قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

راهنمای خرید هدفون | شناخت انواع هدفون و انتخاب بهترین آنها

راهنمای خرید هدفون | شناخت انواع هدفون و انتخاب بهترین آنها
راهنمای خرید هدفون | شناخت انواع هدفون و انتخاب بهترین آنها خرید یک هدفون خوب و کاربردی به گونه ای که بتواند لحظات خوبی را به یادگار بگذارد و مدت زمان زیادی را در خدمت گوش ها باشد، جزء دغدغه های بعضی افراد و بخصوص جوانان است که باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار داد، مانند: نوع نیاز کاربر، نوع قرارگیری روی گوش، جنس سرگوشی‌ ها، طراحی ارگونومیک، ابعاد و وزن، کیفیت صدایی که پخش می کند ، نوع اتصال آن، قیمت ، تولید کننده صدا، رنج فرکانس، امپدانس آن. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید هدفون | شناخت انواع هدفون و انتخاب بهترین آنها را در اختیار شما بگذاریم. در ابتدا بدانیم هدفون چیست و چه کارایی دارد؟

هدفون چیست؟

هدفون یا دو گوشی،یک دستگاه خروجی دوگوشی است که از دو بلندگو که برروی گوش قرار می گیرد تشکیل شده است. وقتی در جمعی هستید و می خواهید ویس مهمی را با دقت گوش کنید و نمی خواهید مزاحم اطرافیان خود شوید، آن صدا را فقط خودتان بشنوید و غرق در دنیای خود شوید، هدفون بهترین راه حل برای شماست.

انواع هدفون ها از نظر اتصال

هدفون ها از نظر اتصال به 2 دسته کلی تقسیم می شوند: 1.باسیم 2.بی سیم

هدفون های سیمی

هدفون‌ های سیمی نیز خودشان با توجه به نوع اتصال خود به ۳ دسته مهم تقسیم می‌ شوند:
  1. هدفون‌ هایی با اتصال جک ۳.۵ میلی‌متری که به دستگاه‌های مختلفی مانند (تلفن همراه، لپتاپ، موزیک پلیر و…) که این قابلیت را داشته باشد متصل می‌ شوند.
  2. هدفون‌ هایی با اتصال دو جک ۳.۵ میلی‌متری که به دستگاه‌های کمتری متصل می‌ شوند و دارای دو قابلیت اتصال هستند که یکی از آنها برای میکروفون و دیگری برای اسپیکرهای هدفون است.
  3. هدفون‌ با اتصال هایی که عموماً دستگاه‌های تخصصی‌تری دارند؛ مانند هدست‌ های گیمینگ که به کامپیوتر و کنسول‌های بازی متصل می‌ شوند.
راهنمای خرید هدفون | شناخت انواع هدفون و انتخاب بهترین آنها

هدفون های بی سیم یا بلوتوثی

منظور از هدفون بی‌ سیم آن دسته از هدفون‌ هایی است که بین آن‌ها با منبع پخش صوت مانند گوشی موبایل،تبلت،لپ تاپ و… هیچ‌گونه ارتباطی از طریق سیم وجود ندارد و این ارتباط معمولا با بلوتوث برقرار می‌شود. هدفون‌های بی سیم نیز خودشان به 2دسته تقسیم می‌ شوند:
  1. دسته ی اول هدفون‌ های بی سیمی هستند که با بلوتوث به دستگاه‌های دیگر متصل می‌ شوند.
  2. دسته ی دوم هدفون‌ های بی سیمی هستند که با گیرنده به دستگاه‌ های دیگر متصل می‌ شوند.
این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید فلش مموری
هدفون توگوشی

انواع هدفون ها از لحاظ نحوه قرارگیری روی گوش

هدفون های دورگوشی

از لحاظ اندازه و حجم جزو بزرگترین هدفون ها هستند؛ زیرا گوش شما را کامل در بر می گیرد و قسمت ابری و نرم آن کامل گوش های شما را می پوشاند، همچنین خستگی کمی را در استفاده طولانی مدت برای شما به همراه دارد. ابرهایی که دور گوش شما قرار گرفته، فاصله ی چند سانتی متری را با پرده ی گوش ایجاد کرده است که از لحاظ سلامت به شما آسیب نمی رساند. هدفون های دورگوشی

هدفون های روگوشی

این نوع هدفون روی گوش قرار می گیرد و صدا را مستقیم به داخل گوش می فرستد. حجم آنها نسبت به هدفون های دورگوشی کمتر است. این هدفون ها صدا را به خوبی نگه می دارند. البته گاهی اوقات صدای موسیقی قابل شنیدن از محیط بیرون است. بسیاری از جوانان و عموم این هدفون را انتخاب می کنند، چون حرارت کمتری را داخل گوش ایجاد می کند. قابلیت وزن خوبی برای حمل مداوم و جابجایی دارد، همچنین قابلیت تا شدن و قرار دادن داخل کیف را دارد. راهنمای خرید هدفون | شناخت انواع هدفون و انتخاب بهترین آنها

هدفون های توگوشی

مناسب ترین هدفون برای حمل و نقل، گوش دادن به موسیقی و…. در مسیرهای مختلف هستند.این نوع هدفون داخل گوش قرار می گیرد و اگر از سری مناسب و مارک خوب استفاده کنید، از ورود صداهای بیرون جلوگیری می کند. هدفون-توگوشی

هدفون های پشت گردنی

این نوع هدفون ها وزن و حجم بسیار کمی دارند. هنگام حرکت یا جابجایی مداوم و فعالیت های پرتحرک بسیار عالی است. هدفون های پشت گردنی نوعی هدفون است که بدنه ی آنها مانند گردنبند به دور گردن قرار می گیرد و گوشی های آن توسط سیم ثابت به گردنی داخل گوش قرار گرفته است. هدفون گردنی

نکات مهم در خرید هدفون

  • قیمت و بودجه خود را بسنجید تا محدوده ی انتخاب خود را آسان تر و راحت تر کنید.
  • ویژگی های خاصی که برای شما در اولویت هستند را در نظر بگیرید و باز هم محدوده ی انتخابی خود را آسان تر کنید.
  • درباره ی مارک، نوع هدفون از نظر اتصال (سیمی و بی سیم) و از نظر قرارگیری(روگوشی، توگوشی، پشت گردنی و….) با خود به نتیجه برسید، سپس مربوط به نتیجه گیری خود جستجو کنید.
  • ازدانش و تجربه افراد متخصص استفاده کنید تا خرید شما موفق تر باشد.
  • به تجربه خود اعتماد کنید، اگر مارکی خرید داشتید و راضی نبودید از مارک و نوع دیگر استفاده کنید.
  • فقط به استفاده ی امروزتان فکر نکنید. شاید الان فقط در زمینه ی موسیقی استفاده کنید ولی چند ماه دیگر هدفون را هنگام دویدن هم استفاده کنید.

Kala25

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد