قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟
صفحه نمایش خود را کالیبره کنید تا همانطور که دوست دارید به نظر برسد، با گذشت زمان کیفیت تصویر در مانیتور کامپیوتر شما ممکن است کمی ضعیف یا حتی بیش از حد روشن به نظر برسد. قبل از اینکه بخواهید کل سیستم خود را ارتقا دهید یا یک مانیتور جدید تهیه کنید، ممکن است یک راه حل بسیار ساده تر، سریعتر و مقرون به صرفه تر وجود داشته باشد ، مانیتور خود را کالیبره کنید. معرفی بهترین رینگ لایت سلفی موبایل در نوشته های گذشته بررسی کردیم. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ می توانید مانیتور خود را برای انجام آن نزد یک متخصص ببرید، اما انجام آن توسط خودتان نسبتاً سریع و بدون دردسر است و کیفیت تصویر را تا حد زیادی بهبود می بخشد. سازندگان همچنان نمایشگرهایی را با فناوری‌های جدید مانند وضوح 4K UHD، محدوده دینامیکی بالا (HDR) و نمایشگرهای منحنی تولید می‌کنند که یک جشن واقعی برای چشم‌ها فراهم می‌کنند، اما فقط در صورتی که به درستی کالیبره شده باشند. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

برای شروع برای کالیبره کردن چه باید کرد؟

مرحله 1:  مانیتور خود را حداقل نیم ساعت قبل از کالیبراسیون روشن کنید تا بتواند دمای کار و شرایط عادی خود را گرم کند. مرحله 2:  وضوح مانیتور خود را روی وضوح صفحه نمایش اصلی و پیش فرض خود تنظیم کنید. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ مرحله 3:  مطمئن شوید که در اتاقی با نور محیطی متوسط ​​در حال کالیبراسیون هستید. لازم نیست اتاق کاملاً سیاه باشد، اما شما نمی خواهید تابش خیره کننده تیز و رنگ های ناشی از نور مستقیم باشد. مرحله 4:  با کنترل های نمایشگر مانیتور خود آشنا شوید. آنها ممکن است بر روی خود مانیتور روی صفحه کلید یا در پانل کنترل سیستم عامل قرار داشته باشند. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

با استفاده از ابزارهای داخلی ویندوز و مک کالیبره کنید.

هر دو MacOS و Windows دارای ابزارهای کالیبراسیون داخلی هستند که به شما کمک می کنند تا شما را به صورت گام به گام در این فرآیند راهنمایی کنند، که مخصوصاً اگر در نظارت بر کالیبراسیون تازه کار هستید مفید است. این ابزارهای رایگان باید اولین ایستگاه باشند، به خاطر داشته باشید که تنظیمات بر اساس نوع و مدل نمایشگر محدود خواهد شد. اصطلاحات مختلف گاما، نقطه سفید و غیره ، ممکن است در نگاه اول کمی دلهره آور به نظر برسند، اما هر یک از ابزارها توضیح نسبتاً ساده ای از معنای همه آنها ارائه می دهد. به طور واقع بینانه، برای کالیبره کردن مانیتور خود نیازی به دانستن زیر و بم اصطلاحات تخصصی ندارید. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

ابزار کالیبراسیون نمایشگر ویندوز 10

در آخرین نسخه ویندوز 10 ساده ترین راه برای یافتن ابزار کالیبراسیون رنگ از طریق نوار جستجوی ویندوز است. مرحله 1:  کالیبراسیون رنگ را در نوار جستجوی پنجره تایپ کنید و روی نتیجه مربوطه کلیک کنید . چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز می‌توانید ابزار کالیبراسیون رنگ را در بخش نمایش کنترل پنل بیابید که در قسمت ظاهر و شخصی‌سازی فهرست شده است. مرحله 2:  اکنون که در ابزار کالیبراسیون هستید، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا تنظیمات گاما روشنایی، کنتراست و تعادل رنگ صفحه نمایش خود را انتخاب کنید. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ یک تصویر نمونه برای مطابقت با بسیاری از تنظیمات همراه خواهد بود. به سادگی تنظیماتی را برای تقلید از نمونه تا حد امکان انجام دهید. مرحله 3:  هنگامی که جادوگر کالیبراسیون کامل شد، مطمئن شوید که کالیبراسیون فعلی را انتخاب کرده اید یا اگر از نتایج راضی نیستید به کالیبراسیون قبلی بازگردید کالیبراسیون جدید به عنوان یک فایل ics یا فایل کالیبراسیون رنگ ذخیره می شود و به عنوان نمایه کنسرسیوم رنگ بین المللی (ICC) جدید در برنامه تنظیمات مدیریت رنگ نشان داده می شود. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ مرحله 4:  ساده ترین راه برای باز کردن این برنامه این است که “مدیریت رنگ” را در کادر جستجو تایپ کنید و اولین نتیجه را انتخاب کنید. پس از باز شدن، می توانید مانیتور خود را از لیست دستگاه انتخاب کنید و ببینید کدام نمایه های ICC در دسترس هستند.

کالیبراسیون  MacOS

در اینجا مراحل کالیبراسیون در MacOS آمده است: مرحله 1: در  MacOS، Display Calibrator Assistant  در تنظیمات برگزیده سیستم در زیر تب Displays ، در بخش Color  قرار دارد. اگر در یافتن آن مشکل دارید، کالیبره را در Spotlight  وارد کنید تا پوشه‌ها و فایل‌های مختلف رایانه‌تان را اسکن کنید. نتایج باید گزینه ای را برای باز کردن ابزار در پانل System Preferences  نشان دهد. مرحله 2:  دستورالعمل‌های گام به گام Mac شما را پس از یافتن و باز کردن ابزار نرم‌افزار در فرآیند کالیبراسیون راهنمایی می‌کند. برای انتخاب فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید: چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ نقطه سفید:  نقطه سفید معمولاً باید یک نقطه استاندارد D50 یا D65 باشد تا از مشکلات رنگی عجیب جلوگیری شود. تنظیمات رنگ :  نقطه سفید مشخص است، اما اپل سعی می کند صفحه نمایش شما را شناسایی کند و تعدادی کالیبراسیون رنگ دیگر را در این مرحله ارائه دهد.  ممکن است بقیه گزینه های تنظیم را به طور کامل نادیده بگیرد. نمایشگرهای بومی اپل ممکن است در این مرحله کالیبراسیون رنگ کمتری داشته باشند (زیرا اپل قبلاً آنها را کالیبره کرده است). مگ سیف اپل چه کاربردی در آیفون ۱۲ دارد؟ مرحله 3:  این یک نمایه رنگی جدید برای صفحه نمایش شما ایجاد می کند اگر نتوانستید تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید، این نمایه جدید را انتخاب کنید و باز کردن نمایه را انتخاب کنید . با این کار یک پنجره جدید با تمام تگ های مرتبط با نمایه رنگ و توضیحات آنها باز می شود. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ مرحله 4:  می توانید هر برچسب را انتخاب کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها ببینید. برخی از برچسب‌ها فقط داده‌های رنگی اولیه هستند، اما برچسب‌های دیگر را می‌توان برای تغییر فاکتورهای رنگی خاص برای نمایش تغییر داد. مرحله 5:  اگر یک صفحه نمایش بومی دارید، به دنبال برچسب اطلاعات بومی صفحه نمایش اپل به عنوان یک مکان خوب برای شروع باشید. همانطور که می بینید، این می تواند به سرعت فنی شود، بنابراین برای ایجاد تغییرات دقیق با این روش، باید اطلاعات رنگ خود (مقادیر فسفر، منحنی پاسخ و غیره) را بدانید. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

با استفاده از ابزارهای آنلاین کالیبره کنید.

تعدادی ابزار کالیبراسیون مبتنی بر وب وجود دارد که به شما کمک می کند تنظیمات مانیتور خود را به صورت دستی تنظیم کنید. آنها می توانند کالیبراسیون دقیق تر یا سفارشی تری نسبت به ابزارهای داخلی ارائه دهند. تست رنگ صفحه‌نمایش W4zt : این صفحه وب ساده چندین شیب رنگ و جعبه‌های رنگ خاکستری را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای مقایسه‌های سریع از آنها استفاده کنید، همراه با یک تست گاما آسان که می‌توانید اجرا کنید. خوب است که تعداد زیادی آزمایش در یک صفحه داشته باشید و این راه حل را برای کالیبراسیون سریع و کثیف عالی می کند تا بتوانید ادامه دهید. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟ صفحات تست مانیتور LCD Lagom : برای استفاده آنلاین و آفلاین مفید است، صفحات تست مانیتور LCD Lagom نه تنها به شما امکان می دهد موارد مختلفی مانند کنتراست و زمان پاسخ را تنظیم کنید، بلکه به شما امکان می دهد تصاویر را به عنوان یک فایل فشرده 120 کیلوبایتی دانلود کنید. بنابراین می توانید هر مانیتور موجود در فروشگاه را که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. Calibrize 2.0   : اگر ابزاری عالی می‌خواهید که کمی عمیق‌تر از گزینه‌های کالیبراسیون بومی باشد، پیشنهاد می‌کنیم Calibrize 2.0 را دانلود کنید. این یک جادوگر رایگان عالی است که به دقت شما را از طریق مراحل توضیح داده شده راهنمایی می کند تا به شما در کالیبره کردن رنگ، مقیاس خاکستری، گاما و تنظیمات مشابه در رایانه شما کمک کند. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

با استفاده از سخت افزار رنگ سنج کالیبره کنید؟

در حالی که آنها بهتر از یک راه حل موقت هستند، ابزارهای کالیبراسیون داخلی هنوز یک نقص عمده دارند: شما. از آنجایی که آنها به درک رنگ خاص شما متکی هستند، آنچه برای شما عالی به نظر می رسد ممکن است کاملاً به نظر یک دوست باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل و اطمینان از اینکه مانیتور خود را به درستی کالیبره کرده اید، خرید یک دستگاه کالیبره است. برای بهترین کنترل و دقت باید مقدار مناسبی پول خرج کنید. با این حال، جایگزین های مقرون به صرفه ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا رنگ ثابتی را در تمام مانیتورهای خود به دست آورید. چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد