قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

راهنمای خرید ماوس

راهنمای خرید ماوس

از مهم‌ترین اجزای ارتباطی ما با کامپیوتر و لپ تاپ ماوس می‌ باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید یک ماوس اهمیت چندانی ندارد اما این دیدگاه اشتباه است؛ زیرا به هنگام استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر با ماوس نیز زیاد سروکار دارید و اگر ماوس مناسبی نداشته باشید، دستتان خسته و باعث ناراحتی شما می‌ شود.

در خرید ماوس باید به اندازه، وزن، دقت ماوس و طراحی مناسب آن با دستتان توجه کنید. اگر دستان بزرگی دارید حتما نیاز به یک ماوس بزرگ ندارید و این بسته به سلیقه و راحتی افراد متفاوت است و ممکن است برعکس این باشد. حال ما در این مقاله اطلاعات کافی درمورد راهنمای خرید ماوس بسته به نیاز شما را ارائه می‌دهیم.

انواع ماوس کامپیوتر

1. ماوس گیمینگ

بیشتر ماوس‌ های معمولی دارای سه دکمه هستند اما ماوس‌ های گیمینک از دکمه‌های زیادی ساخته شده‌اند. تعداد دکمه‌های بالا به سرعت واکنش پذیری زیاد هنگام بازی کردن کمک می‌کند. این دکمه‌ها قابلیت شخصی سازی نیز دارند، بنابراین به جز بازی می‌توان آن را در کارهای دیگر هم استفاده کرد.

2. ماوس اپتیکال

نوع دیگری از ماوس های کامپیوتر و لپ تاپ که بسیار رایج و پرفروش می‌باشند از نوع اپتیکال هستند. ماوس اپتیکال ازیک لامپ LED و سنسور تصویر برداری تهیه شده است. این ماوس‌ها با استفاده از بازتاب لامپ و تغییر در تصاویر سنسورها سرعت و جهت‌ها را تشخیص می‌دهند.

3. ماوس لیزری

ماوس لیزری کارکردی همانند ماوس اپتیکال دارد و تنها تفاوتش با آن این است که ماوس اپتیکال لامپ LED دارد ولی در ساخت ماوس لیزری از لیزر شده است که قابلیت استفاده بر روی سطوح شیشه‌ ای و براق را نیز فراهم کرده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که ماوس‌ های لیزری از دقت پایین‌تری نسبت به نوع اپتیکال برخوردار هستند.

4. ماوس توپی

همانطور که از نامش پیداست، در ساخت ماوس توپی از یک توپ در داخل آن‌ استفاده است. این توپ سطح میز را لمس می‌کند و موقع حرکت دادن ماوس توپ هم می‌چرخد. ماوس لاجیتک MX ERGO یک ماوس توپی است که همانند ماوس‌های توپی قدیمی کار می‌کند با این تفاوت که توپ آن بر روی آن است و با دست کنترل می‌شود. توپ این ماوس در جای خود ثابت هست و مانند ماوس های دیگر حرکت نمی‌کند. جنس توپ ماوس لاجیتک از جنس شیشه‌ یا پلاستیک فشرده است به این دلیل که به سرعت آلوده نشود و کارایی خود را از دست ندهد.

5. ماوس ارگونومیک

ماوس ارگونومیک یا ماوس طبی به گونه‌ای طراحی شده است که دست ما را در بهترین حالت قرار دهد و از خستگی زیاد آن بکاهد. ماوس‌های ارگونومیک را می‌توان به صورت عمودی یا نیمه عمودی در دست گرفت، به این دلیل که دکمه‌های اصلی آن در قسمت راست قرار گرفته که می‌توانیم با انگشت شست از آن دکمه‌ها استفاده کنیم.

راهنمای خرید ماوس

ماوس سیمی بخریم یا بی سیم؟

ماوس سیمی همانطور که از نامش پیداست یعنی ماوسی که به وسیله‌ی سیم به دستگاه شما متصل می‌شود. بسیاری از افراد معتقد هستند که ماوس‌های بی‌سیم‌ به نسبت ماوس‌های باسیم کارایی بهتری دارند که این تفکر اشتباه است زیرا ماوس‌های سیم‌دار سریع‌تر و قوی‌تر از ماوس‌های بی‌سیم هستند و وزن کمتری نیز دارند. البته ماوس‌های بی‌سیم را می‌توان در فاصله‌ی دورتر یا فاصله‌ی دلخواه از دستگاه برد و با دستگاه کار کرد و سیم آن دست و پا گیر و مانع این کار نمی‌شود که خود یک مزیت بزرگ برای ماوس‌های بی‌سیم به شمار می‌رود.

ماوس‌ سیمی بدون باتری کار می‌کنند و می‌توانند از این نظر نسبت به ماوس‌های بی‌ سیم برتری داشته باشند. باتری نداشتن ماوس‌های سیم‌ دار باعث سبک‌تر بودن ماوس می‌ شود و شما نگران تمام شدن باتری ماوس خود نخواهید شد. ماوس‌های سیم‌ دار برای بازی‌ های جدی و مسابقه‌ ای گزینه بهتری می‌ باشد؛ زیرا دیگر نگران تمام شدن باتری آن وسط بازی نیستید ولی اگر از ماوس‌ های بی سیم رده بالا هم استفاده کنید به دلیل سرعت بالا و… نگرانی‌ های این چنینی نخواهید داشت. ماوس‌ های سیم‌ دار برای کامپیوتر و ماوس‌ های بی‌ سیم برای لپ تاپ رایج‌ تر هستند ولی بسته به سلیقه افراد کاربرد آنها متفاوت است.

ماوس بی‌ سیم که با نام‌های بلوتوثی یا ماوس وایرلس نیز شناخته می‌شوند، ماوسی هستند که از طریق بلوتوث یا گیرنده ای که اطلاعات دکمه های کلیک شده را به فرستنده می‌فرستد به دستگاه شما متصل می‌ شود.

چرا قیمت ماوس های گیمینگ از ماوس‌های دیگر بیشتر است؟

ماوس‌ های گیمینگ از CPI بالاتری نسبت به سایر ماوس‌ها برخوردارند یعنی سنسور هایی دارند که در هنگام بازی کردن با حرکت سریع کنار می‌ آیند. همچنین نرم افزاری درون آن استفاده کرده‌ اند که قابلیت شخصی سازی برای فرد وجود دارد و کاربر هنگام بازی بتواند راحت‌تر و با سرعت بیشتری بازی کند.

راهنمای خرید ماوس

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید کیبورد یا صفحه کلید

راه های اتصال ماوس به دستگاه کامپیوتر و لپ تاپ

  • اتصال از طریق USB

یکی از راحت‌ ترین راه‌ های اتصال ماوس‌ها به سیستم شما از طریق اتصال USB سیم‌دار است. ماوس‌ ها پس از متصل شدن به لپ تاپ یا کامپیوتر شروع به کار می‌ کنند چون احتیاجی به نصب و اتصال برنامه‌ های دیگر و… ندارند.

  • اتصال از طریق PS/2

اکثر ماوس‌ ها از طریق USB  به دستگاه مورد نظر متصل می‌ شوند، زیرا بیشتر سیستم‌ ها درگاه اتصالشان USB می‌ باشد اما برخی سیستم‌ها درگاه ‌ PS/2 نیز دارند. محل اتصال آنها دایره‌ای شکل بوده و رنگ سبز آن برای اتصال ماوس و رنگ بنفشش برای کیبورد استفاده می‌ شود. حال اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما درگاه PS/2 را ندارد می‌ توان از آداپتورهای PS/2 استفاده کرد اما بهتر است که این کار انجام نشود.

  • گارانتی ماوس

برای خرید ماوس بهتر است به گارانتی این محصول هم توجه کنید. زیرا هر شرکتی که به محصولات خود اطمینان خاطر داشته باشد برای آن گارانتی نیز در نظر می‌گیرد و این گارانتی سبب اطمینان مشتری از خرید آن محصول می‌شود.

راهنمای خرید ماوس

قیمت انواع ماوس  را می‌توانید همواره در سایت رادینو مشاهده نمایید. همچنین برای خرید اینترنتی ماوس می‌توانید از سایت رادینو اقدام کنید. برای پرسیدن سوالات خود به قسمت دیدگاه ما مراجعه کنید.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد