راهنمای خرید کیبورد

خرید کیبورد گیمی

در این راهنمای خرید کیبورد، برخی از کلمات کلیدی را که احتمالاً هنگام خرید یک صفحه‌کلید جدید مشاهده می‌کنید، توضیح می‌دهیم. همچنین نکاتی را در مورد خرید کیبورد در موقعیت‌های خاص مانند خانه ، محل کار یا بازی بررسی می کنیم.

پخش کیبورد در رادینو پلاس با قیمت مناسب و گارانتی یک ساله برای همکاران انتخاب مناسبی است.

اندازه مناسب برای میز خود پیدا کنید

در زمان انتخاب و خرید کیبورد بر اساس فضای کاری انتخاب خوبی برای شروع است. خرید کیبورد برای فضای کاری کوچک یا بزرگ، ساکن یا جلسه مجموعه‌ای از نیازهای متفاوت است. کلمات کلیدی که باید از نظر اندازه به آنها توجه کنید به شرح زیر است.

خرید کیبورد ارزان

صفحه کلید با اندازه کامل

این صفحه کلید بیش از 100 کلید را تحت فرمان شما قرار می دهد که شامل یک صفحه اعداد یکپارچه (معمولاً در سمت راست است اما می توانید صفحه کلیدهای صفحه اعداد چپ دست را دریافت کنید). اگر مرتباً اعداد را وارد می‌کنید، به حداکثر تعداد کلید در اختیار خود نیاز دارید، داشتن اعداد در کنار هم کار راحت‌تر و کارآمدتر می کند.

 

کیبوردهای محبوب با اندازه کامل

کیبورد Tenkeyless  یا TKL رایج ترین چیدمان صفحه کلید فشرده است. صفحه‌کلیدهای TKL یک طرح‌بندی با اندازه کامل هستند، به سادگی بدون صفحه شماره طراحی شده اند. این منجر به 87 یا 88 کلید با حدود 80 درصد عرض یک صفحه‌کلید با اندازه کامل می‌شود، نام‌های جایگزین برای TKL مقادیر درصدی مانند 87، 80، 75 درصد و 60 درصد است.

صفحه کلیدهای Tenkey یک انتخاب محبوب برای فضاهای کاری کوچکتر هستند زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند.  همچنین برای اتاق‌های جلسه و اتاق‌های رسانه محبوب هستند، زیرا صفحه شماره اضافی در سمت راست ضروری نیست یا به احتمال زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. کاهش سایز همچنین به معنای کاهش وزن است و عبور از صفحه کلید را آسان تر می کند.

با 75٪ صفحه کلید، بیشترین صرفه جویی در فضا در نتیجه کاهش فاصله بین قسمت های مختلف صفحه کلید و قرار دادن کلیدهایی مانند Insert، Delete و Home در یک ستون در سمت راست صفحه کلید است.

 از سوی دیگر، 60 درصد، ردیف کلید F در بالا و کلیدهای جهت‌نما در سمت راست را حذف می‌کند. به لطف کلید Function (Fn)  که معمولاً در نزدیکی سمت راست پایین صفحه کلید قرار دارد، این کلیدهای از دست رفته همچنان قابل دسترسی هستند. به طور کلی، کلیدهای F با فشار دادن کلید عددی مربوطه به عنوان مثال Fn + 1 = F1)  ) قابل دسترسی هستند، کلیدهای جهت دار از طریق WASD (Fn + W = Up) قابل دسترسی هستند.

خرید کیبورد سیمی در مقابل بی سیم

کیبورد سیمی این مزیت را دارند که توسط دستگاهی که به آن وصل شده است تغذیه می شوند. این برای دستگاه‌هایی که از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کنند بسیار عالی است، اگر نمی‌خواهید نگران نیاز به شارژ مجدد صفحه‌کلید یا تعویض باتری در هنگام خالی شدن آن باشید. خرید کیبورد سیمی، می‌توانید گزینه‌ خوبی باشد. صفحه کلیدهای سیمی اغلب دارای رابط اتصال USB هستند.

کیبور بی سیم

خریدکیبوردهای سیمی محبوب

از طرف دیگر، کیبوردهای بی‌سیم، مزیت نداشتن کابل را دارند. این می تواند به ایجاد یک فضای کاری تمیز و نامرتب کمک کند و همچنین آن را برای سالن یا اتاق جلسات عالی می کند. اغلب دو نوع صفحه کلید بی سیم وجود دارد.

کیبورد بی سیم USB  اولین نوع است که شامل یک دانگل است که برای سیگنال بی سیم باید به رایانه شخصی شما وصل شود. بلوتوث نوع دوم است که صفحه کلید آنها را به صورت بی سیم وصل می کند تنها در صورتی که کامپیوتر دارای قابلیت بلوتوث باشد.

خرید کیبورد سیمی

خرید کیبوردهای بی سیم محبوب

اکنون زمان خوبی است تا به کلیدهای خاصی که ممکن است نیاز داشته باشید فکر کنید. اگر از مک استفاده می کنید، یک صفحه کلید با یک گزینه یا کلید فرمان می خواهید. اگر اینطور است، به صفحه کلید iOS نیاز دارید. گزینه‌ها در اینجا بسیار محدودتر از کاربران ویندوز است، اینجاست که بهترین گزینه‌ها را برای صفحه‌کلید اپل پیدا خواهید کرد.

 

 

خرید کیبورد گیمی

مکانیکی در مقابل غشاء

تفاوت کیبوردهای مکانیکی و غشایی در نحوه ثبت کلیدها است.

کیبوردهای غشایی بسیار ابتدایی هستند. همه کلیدها به لنت های فشاری متصل هستند. شما یک کلاهک و یک فنر در زیر آن دارید که باعث بالا و پایین رفتن آن می شود، و وقتی کلید را فشار می دهید، یک گنبد لاستیکی را فشار می دهد که صاف می شود و با یک برد مدار ارتباط برقرار می کند و به کامپیوتر می گوید که یک کلید فشرده شده است تنها راه برای کامپیوتر شما برای اینکه بفهمد یک کلید را فشار داده اید زمانی است که درپوش کلید تا انتها فشار داده شده باشد.

از سوی دیگر، کلیدهای مکانیکی دارای مکانیسم های مکانیکی جداگانه ای در زیر هر کلید هستند که برای ایجاد اتصال با مدار خود بالا و پایین حرکت می کند. نقطه فعال یا نقطه ای که کامپیوتر می داند کلید فشرده شده است، در داخل خود سوئیچ ساخته می شود. بنابراین در بیشتر موارد، لازم نیست کلید را تا انتها فشار دهید، همچنین در بیشتر موارد، حتی لازم نیست که کلید را تا آخر برگردانید تا بتوانید کلید دیگری را فشار دهید و آن را در داخل ثبت کنید.

در بیشتر موارد زیبایی کلیدهای مکانیکی بشتر است، وقتی صحبت از سطوح مختلف مقاومت، بازخورد لمسی و نویز قابل شنیدن می شود، گزینه های زیادی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. همه اینها با رنگ متمایز می شوند تا کارها آسان تر شود.

اگرچه چند شرکت وجود دارند که سوئیچ‌ها و رنگ‌های خود را تولید می‌کنند، اما ما بیشتر روی سوئیچ‌های  Cherry MX  تمرکز می‌کنیم. با این حال، تا زمانی که 3 دسته سوئیچ ها را درک کنید (کلیکی، لمسی و خطی)، انواع مختلف سوئیچ ها را خواهید شناخت.

 

سه کلید مکانیکی متداول که می توانید پیدا کنید عبارتند از Cherry MX آبی، قهوه ای و قرمز.

Cherry MX Blues کلیکی هستند که برای فعال کردن تنها به 50 گرم نیرو نیاز دارند. دارای یک کلیک قابل شنیدن و یک برآمدگی لمسی است. بنابراین وقتی کلید را به سمت پایین فشار می‌دهید، ضربه کوچکی را احساس می‌کنید و صدای کلیک سوئیچ را می‌شنوید، اینجاست که کلید فعال می‌شود.

Cherry MX Browns مشابه کلیکی هستند، آنها همچنان همان برآمدگی لمسی را دارند که می توانید احساس کنید، اما صدای کلیک شنیدنی را ندارند، و باعث می شود سوئیچ شبیه به هم باشد اما بسیار ساکت تر است.

در نهایت، Cherry MX Reds  دارای یک سوئیچ صاف یا خطی است، به این معنی که کلید به آرامی از بالا به پایین حرکت می کند و شما نمی توانید نقطه فعال سوئیچ را مانند دو مورد دیگر احساس کنید.

Cherry MX سبز، سفید و مشکی مشابه سوئیچ های بالا هستند، فقط با سطوح مختلف سفتی.

 

Cherry MX Green، مانند رنگ آبی، با ضربه‌ای لمسی، ضربه‌ای است و قابل شنیدن است، اما در عوض ۸۰ گرم نیرو برای ضربه زدن به نقطه تحریک نیاز دارد. که باعث می شود کلید سفت تر شود.

Cherry MX White همان قهوه ای است و بدون کلیک قابل لمس است اما 85 گرم نیرو می گیرد که بسیار بیشتر است.

Cherry MX Black مانند رنگ قرمز خطی است اما برای فعال کردن به 60 گرم نیرو نیاز دارد.

کسی که می‌خواهد به طور عمده روی تایپ کردن تمرکز کند، به احتمال زیاد رنگ‌های آبی یا سبز را ترجیح می‌دهد، زیرا احساس لامسه دارد و رضایت از کلیکی که به شما اطلاع می‌دهد کلید شما ثبت شده است. هنگامی که به آن عادت کردید، می‌توانید به سرعت انگشتان خود را روی کلیدها بچرخانید و از کلیک شنیدنی استفاده کنید تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی باید به کلید بعدی بروید. این می تواند به شما در بهبود سرعت و دقت در تایپ کردن کمک کند. فقط توجه داشته باشید که صدای این سوئیچ ها بسیار بلند است، بنابراین اگر در محیط اداری هستید، سوئیچ های قهوه ای یا سفید ممکن است کمی مودب تر باشند.

برای بازی، بیشتر افراد بسته به اینکه آن برآمدگی لمسی را می خواهید یا نه، تمایل دارند به سمت قهوه ای یا قرمز متمایل شوند. نقطه تحریک و رهاسازی Cherry MX Reds بسیار به هم نزدیک‌تر هستند، بنابراین می‌توانید برای فشار دادن کلیدها سریع‌تر، انگشت خود را در وسط سوئیچ بچرخانید.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، چند شرکت وجود دارند که سوئیچ ها و رنگ های خود را در آنجا تولید می کنند. تا زمانی که سه دسته سوئیچ ها (کلیکی، لمسی و خطی) را درک کنید، خواهید دانست که آنها چه حسی دارند.

 

در نهایت همه چیز به حسی که بیشتر از همه ترجیح می دهید و همچنین محیطی که از آن استفاده می کنید برمی گردد (برای مثال، اگر در یک محیط اداری آرام کار می کنید، ممکن است یک صفحه کلید فوق العاده شنیدنی نخواهید).

خرید کیبورد ارزان

خرید کیبورد گیمی با نور پس زمینه و RGB LED

وجود چراغ‌های LED روی صفحه کلید ابتدا به عنوان راهی برای دیدن کلیدها در تاریکی به وجود آمد، در حالی که هنوز زیبایی‌ نقش مهمی در استفاده از آن دارد، اکنون بسیاری از کیبوردهای گیمینگ مجموعه‌ای از گزینه‌های نورپردازی RGB را روی کلیدها و هم روی صفحه‌نمایش ارائه می‌دهند، با الگوها و جلوه‌هایی که می‌توانند با موسیقی برقصند یا به روش‌های خاصی هنگام اجرای برنامه‌ها واکنش نشان دهند. یکی از رایج ترین موارد استفاده، تنظیم نور RGB برای روشن کردن کلیدهایی است که استفاده می کنید به روشی خاص تا بتوانید آنها را به راحتی پیدا کنید. خرید کیبورد گیمی با چراغ های LED برای بازی کردن انتخاب خوبی است.

خرید کیبورد ارزان

برخی از بسته‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده خوب همراه با برخی از مارک‌ها مانند Logitech، Razer، SteelSeries و Cooler Master وجود دارد که توانایی برجسته کردن خودکار کلیدهایی را دارد که می‌توانید به طور خودکار هنگام اجرای بازی از آنها استفاده کنید. برای بهتر کردن می توانید LED های صفحه کلید را طوری تنظیم کنید که به رویدادهایی که در بازی رخ می دهند، مانند تعقیب شدن توسط پلیس در GTA V، واکنش نشان دهند.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا بهترین صفحه کلید را برای نیازهای خود انتخاب کنید!

رادینو پلاس یکی از عرضه کنندگان کیبورد به صورت عمده است. خرید در رادینو پلاس با ضمانت 7 روز بازگشت و گارانتی یک ساله است. همکاران و مشتری های عزیز خرید کیبورد ارزان با کیفیت مطلوب در رادینو پلاس انتخابی فوق العاده برای شماست.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد