قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2022

نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2022
RAM  یک حافظه فرار است که داده ها را به طور موقت برای دسترسی سریع ذخیره می کند. RAM  می تواند نرخ فریم و سرعت فریم را در هنگام بازی بهبود بخشد. نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر ، به ظرفیت و سرعت بررسی دارد. تفاوت بین عوامل فرم مانند DIMM و SO-DIMM را بدانید. برای اجرای بازی های مدرن حداقل 16 گیگابایت رم دریافت کنید و اگر چند کار انجام می دهید، بیشتر. در این نوشته یاد می گیرید رم چیست، تفاوت بین DDR4، SDRAM  و DIMM و اینکه رم چگونه می‌تواند بر تجربه بازی تأثیر بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر بررسی کنیم. RAM  حافظه دسترسی تصادفی یک جزء کلیدی در هر کامپیوتر بازی است. افزودن رم بیشتر در مقایسه با سیستم‌هایی که حافظه کمتری دارند، می‌تواند پاسخگویی سیستم را افزایش داده و نرخ فریم را بهبود بخشد. چگونه لپ تاپ را با پاور بانک شارژ کنیم؟ برای اطلاع از نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر ، نحوه یافتن ماژول های سازگار و میزان حافظه مورد نیاز خود برای بازی به ادامه مطلب بروید. نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2022

RAM  چگونه کار می کند؟

هدف RAM ذخیره داده های کوتاه مدتی است که کامپیوتر برای کارکرد صحیح به آن نیاز دارد. اما بر خلاف هارد دیسک یا SSD درایو حالت جامد که داده ها را به طور نامحدود ذخیره می کنند، هر بار که سیستم راه اندازی مجدد می شود، RAM  ریست می شود. RAM  یک “حافظه فرار” است، به این معنی که در مقابل یک HDD یا SSD “غیر فرار”، داده‌ها را فقط زمانی ذخیره می‌کند که برق داشته باشد. برنامه ها در حین استفاده به طور موقت در حافظه رم بارگذاری می شوند، اما به طور دائم روی یک درایو ذخیره سازی قرار می گیرند (تا زمانی که حذف شوند). رایانه ها برای اجرای برنامه ها یا اجرای وظایف نیاز به دسترسی سریع به داده های موقت دارند. برای مثال، بازی‌های رایانه‌ای مدرن باید به سرعت دارایی‌های هنری را بازیابی کنند. بازی‌ها داده‌ها را در RAM  می‌خوانند و می‌نویسند، زیرا مرتبه‌ای بزرگ‌تر از دسترسی به داده‌ها در یک دستگاه ذخیره‌سازی است. در ادامه نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر بررسی می کنیم. نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2022

چه رمی با مادربرد شما سازگار است؟

رم SO-DIMM بیشتر برای لپ تاپ ها یا مادربردهای بسیار کوچک استفاده می شود. رم DIMM پایین در مادربردهای رومیزی استاندارد استفاده می شود. قبل از اینکه در مورد ظرفیت و فرکانس RAM فکر کنید، باید مطمئن شوید که RAM با مادربرد و پردازنده شما سازگار است. نوع اشتباه ماژول ها به سادگی کار نمی کنند، در حالی که رم با مشخصات اشتباه برای رایانه شخصی شما ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشد.

بررسی نوع ماژول

آیا می دانید نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر چگونه است؟ RAM به صورت دسته‌ها یا ماژول‌های حافظه عرضه می‌شود که به شکاف‌های حافظه روی مادربرد می‌چسبند. رمی که با سیستم شما ناسازگار است یا مناسب نیست یا به درستی کار نمی کند. مادربردها در کامپیوترهای مدرن از رم DDR4 پشتیبانی می کنند. DDR4 را نباید با DDR3، نسل قبلی SDRAM اشتباه گرفت. آنها قابل تعویض نیستند و نمی توانید (به عنوان مثال) 8 گیگابایت DDR3 را با 16 گیگابایت DDR4 جایگزین کنید.

DDR4  و SDRAM چیست؟

کامپیوترها از نوعی رم به نام SDRAM حافظه دسترسی تصادفی دینامیک سنکرون استفاده می کنند. DRAM “Synchronous” با فرکانس پردازنده هماهنگ می شود. SDRAM با گذشت زمان بهبود یافته است و مزایایی مانند مصرف انرژی کمتر، سرعت انتقال سریعتر و انتقال داده با ثبات تر را ارائه می دهد. DDR4 SDRAM  استاندارد فعلی برای کامپیوترهای امروزی است. DDR4 مخفف “Double Data Rate 4” است و چهارمین نسل از فناوری DDR است که جایگزین SDR (Single Data Rate) SDRAM شده است. DDR4 دارای سرعت انتقال داده سریعتر، ظرفیت بیشتر و ولتاژ کمتر نسبت به نسل قبلی است. اگر در حال ساخت یک رایانه شخصی جدید یا ارتقاء رم در یک سیستم نسبتاً جدید هستید، احتمالاً با استاندارد فعلی DDR4 SDRAM سر و کار دارید. چرا DDR4 Backwards سازگار نیست؟ از آنجا که دارای زمان بندی های متفاوتی است. نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر چگونه است؟ ولتاژ، و تعداد پین ها، از جمله ویژگی های دیگر برای جلوگیری از نصب تصادفی، بریدگی کلید روی ماژول‌های DDR4 بعد از یک پین متفاوت از ماژول‌های DDR3 قرار می‌گیرد و این اطمینان را می‌دهد که نمی‌تواند در اسلات‌های DDR3 بلغزد. چند راه آسان برای یافتن حافظه سازگار وجود دارد. اسناد مربوط به سیستم یا پردازنده خود را بررسی کنید، یک ابزار نمایه سازی سیستم را اجرا کنید یا از یک ابزار سازگاری حافظه آنلاین استفاده کنید.

فاکتور فرم

DIMM ماژول حافظه درون خطی دوگانه ماژول های RAM بزرگتر هستند که برای مادربردهای رومیزی طراحی شده اند. SO-DIMM  ماژول حافظه درون خطی دوگانه طرح کلی کوچک ماژول‌های کوچک‌تری هستند که برای لپ‌تاپ‌ها، مینی رایانه‌های شخصی Intel® NUC و برخی از مادربردهای Mini-ITX (SFF) ساخته شده‌اند. نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2022

مشخصات رم و نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر

ظرفیت :  بر حسب گیگابایت (گیگابایت) اندازه گیری می شود. هرچه ظرفیت بالاتر باشد، داده های بیشتری را می توان توسط برنامه ها ذخیره کرد. در ظرفیت های بالاتر، برنامه های بیشتری می توانند به طور همزمان اجرا شوند و بازی ها می توانند مقادیر بیشتری از داده های موقت را ذخیره کنند. سرعت :  با مگاترانسفر در ثانیه (MT/s) اندازه گیری می شود، این اغلب به عنوان سرعت بر حسب مگاهرتز (MHz) نیز در نظر گرفته می شود، اگرچه این اندازه گیری متفاوت از سرعت ساعت است. رتبه‌بندی‌های سرعت بالاتر به معنای پاسخ سریع‌تر به درخواست‌های خواندن و نوشتن و در نتیجه بهبود عملکرد است. در نتیجه با نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر به ظرفیت و سرعت رم بستگی دارد؟

چه مقدار رم برای بازی نیاز دارم؟

بستگی دارد. آیا قصد دارید بازی‌ها را در جلسات متمرکز انجام دهید یا استریم و چند کار انجام می‌دهید؟ برای بازی، 8 گیگابایت به عنوان پایه برای عناوین AAA در نظر گرفته می شود با این حال، تقاضای  RAM  در حال افزایش است. به عنوان مثال، Red Dead Redemption 2، 12 گیگابایت رم را برای عملکرد بهینه توصیه می کند، در حالی که Half-Life: Alyx به حداقل 12 گیگابایت نیاز دارد. بنابراین، اگر می خواهید سربار کافی برای ادامه پخش نسخه های جدید در آینده داشته باشید، 16 گیگابایت رم توصیه می شود. تفاوت بین سیستم عامل ۳۲ بیتی و سیستم عامل ۶۴ بیتی چیست؟ اگر قصد دارید بیشتر از بازی انجام دهید، 32 گیگابایت را در نظر بگیرید. این به شما آزادی پخش زنده، چت گروهی در Discord و باز کردن YouTube یا Twitch در پس‌زمینه را می‌دهد. اگر بودجه و نیاز به رم بیشتر دارید (برای مدل سازی سه بعدی یا سایر برنامه های حرفه ای)، Windows 10 Home و جدیدترین پردازنده های Intel® Core™ i9 تا 128 گیگابایت پشتیبانی می کنند. “Max Memory Size” را در زیر مشخصات حافظه پردازنده خود علامت بزنید.

چه سرعت رم نیاز دارم؟

نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر چگونه است؟ به دنبال تعادل مناسب بین ظرفیت و سرعت باشید. این احتمال وجود دارد که 32 گیگابایت رم آهسته ایده آل نباشد، اما 4 گیگابایت رم سریع نیز ایده آل نیست. سرعت رم DDR4 از حدود 1600 مگاهرتز شروع می شود، اما این سرعت ها طبق استانداردهای امروزی آهسته در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، پردازنده Intel® Core™ i9-10900 از 2933 مگاهرتز در مشخصات موجود پشتیبانی می کند. برای بازی، اجرای رم با سرعت های بالا مزایایی دارد. اگرچه به اندازه ارتقاء پردازنده یا کارت گرافیک تأثیر عمیقی نخواهد داشت، رم سریعتر می تواند عملکرد بازی و نرخ فریم را بهبود بخشد. بهبود عملکرد از بازی به بازی دیگر متفاوت است: برخی شاهد افزایش قابل توجهی هستند، در حالی که برخی دیگر به سختی تحت تأثیر قرار می گیرند. ارزش آن را دارد که معیارها را برای میانگین فریم در ثانیه بررسی کنید تا ببینید آیا ارتقا ارزش آن را دارد یا خیر. علاوه بر بهبود نرخ فریم، رم سریعتر می تواند زمان فریم یا ثابت بودن نرخ فریم را بهبود بخشد. این به عنوان مقادیر پایین 1% و 0.1% (میانگین کندترین 1% و 0.1% فریم های ثبت شده) در معیارها نشان داده می شود. خارج از نرخ فریم، رم سریعتر می تواند سایر بخش های عملکرد سیستم مانند کوتاه کردن زمان بوت را نیز بهبود بخشد. نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر و لپ تاپ در سال 2022

نصب و راه اندازی رم چگونه است؟

نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر به چه عواملی بستگی دارد؟ رم معمولاً در مجموعه های دو یا چهار ماژول خریداری می شود به عنوان مثال، “2x16GB”  یا “4x8GB”.  قبل از خرید کیت، بررسی کنید که مادربرد شما چند اسلات حافظه دارد. دسکتاپ ها معمولا دارای چهار اسلات هستند، در حالی که لپ تاپ ها معمولا دارای دو اسلات هستند. رایانه‌های شخصی و ایستگاه‌های کاری کلاس علاقه‌مندان ممکن است هشت یا بیشتر داشته باشند، در حالی که تعداد اسلات‌ها در تنظیمات منحصربه‌فرد مانند NUC و SFF متفاوت است. اگر قصد دارید رم را در لپ تاپ ارتقا دهید، مطمئن شوید که RAM در دسترس است و روی مادربرد لحیم نشده است. برخی از رم لپ تاپ برای تعویض در نظر گرفته نشده است. اگر قصد دارید یک دسکتاپ را ارتقا دهید، سعی کنید در صورت امکان، اسلات های حافظه را برای گسترش آینده باز بگذارید. به عنوان مثال، نصب یک کیت 2×16 گیگابایتی به جای یک کیت 4×8 گیگابایتی روی دسکتاپ، دو اسلات را برای ارتقاهای آینده باز می کند. برای استفاده از افزایش پهنای باند ارائه شده توسط رم دو کاناله، توصیه می شود حداقل یک جفت ماژول رم را در اسلات های متقارن (معمولاً با کد رنگی) نصب کنید. ماژول ها باید ظرفیت یکسان و در حالت ایده آل سرعت یکسانی داشته باشند: اگر سرعت ها مطابقت نداشته باشند، ماژول با سرعت پایین تر، سرعت را تنظیم می کند. حال متوجه شدیم نحوه انتخاب رم برای کامپیوتر به چه عواملی بستگی دارد، امیدوارم مطالب برای شما مفید باشد.

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد