) الزامی است. روند ثبت نام مالیاتی در چارچوب جدید سازمان امور مالیاتی به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌ شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. تمامی مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌ شود و به شرح زیر است:

تشکیل پرونده مالیاتی مغازه لوازم جانبی موبایل

  1. پیش ثبت نام مالیاتی

در این مرحله، اطلاعات مورد نیاز برای شروع فرآیند ثبت نام الکترونیکی مالیات جمع‌ آوری می ‌شود.

  1. صحت سنجی اطلاعات

اعتبارسنجی و تایید صحت اطلاعات توسط سازمان امور مالیاتی انجام می ‌شود.

  1. تولید و ارسال اطلاعات کاربری

پس از صحت سنجی، اطلاعات کاربری مرتبط با حساب مالیاتی تولید و به سازمان ارسال می‌ شود.

  1. ثبت نام الکترونیک

فرآیند ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و اطلاعات مالیاتی افراد ثبت می ‌شود.

  1. اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

سازمان امور مالیاتی اطلاعات را ستادی و میدانی اعتبارسنجی کرده و به مرحله نهایی ثبت نام مالیاتی می‌ رساند.

این فرآیند کاملاً الکترونیکی، تسهیلات بیشتری را برای اشخاص حقوقی فراهم کرده و نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر مالیاتی را کاهش داده است.

مرحله ششم: اهمیت دکور و تابلوهای مغازه در فروش بیشتر

یکی دیگر از دلایل مهمی که تاکید بر اهمیت تابلوی مغازه را دارد، می‌ توان به افزایش فروش و سودآوری اشاره نمود. نصب یک تابلوی منحصر به فرد بر سردر مغازه، اعتماد مشتریان را به نحو چشمگیری جلب می‌ کند و می ‌تواند جریان خریداران را به سوی مغازه شما افزایش دهد. این تأثیر به صورت مستقیم بر فروش مغازه شما اثر می‌ گذارد و باعث افزایش سود آوری آن می ‌شود.

اهمیت دکور و تابلوهای مغازه در فروش بیشتر

دکوراسیون مغازه لوازم جانبی، شامل اقداماتی نظیر دکور ویترین، بخشی برای عرضه کاور یا قاب گوشی موبایل (که دکور اصلی این بخش محسوب می‌ شود)، بخش دیگری برای نمایش هندزفری و شارژر موبایل، و بخش‌ های مرتبط با جذابیت دیگر لوازم جانبی موبایل، و در نهایت یک کانتر، را شامل می ‌شود.

نکاتی که در دکوراسیون مغازه لوازم جانبی موبایل باید در نظر گرفته شوند، شامل موضوعاتی چون نورپردازی، دکور قفسه ‌ها، انتخاب رنگ دیوارها و پوشش کف، چراغ‌ های سقفی، و انتخاب رنگی برای دکوراسیون مغازه است.

مرحله هفتم: تهیه لیستی از پرفروش ترین محصولات لوازم جانبی موبایل

اگر می خواهید یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل راه بندازید ولی به شناخت کامل از محصولات قابل فروش در چنین فضاهایی نمی ‌پردازید، لیست زیر اطلاعات مفیدی را درباره انواع کالاهای مورد نیاز در یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل فراهم می‌ کند:

قاب ‌های شفاف، فانتزی، ضد ضربه، ۳۶۰ درجه، مگنتی، کیف گوشی و …

  • گلس و محافظ صفحه

انواع گلس‌ ها و محافظ ‌ها (ارزان، فول چسب، فول کاور، پرایوسی، UV، مات، براق، گلس لنز دوربین و …)

انواع پاوربانک، شارژر دیواری، شارژر وایرلس و شارژر فندکی

تهیه لیستی از پرفروش ترین محصولات لوازم جانبی موبایل

انواع کابل ‌ها و تبدیل ‌ها (میکرو یو اس بی، آیفون (لایتنینگ)، تایپ سی، روکش و محافظ کابل، AUX، OTG، اتصال موبایل به تلویزیون و …)

انواع هدفون ‌ها، هدست ‌ها و هندزفری ‌ها (سیم دار، بلوتوث دوتایی، بلوتوثی گردنی، تک گوشی، کیف هندزفری، کاور ایرپاد و …)

  • لوازم جانبی متنوع

اسپیکر شارژی، هولدر و پایه نگهدارنده ماشین و موتور، مونوپاد و سه پایه، رینگ لایت، استند رومیزی، پاپ سوکت و هولدر انگشتی

  • حافظه و ذخیره‌سازی

کارت حافظه و رم گوشی، فلش مموری

  • لوازم بازی و ابزار سرگرمی

دسته بازی موبایل، قلم موبایل و تبلت

  • سایر لوازم جانبی

ساعت هوشمند، کلینر و پاک‌کننده، باتری موبایل، آویز و ابزار سرگرمی (ایموجی فنری، بند گوشی و فلش، جاسوییچی و …)

مرحله هشتم: یافتن تامین کننده و عمده فروش لوازم جانبی موبایل

بازرگانی رادینو پلاس، یکی از مهمترین فعالان در زمینه واردات لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در کشور می ‌باشد. این شرکت با ارائه بهترین و با کیفیت ‌ترین محصولات و قیمت‌ های بسیار رقابتی، به عنوان یکی از پیشتازان این صنعت شناخته می ‌شود.

هدف اصلی این فروشگاه بهبود فرآیند خرید مشتریان است و این هدف ‌ها شامل افزایش دقت در فرآیند خرید، بهبود کیفیت حمل و نقل محصولات، کاهش ضعف‌ های بازار و ارائه محصولات با بهترین قیمت به منظور افزایش رضایت مشتریان می ‌شود.

رادینو پلاس با موفقیت محصولات خود را از کشورهای تولیدکننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر نظیر چین و امارات وارد می ‌کند و تمام تلاش خود را به کار می ‌گیرد تا بهترین خدمات و امکانات را به مشتریان ارائه دهد.

تامین کننده و عمده فروش لوازم جانبی موبایل

در محصولات رادینو پلاس، شما می‌توانید لوازم جانبی موبایل شامل انواع شارژر، کابل‌ های موبایل، هندزفری ‌های سیمی و بلوتوث، پاور بانک و… را بیابید. همچنین لوازم جانبی کامپیوتر شامل انواع هدفون، اسپیکر، ماوس و کیبورد و لوازم شبکه از قبیل کابل‌ه ای شبکه، مودم و اسپلیتور نیز در فهرست محصولات آنان قرار دارد.

این فروشگاه با مجموعه ‌ای از بیش از هزار مورد محصولات متنوع در زمینه خرید عمده لوازم جانبی موبایل و همچنین خرید عمده لوازم کامپیوتر، تنها تنوع و انعطافی را که به مشتریان ارائه می ‌دهد، به تداوم ادامه می ‌دهد. این آرایه‌ها و تنوع وسیع به مشتریان جذابیت زیادی اضافه می ‌کنند.

همچنین رادینو پلاس خدمات پس از فروش و گارانتی قوی را به مشتریان ارائه می ‌کند. این فروشگاه ضمانت بازگشت تا 7 روزه را دارا بوده و برای محصولات شرکتی، گارانتی یک ساله نیز ارائه می ‌شود. این اقدامات به مشتریان اطمینان می ‌دهند که خریدشان ایمن و مطمئن است.

رادینو پلاس امکانات خرید حضوری و آنلاین را به مشتریان و همکاران عزیز فراهم می‌ کند. فروشگاه رادینو امکان خرید قسطی را هم به کاربرانی که تمایل به پرداخت نقدی خرید ندارند، فراهم کرده است و همچنین، با دریافت ای نماد، رادینو پلاس به مشتریان اطمینان می ‌دهد که می ‌توانند از یک تجربه خرید راحت و امن بهره‌ مند شوند.

قابل ذکر است در کنار واردات مستقیم از چین و امارات، رادینوپلاس به عنوان نماینده ای برای برندهای معتبر در زمینه لوازم جانبی موبایل شناخته می شود.

برای دیدن سایت رادینوپلاس میتوانید از لینک رو برو استفاده کنید و محصولات خود را بصورت عمده از این بازرگانی خرید کنید: www.RadinoPlus.com

مرحله نهم: کسب اطلاعات کافی از محصولات لوازم جانبی برای توضیح به مشتریان

در راستای ایجاد فروشگاه لوازم جانبی موبایل، ضرورت داریم که معرفی هر محصول با دقت و کمال احتیاط انجام شود. یک معرفی صحیح از هر کالا به عنوان عاملی موثر در راهنمایی مشتریان عمل می ‌کند و به آن‌ ها در برطرف کردن شبهات و سوالات کمک می ‌کند. هر محصول باید با توجه به ویژگی‌ های خود به‌ طور جداگانه معرفی شود.

به‌عنوان مثال، ممکن است قابلیت ‌های مشخصی نظیر قاب ‌های گوشی یا شارژرها نیاز به توضیح نداشته باشند و مشتریان به ‌سهولت آن‌ ها را تهیه کنند. با این حال، هر محصول موجود در فروشگاه لوازم جانبی موبایل به معرفی احتیاج دارد، حتی اگر این معرفی در چند جمله باشد.

کسب اطلاعات کافی از محصولات لوازم جانبی

یکی از اطلاعات مهمی که باید برای هر محصول ذکر شود، کشور سازنده ‌اش است. به ‌عنوان مثال، در خرید یک شارژر برای موبایل، اهمیت دارد که مشتری بداند آیا محصول از کشور چین با چه کیفیتی تولید شده است یا خیر؟ زیرا محصولات چینی دارای درجه کیفیتی مختلفی است که کارخانه های تولید لوازم جانبی در چین، با توجه به درخواست مشتری، یک محصول را با چند کیفیت تولید میکنند. این اطلاعات برای مشتریان بسیار حیاتی است و در انتخاب محصول تأثیرگذار می‌ باشد. حتی در مواردی که ممکن است برای نگه‌ دارنده ‌های گوشی نیاز به اطلاعات کشور تولید کننده کمتر باشد، بهتر است که این موضوع را در نظر گرفته و برای تمامی محصولات به‌کار رفته، این اطلاعات را فراهم کرد تا به بهترین نحو مشتریان را هدایت کنیم.

معرفی محصولات به تنهایی با ذکر کشور سازنده کافی نمی‌ شود. ویژگی‌ هایی چون برند، قابلیت ‌ها، و جنس محصول نیز باید به‌ طور کامل مورد توجه قرار گیرند.

به ‌عنوان مثال، در معرفی پاور بانک ‌ها، نیاز است که کابل‌ های شارژر با مدل‌ ها و مارک‌ های مختلف موبایل ‌ها که با آن وسایل سازگار هستند، به ‌طور جداگانه ذکر شوند. این اطلاعات به مشتریان این امکان را می ‌دهد که بر اساس نوع و مدل موبایل خود، وسیله مناسب را انتخاب کنند. همچنین، در مورد قاب‌ های گوشی که در اشکال و اندازه‌ های مختلف عرضه می ‌شوند، ضرورت داریم که اندازه صحیح گوشی‌ ها را به‌دست آوریم.

برای ارائه‌ی قاب ‌ها، مدل گوشی حتماً باید ذکر شود، در غیر این صورت ممکن است مشتریان تنها بر اساس طرح و رنگ قاب انتخاب کنند و به موقع تشخیص بدهند که اندازه آن با گوشی آن‌ ها مطابقت ندارد.

با توجه به مثال‌های ارائه شده، اهمیت دارد که اطلاعات هر محصول را به شکل کامل و دقیق به مشتریان ارائه دهیم. عدم داشتن اطلاعات کافی و دقیق از محصولات منجر به ناراضی‌ بودن از سوی مشتریان خواهد شد.

مرحله دهم: کسب اعتماد مشتریان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب

یکی از مزایای برجسته فروشگاه‌ های حضوری، اطمینان مشتری از صحت کالا پیش از خرید است. در فروشگاه ‌های حضوری، مشتریان می‌ توانند محصولات را مشاهده کرده و پس از اطمینان از کیفیت آنها، به خرید خود اقدام نمایند. این امکانات در فروشگاه ‌های آنلاین به نام “مشاهده قبل از خرید” وجود ندارد. به همین دلیل، بازرگانی رادینوپلاس این فرصت را به مشتریان خود اعطا کرده است تا یک هفته پس از خرید، با شرایط تعیین شده، به بازگشت محصولات خود اقدام نمایند.

کسب اعتماد مشتریان با ارائه خدمات پس از فروش

ترفند اختصاصی رادینو برای فروش بیشتر در حوزه لوازم جانبی موبایل

ترفند اول: فعالیت در صفحات مجازی

اکنون کاملاً متوجه شده‌ اید که تبلیغات لوازم جانبی موبایل در می ‌تواند پلتفرم فوق ‌العاده ‌ای برای پیشرفت کسب و کار شما در این حوزه باشد؛ اما در این قسمت، به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که رعایت آنها می ‌تواند به شما کمک بسیاری در این زمینه کند. در واقع، شما می ‌توانید به شکل پیش‌ فرض یک تبلیغ معمولی اجرا کنید؛ اما این موارد که در ادامه آورده شده‌اند، اطمینان حاصل کنید که توانایی تاثیرگذاری تبلیغات لوازم جانبی موبایل شما را چندین برابر می‌کند.

فعالیت در صفحات مجازی

  1. تولید محتوای تخصصی لوازم جانبی موبایل

اولین موردی که می‌ خواهیم به آن اشاره کنیم، تولید محتوای تخصصی برای اینستاگرام است. همان‌ طور که می ‌دانید، هر شبکه اجتماعی بر مبنای یک نوع محتوای خاص فعالیت می ‌کند؛ حالا اینستاگرام هم بر مبنای محتوای تصویری فعالیت می ‌کند. لذا در اینجا مهم است که تبلیغات لوازم جانبی موبایل را با استفاده از چه نوع محتوای تصویری ارائه دهید. هر چند می‌ توانید یک دوربین ساده بر دست بگیرید و تصویری ساده از محصولات بگیرید و آن را در پیج خود منتشر کنید، اما بهتر است با یک متخصص در تولید محتوای تصویری همکاری کنید. این مورد برای تبلیغات پیج‌ های تجاری و کسب و کارها بسیار حیاتی است. سعی کنید در محتوای تصویری خود به نکات مثبت محصولات اشاره کنید.

  1. استفاده از تخفیفات در تبلیغات اینستاگرام

باید از هر راهکاری برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغات لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام استفاده کرد. یکی از بهترین راهکارهایی که می ‌تواند به شما در تبلیغات فروش لوازم جانبی موبایل کمک زیادی کند، ایجاد تخفیفات در برخی از تبلیغات است. پیشنهاد می ‌شود در برخی از لوازم جانبی موبایل کسب و کار خود تخفیف ایجاد کنید و در تبلیغات خود به این محصولات اشاره کنید.

  1. ایجاد کمپین تبلیغاتی برای لوازم جانبی موبایل

هدف شما از تبلیغات لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام چیست؟ آیا هدف بلند مدتی دارید؟ اگر هدف بلند مدتی دارید، بهتر است از راهکارهای زودگذر خودداری کنید و از کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. اصلی‌ ترین ابزار کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، محتوا است. نوع کمپین تبلیغاتی که برای فروش لوازم جانبی موبایل پیاده سازی شود، کاملاً به هدف شما از تبلیغ بستگی دارد. مثلاً اگر هدفتان افزایش فروش است و یا هدف دیگری دارید، از کمپین تبلیغاتی مناسب استفاده کنید. کمپین تبلیغاتی یک نوع تبلیغات بلند مدت است که در یک بازه ‌ی زمانی مشخص در پیج دیگری با بهترین محتوای تصویری اجرا می ‌شود. پیشنهاد می ‌شود اگر هدفتان افزایش فروش است، به پیج‌ هایی بروید که از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

  1. تبلیغ مسابقات خود

حتماً دیده‌اید که پیج‌های تجاری مرتباً مسابقات و چالش‌ های اینستاگرامی برگزار و به برنده آنها محصولاتی را به عنوان جایزه اهدا می ‌کنند. شما هم می‌ توانید یک چالش برگزار کنید و همان چالش را در پیج‌ های دیگر تبلیغ کنید. این کار می‌ تواند نرخ تعامل با پیج شما را بسیار افزایش دهد؛ همچنین می‌ تواند به افزایش تعداد فالوورهای پیج شما کمک کند. این ترفند به خودی ‌خود یک روش تبلیغات لوازم جانبی موبایل در اینستاگرام محسوب می ‌شود.

 

ترفند دوم: ساخت سایت فروشگاهی

ساخت یک وب‌ سایت برای فروشگاه لوازم جانبی می ‌تواند به شدت اهمیت ‌آفرین باشد. در زیر تعدادی از دلایل اهمیت ساخت سایت برای فروشگاه لوازم جانبی را مشاهده می‌ کنید:

ساخت سایت فروشگاهی

  • دسترسی آسان به مشتریان

وجود یک وب‌ سایت به شما این امکان را می‌ دهد که به آسانی و بدون محدودیت زمانی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. مشتریان می ‌توانند به راحتی از هر نقطه ‌ای به وب ‌سایت شما دسترسی پیدا کنند.

  • افزایش فروش

با داشتن یک فروشگاه آنلاین، می ‌توانید به گسترش بازار و جلب مشتریان جدید بپردازید. این افزایش دسترسی به مشتریان به شما کمک می ‌کند تا فروش خود را افزایش دهید.

  • تبلیغات و بازاریابی

وب‌ سایت فروشگاه به شما این امکان را می ‌دهد که به راحتی اقدام به تبلیغات و بازاریابی آنلاین کنید. این کار باعث افزایش شناخت برند شما و جلب توجه مشتریان می ‌شود.

  • مدیریت موثر محتوا و محصولات

از طریق پنل مدیریت وب ‌سایت، شما می ‌توانید به راحتی محتوا و محصولات خود را مدیریت کنید. این امکان به شما کمک می‌ کند تا به سرعت و با دقت به روزرسانی ‌ها و تغییرات مختلف اقدام کنید.

  • رقابت پذیری

در دنیای امروز، حضور آنلاین برای بسیاری از کسب و کارها ضروری شده است. با داشتن یک وب‌ سایت، شما می ‌توانید رقابتی ‌تر در بازار عمل کنید و از فرصت ‌های جدید بهره‌مند شوید.

از این رو، اگر سرمایه دارید، ساخت یک وب ‌سایت برای فروشگاه لوازم جانبی می ‌تواند یک گام موثر واقع شود که به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

ترفند سوم: فروش در دیجی کالا

بدون شک، دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران، جایگاه بسیار بلندی در عرصه تجارت الکترونیک کشور دارد. این پلتفرم اینترنتی در چندین سال گذشته به صورت پیوسته کسب و کار خود را گسترش داده و نقش یک مارکت‌ پلیس عظیم را در حوزه تجارت الکترونیک ایران به عهده گرفته است. بسیاری از فروشندگان، بزرگ و کوچک، به طور فعال در دیجی کالا حضور یافته ‌اند و تصمیم به فروش محصولات خود از این طریق گرفته‌ اند. اما چه شرایطی برای فروش در دیجی کالا وجود دارد؟

ترفند سوم: فروش در دیجی کالا

مزایای فروش در دیجی کالا

برای اقدام به فروش در دیجی کالا، ابتدا لازم است به عنوان فروشنده در این پلتفرم ثبت ‌نام نمایید و سپس منتظر تایید مدارک و اسناد خود بمانید. کارشناسان دیجی ‌کالا معمولاً با سرعت بالا، در کمتر از 24 ساعت مدارک و درخواست شما را بررسی می ‌نمایند و نتیجه را به شما اطلاع می ‌دهند. این فرآیند سریع بررسی، یکی از امتیازات حضور در دیجی کالا به حساب می ‌آید؛ زیرا شما نیازی ندارید چند روز منتظر بمانید تا اطلاعات فروشگاه خود را در دیجی کالا دریافت کنید. علاوه بر این، ثبت نام در دیجی کالا به صورت کاملاً رایگان انجام می ‌شود.

یک مزیت دیگر از فروش در دیجی کالا، جذب کاربران فعال این پلتفرم است. روزانه حدود 4 میلیون کاربر به دیجی کالا مراجعه کرده و بسیاری از آن‌ ها خریدهای خود را انجام داده یا محصولات مختلف را به سبد خرید خود افزوده تا در زمان مناسب، خرید خود را به اتمام برسانند. در سال گذشته، دیجی کالا بیش از 30 میلیون بازدید کننده یکتا جلب کرد که به وضوح نشان ‌دهنده جذابیت بالای این پلتفرم است.

ترفند چهارم: تبلیغات (پخش بنر، کارت ویزیت و…)

استفاده از کارت ویزیت و تراکت برای تبلیغات در مغازه لوازم جانبی موبایل یک راه موثر و کارآمد برای جذب مشتریان و ترویج کسب و کار می ‌باشد. در ادامه، چند نکته کلیدی را برای این نوع تبلیغات مطرح می ‌کنیم:

  • طراحی جذاب و حرفه‌ای

کارت ویزیت و تراکت باید دارای طراحی جذاب و حرفهئ‌ای باشند. از رنگ‌ ها و عناصر گرافیکی مناسب برای جلب توجه استفاده کنید.

  • اطلاعات کامل و واضح

در کارت ویزیت، اطلاعات تماس، آدرس مغازه، وب ‌سایت و شبکه‌ های اجتماعی وجود داشته باشند. همچنین در تراکت باید شامل اطلاعاتی در مورد تخفیفات، پیشنهادات و خدمات ویژه باشد.

ترفند چهارم: تبلیغات (پخش بنر، کارت ویزیت و...)

  • ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه

افراد عمدتاً به دنبال فرصت‌ های اقتصادی هستند. ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه در کارت ویزیت و تراکت می ‌تواند تحریک‌ کننده باشد.

  • ترویج محصولات جدید

از این فرصت برای معرفی و ترویج محصولات جدید یا خدمات اختصاصی استفاده کنید.

  • تعامل با مشتریان

ایجاد امکاناتی برای تعامل با مشتریان از طریق کد QR در کارت ویزیت یا ارائه یک صفحه وب خاص برای تراکت می ‌تواند ارتباط مستقیم و آسان با مشتریان را فراهم کند.

ترفند پنجم: خرید شماره رند

استفاده از شماره تماس رند در تبلیغات، به ویژه در مغازه ‌های لوازم جانبی موبایل، می‌ تواند برای جلب توجه مشتریان مفید باشد. در زیر چند نکته در مورد این موضوع آورده شده است:

  • جلب توجه با ارائه تخفیفات و پیشنهادها

از شماره تماس رند برای ارسال پیامک ‌ها و اعلانات مخصوص به مشتریان استفاده کنید. همچنین اطلاعات در مورد تخفیفات و پیشنهادات ویژه را از طریق پیامک به مشتریان ارسال کنید تا توجه آن‌ها را به سمت مغازه جلب کنید.

ترفند پنجم: خرید شماره رند

  • برند سازی و ارتباط مستقیم

شماره تماس رند را به عنوان یک ابزار برای ارتباط مستقیم با مشتریان استفاده کنید. از این امکان استفاده کنید تا سوالات مشتریان را پاسخ دهید، بازخورد های آن‌ها را جلب کنید و روابط دو سویه را تقویت کنید.

  • تبلیغات جذاب

با استفاده از شماره تماس رند در تبلیغات، مشتریان می ‌توانند به راحتی با شما تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات دریافت کنند.

مقاله ما درباره نحوه راه اندازی شغل و مغازه لوازم جانبی موبایل و مراحل و ترفند های آن در اینجا به اتمام رسید. شما عزیزان هر سوالی در این زمینه داشتید، میتوانید از قسمت پیام ها یاداشت کنید، مختصصین رادینو، به عنوان واردکننده و نماینده برندهای اصلی در زمینه لوازم جانبی و عمده فروشی آن، به زودی پاسخ شما را خواهند داد.

 

4 دیدگاه برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل [0تا100] + مراحل و ترفندها ثبت شده است

  1. سلام
    ممنون از مقاله خوبتون، مبلغ پروانه کسب لوازم جانبی موبایل 2400 میشه یعنی ؟ شهر با شهر فرق نداره؟

    1. سلام علی اکبری عزیز
      از لطف شما ممنونم
      مبلغ دو میلیون چهارصد هزارتومان برای پروانه کسب خرده فروشی لوازم جانبی موبایل بصورت ثابت در کل کشور تعیین شده است. در همه شهرهای بزرگ همین مبلغ هست.

  2. سلام، سود مغازه لوازم جانبی خوب هست؟ به عنوان شغل دوم میشه روی این کار حساب کرد؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام محمد عزیز
      سود این کار بستگی خیلی زیاد به جای مغازه، تنوع محصول و خدماتی که ارائه میکنید داره. اما بصورت کلی اگه نکات داخل مقاله رو به خوبی رعایت کنید میتونید نه تنها به عنوان شغل دوم، بلکه به عنوان شغل اصلی، مغازه لوازم جانبی موبایل رو انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد