راهنمای خرید کابل شبکه

خرید عمده کابل شبکه

تشخیص اینکه کدام کابل شبکه برای شما بهتر کار می‌کنند بدون اینکه زیاده روی کنید کار سختی است، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما راهنمایی را گردآوری کرده ایم که شامل نکات خرید کابل شبکه است که مزایا و مشکلات کابل های مختلف اینترنت را با هم مقایسه می کند.

ردیابی سرعت اینترنت شما

ساده ترین راه برای انتخاب کابل اینترنت، انتخاب کابلی با برد و کارایی مورد نیاز است. اما به چه چیزی نیاز دارید؟

با سرعت اتصال به اینترنت خانگی خود شروع کنید. اگر اینترنت گیگابیتی (1 گیگابیت در ثانیه) دارید، یک سیم اترنت قدیمی شما را نگه می دارد. اگر اتصال آهسته‌تری دارید – شاید 10 یا 20 مگابیت در ثانیه،کابل Cat 5 یا جدیدتر خوب هستید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم).

خرید عمده کابل شبکه

تست سرعت اینترنت

اگر از سرعت واقعی اشتراک اینترنت خود اطلاعی ندارید، رایانه شخصی خود را مستقیماً به مودم متصل کرده و این تست سرعت را بارگیری کنید. انجام این کار به شما یک ایده اولیه از آنچه از نظر اتصال سیمی نیاز دارید، می دهد. اگر اشتراک شما فقط از دانلود با سرعت 50 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند، خرید کابل شبکه 10 گیگابیت بر ثانیه ممکن است بیش از حد باشد.

همچنین، اگر اغلب فایل‌های بزرگ را بین رایانه‌ها جابه‌جا می‌کنید یا ویدیوهای با پهنای باند بسیار بالا را پخش می‌کنید، یک کابل شبکه بهتر می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. اگر اینطور نیست و فقط در آب های کم عمق اینترنت گشت و گذار می کنید، ممکن است تفاوت زیادی را متوجه نشوید.

با این حال، اگر به دنبال یک کابل جایگزین هستید، ایده خوبی است که یکی از نسخه‌های جدیدتر را انتخاب کنید تا هم از سرعت و هم از راه‌اندازی آینده‌تان استفاده کنید. آنها همچنین می توانند محافظ بهتری ارائه دهند که می تواند به محافظت از داده های شما در حین انتقال کمک کند. یک کابل شبکه سریع به خودی خود تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، اما یک کابل خوب می تواند با سایر دستگاه های شبکه پیشرفته کار کند تا اطمینان حاصل شود که اتصال شما تا حد امکان قوی است.

خرید کابل شبکه

Cat یعنی چی؟

وقتی شروع به جستجوی کابل های اترنت خاص برای مطابقت با نیازهای خود می کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که آنها بر اعداد “Cat” تقسیم می شوند. معنی آن چیست؟

Cat به سادگی مخفف (رده) است. عدد زیر نشان دهنده نسخه مشخصات پشتیبانی شده توسط کابل است. یک قانون کلی این است که اعداد بالاتر نشان دهنده سرعت های سریع تر و فرکانس های بالاتر است که در مگاهرتز (MHz) اندازه گیری می شود. همانطور که در مورد اکثر فناوری ها وجود دارد، کابل شبکه جدیدتر معمولاً از پهنای باند بالاتر پشتیبانی می کنند و بنابراین سرعت دانلود و اتصالات سریع تر را افزایش می دهند.

اعداد پیشرفته تر Cat همچنین ممکن است عملکرد قابل اعتمادتر و همچنین عملکرد بهتر در مسافت را نشان دهند. متوجه خواهید شد که کابل های اترنت معمولاً دو درجه بندی سرعت دارند، یکی در حدود 10 تا 30 متر و دیگری در 100 متر، زیرا عملکرد معمولاً در فواصل طولانی کاهش می یابد.

انواع کابل شبکه (اترنت)

اگر می خواهید، می توانید آخرین شماره Cat (در حال حاضر 8) را برای محافظت از آینده انتخاب کنید و نگران بقیه نباشید. یا، می توانید نگاهی به ویژگی های هر دسته بپردازید:

خرید کابل cat5

کابل شبکه 1 Cat  تا 5 Cat

ما از این دسته ها صرف نظر می کنیم زیرا بسیار قدیمی هستند، از نظر فنی حتی استانداردهای رسمی اترنت را ندارند، آن ها متوقف شده اند یا بسیار کند هستند و قابل استفاده نیستند.

کابل شبکه Cat 5e

“e” در Cat 5e مخفف “Enhanced” است. هیچ تفاوت فیزیکی بین  خرید کابل Cat 5 و Cat 5e وجود ندارد. با این حال، سازندگان کابل‌های Cat 5e را تحت استانداردهای تست دقیق‌تر می‌سازند تا انتقال سیگنال ناخواسته بین کانال‌های ارتباطی (crosstalk) را حذف کنند.

Cat 5e در حال حاضر رایج ترین کابل مورد استفاده است که عمدتاً به دلیل هزینه تولید پایین و پشتیبانی از سرعت های بالاتر از کابل های Cat 5 است.

کابل شبکه 6 Cat

کابل شبکه Cat 6 از پهنای باند بالاتری نسبت به کابل های Cat 5 و Cat 5e پشتیبانی می کند. آنها محکم زخمی شده اند و معمولاً با فویل یا محافظ بافته تجهیز می شوند. محافظ گفته شده از جفت های پیچ خورده سیم داخل کابل اترنت محافظت می کند که به جلوگیری از تداخل و تداخل نویز کمک می کند. کابل های Cat 6 از نظر فنی تا 10 گیگابیت بر ثانیه تا 55 متر را پشتیبانی می کنند. با این حال، این سرعت با قیمتی همراه است، خرید کابل Cat 6 گرانتر از انواع Cat 5 و Cat 5e است.

خرید کابل cat6

کابل شبکه  a6 Cat

“a” در Cat 6a مخفف “افزوده شده” است. کابل های مبتنی بر این استاندارد با پشتیبانی از دو برابر حداکثر پهنای باند، یک پله بالاتر از نسخه های Cat 6 هستند. آنها همچنین قادر به حفظ سرعت انتقال بالاتر در طول کابل طولانی تر هستند. کابل‌های Cat 6a دارای محافظ و روکش هستند. اندازه‌ای این کابل ضخیم است، و تداخل را از بین ببرد، کابل شبکه a6 Cat بسیار متراکم‌تر و انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به Cat 6 ایجاد می‌کند.

کابل شبکه Cat 7 و  Cat 7a

کابل های Cat 7 و Cat 7a عملکرد بالایی دارند اما برای اکثر افراد بی فایده هستند. بیایید به دلیل آن بپردازیم:

کابل‌ شبکه Cat 7 از پهنای باند بالاتر و سرعت انتقال بسیار سریع‌تری نسبت به کابل‌های Cat 6 با استفاده از جدیدترین فناوری اترنت در دسترس پشتیبانی می‌کنند. کابل های Cat 7 در برد 15 متری به سرعت 100 گیگابیت در ثانیه می رسند، آنها را به یکی از تواناترین دسته کابل های اترنت تبدیل می کند. کابل‌های Cat 7 همیشه محافظ هستند و از کانکتور GigaGate45 اصلاح‌شده استفاده می‌کنند که با پورت‌های اترنت RJ45 سازگار است.

با این حال، کانکتور اصلاح شده GG45 یک جزء اختصاصی است، آیا می دانید هنوز مشکلاتی در پیروی از استانداردهای قبلی اترنت وجود دارد.

باعث شد که اکثر تولیدکنندگان از استاندارد Cat 7 اجتناب کنند، به همین دلیل است که امروزه بسیار نادر است. این مشکل منجر به توسعه Cat 6a شد، برخی از فروشندگان شروع به معرفی Cat 6a به عنوان Cat 7 جدید کردند.

کابل شبکهCat 7a  یکی از کابل‌های اترنت بالاترین مشخصات را ارائه می‌کند، اما به طور گسترده در دسترس نیست و تنها چند گزینه سخت‌افزاری پشتیبانی را ارائه می‌دهد. استاندارد 7a  برای پشتیبانی از 40 اتصال اترنت گیگابیتی تا 50 متر طراحی شده است و  درست مانند Cat 7، اما با بهبود پهنای باند کلی  بیش از 50٪. این بهبود ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما کابل‌های Cat 7a بسیار گران‌تر از هر گزینه دیگری هستند. استفاده از Cat 7a را فقط در موارد بسیار خاص در نظر بگیرید.

کابل شبکه 8 Cat

این استاندارد حداکثر فرکانس 2000 مگاهرتز و سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه در 30 متر را نوید می دهد. این فرکانس بالا به محافظ نیز نیاز دارد، به این معنی که هرگز کابل های بدون محافظ Cat 8 را پیدا نخواهید کرد.

Cat 8 از دو کانکتور پشتیبانی می کند. بنابراین تنها امکان اتصال سه کابل با طول ترکیبی 30 متر را فراهم می کند. کابل های Cat 8 نسبت به سایر گزینه ها هزینه بیشتری دارند، اما این روزها مقرون به صرفه تر شده اند. می توانید گزینه هایی برای Cat 8   10 فوتی زیر مقرون به صرفه پیدا کنید.

Cat 8 همچنین تنها کابلی است که آخرین استانداردهای IEEE (فرکانس 40 گیگابیت در ثانیه و 2000 مگاهرتز ذکر شده) را برآورده می کند، که یکی از دلایلی است که علیرغم هزینه های بسیار بالاتر، یک انتخاب عالی برای محافظت در آینده است. به عنوان یک امتیاز اضافی، از آشفتگی کانکتور Cat 7 نیز عبور می کند.

خرید عمده کابل شبکه

درباره کانکتورهای اترنت

کانکتورهای اترنت از یک طراحی تخصصی با هشت پین استفاده می کنند که باید در جای خود قفل شوند که معمولاً کانکتور 8P8C نامیده می شود. کابل‌های اترنت چند نوع کانکتور 8P8C دارند و دانستن تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا دسته‌های مختلف اترنت را واضح‌تر درک کنید:

RJ45

این کانکتور استاندارد ثبت شده جک 45 است که کابل شبکه از آن استفاده می کنند. دو تغییر بر اساس نحوه رنگ‌بندی و چیدمان سیم‌ها وجود دارد: استاندارد محبوب‌تر T568B و استاندارد T568A کمتر رایج (مگر اینکه سیم‌کشی دقیق انجام دهید اهمیت خاصی ندارد). کانکتور RJ45 تقریبا در هر دسته اترنت، از Cat 1 تا Cat 6 و همچنین Cat 8 استفاده می شود.

GG45

برای کابل‌های Ethernet Cat 7، استانداردها برای مدت کوتاهی به کانکتور جدیدی به نام GigaGate45 یا GG45 تغییر یافتند.  GG45 با چندین هادی اضافی برای تطبیق پذیری فرکانس عرضه شد. این کانکتور با کانکتورهای RJ45 سازگار است، اما کانکتور جدید تا حد زیادی غیر ضروری به نظر می رسد، به همین دلیل است که Cat 8 به RJ45 تغییر می کند.

خرید کابل شبکه

EtherCON RJ45

اتصالات RJ45 آسان برای استفاده هستند اما همیشه بادوام نیستند، گیره های پلاستیکی داخلی آنها می توانند بشکنند. EtherCON یک نسخه مقاوم از کانکتور RJ45 است که توسط Neutrik ساخته شده و در شرایطی که کانکتور سنتی RJ45 بسیار شکننده است، اغلب با کار حرفه ای A/V استفاده می شود.

محافظ و بسته بندی فویل

کابل شبکه در برابر تداخل الکترومغناطیسی و مشکلات مشابه آسیب پذیر هستند. هنگامی که کابل ها در خارج از منزل، نزدیک تجهیزات ولتاژ بالا یا در کنار سایر کابل های ارتباطی اجرا می شوند، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. راه حل؟ محافظی که کابل ها را عایق می کند.

با مشاهده کدهای روی خود کابل ها می توانید به سرعت وضعیت محافظ کابل های اترنت را پیدا کنید.

U/UTP  معمولاً به این معنی است که اصلاً محافظی وجود ندارد: در دنیای پر از فناوری، این کابل‌ها کمتر رایج می‌شوند، اما تا زمانی که کابل‌ها از وسایل بزرگ دور باشند، همچنان برای اهداف اصلی خانه مناسب هستند.

“F” به این معنی است که یک محافظ فویل در جای خود وجود دارد. این یک لایه از فویل فلزی، مس یا آلومینیوم است، با روکش پلی استر برای دوام بیشتر طراحی شده است.

 این روش ارزان برای محافظت از کابل‌های اترنت است و بسیار مؤثر است، اما در محیط‌های خاص، فویل می‌تواند به مرور زمان تخریب شود و مستعد پاره شدن است.

“S نشان دهنده یک صفحه بافته، بافتی از سیم مسی یا قلع بسیار نازک است. این از فویل بادوام تر است، اما پوشش آن کاملاً کامل نیست.

خرید کابل اینترنت

سبک های کابل شبکه

کابل های اترنت علاوه بر مشخصات عملکردی خود، می توانند در طرح های مختلفی نیز عرضه شوند. برخی از سبک‌های کابل اترنت با در نظر گرفتن مشاغل یا محیط‌های خاصی ساخته می‌شوند، بنابراین می‌توانید انتخاب کابل شبکه خود را به جایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، تنظیم کنید. در اینجا چند نمونه رایج آورده شده است:

باریک و فوق العاده و باریک

این کابل  شبکه از یک پوشش بسیار فشرده برای نمای کلی باریک تر استفاده می کنند. این می‌تواند در مراکز داده خاص و اتاق‌های سرور که فضا بسیار محدود است و فضای اضافی برای جریان هوای بهتر مورد نیاز است که خنک‌سازی را بهبود می‌بخشد، مفید باشد.

کابل شبکه تخت

کابل‌های اترنت تخت راحت‌تر زیر فرش‌ها، قرنیزها و درها اجرا می‌شوند. آنها کمتر خطر زمین خوردن دارند و به طور کلی راحت تر پنهان می شوند.

کابل شبکه هسته جامد

این نشان‌دهنده سیم‌های مسی جامد بر خلاف آلومینیوم با پوشش مسی است. سیم های جامد در تاسیسات اترنت بزرگتر و کابل های با کیفیت بالاتر رایج تر هستند، جایی که برای مسافت های طولانی تر کار می کنند. کابل‌های اترنت سیم جامد معمولا سیگنال‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند و به کاهش از دست دادن سیگنال کمک می‌کنند.

کابل شبکه زره پوش

این کابل ها با لایه های بیرونی ضخیم برای محافظت بیشتر طراحی شده اند. این باعث می شود که آنها برای نصب در فضای باز و سایر محیط هایی که ممکن است در آنها خوردگی یا آسیب ایجاد شود، مناسب تر باشند.

کابل بافته شده

این کابل ها دارای یک نوار نایلونی در قسمت بیرونی برای محافظت بهتر از بدنه و جلوگیری از آسیب ناشی از خم شدن مکرر یا دلایل دیگر هستند.

خرید کابل cat5

رنگ کابل اترنت

از نظر فنی، رنگ کابل اترنت شما مهم نیست و هیچ ویژگی عملکردی را نشان نمی دهد. فروشندگان کابل ممکن است رنگ های خاصی را تعیین کنند تا بدانند کابل خاص برای چه چیزی استفاده می شود، نوع اتصال را تشخیص دهند یا اتصال خود را از سایر فروشندگان متمایز کنند.

به عنوان مثال، رنگ سبز ممکن است به معنای اتصالات متقاطع باشد، زرد ممکن است به معنای PoE (Power over Ethernet) باشد، آبی ممکن است به معنای کابل هایی باشد که برای سرورها طراحی شده اند، و غیره.

اما هیچ قانون سختگیرانه ای در اینجا وجود ندارد: بسیاری از نصاب ها به سادگی از رنگ ها استفاده می کنند تا تنظیمات پیچیده کابل اترنت را سازماندهی کنند. مراکز داده.

جایگزین های کابل کشی اترنت

در نهایت، چند نوع مختلف از کابل‌های اترنت نیز وجود دارد که مشاغل خاصی در ذهن دارند. این جایگزین ها ممکن است در موقعیت های منحصر به فرد مناسب تر باشند:

آداپتورهای پاورلاین

این یک راه اندازی منحصر به فرد است که در آن اتصالات با استفاده از کابل اترنت و سیم کشی برق در خانه انجام می شود. این به افراد اجازه می‌دهد تا اتصالات اینترنتی را از طریق پریز برق در خانه اجرا کنند، راه‌اندازی تمیزتر که برای فعال کردن آن نیاز به آداپتور دارد. می خواهید بیشتر بیاموزید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد شبکه های پاور لاین بدانید.

 

خرید عمده کابل شبکه

PoLRE

PoLRE  مخفف Power over Long Reach Ethernet است، یک راه‌اندازی تخصصی سوئیچ اترنت که برای کابل‌های طولانی، مانند بیش از 1000 فوت استفاده می‌شود. این در تنظیمات تلفن در ساختمان‌های اداری بزرگ و ساختمان‌های مشابه برای کمک به ساده‌سازی اتصالات، صرفه‌جویی در فضا و ارائه سریع اتصالات تلفن به تمام نقاط پایانی ضروری استفاده می‌شود.

اترنت از طریق  COAX/MoCA

هر دوی این اصطلاحات به یک معنا هستند: آنها از یک جفت آداپتور منحصر به فرد استفاده می کنند که داده های اینترنتی را از طریق اتصالات کواکسیال ارسال می کنند. این معمولاً برای ارسال مستقیم داده های اینترنتی به پخش کننده های رسانه و سینمای خانگی استفاده می شود.

خرید عمده کابل شبکه در رادینو پلاس با قیمت مناسب، گارانتی معتبر و بازگشت 7 روز کالا بهترین انتخاب برای خرید آنلاین می باشد.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد