قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

بررسی 5 مقایسه کابل HDMI با کابل VGA

تفاوت کابل HDMI با کابل VGA
با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییرات بسیاری در سطح لوازم جانبی ، کالای دیجیتال و …  بودیم. بسیاری از این تغییرات برای سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر استفاده می شوند.  باید بدانید مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت و سرعت انتقال داده ها کابل منتقل کننده است. در طول زمان شاهد به وجود آمدن و معرفی طیف بسیاری از کابل ها برای انتقال دادن تصویر از کیس به کامپیوتر بودیم که از کابل DVI ، VGA،  HDMI استفاده می شدند. شرکت های ارائه دهنده نسخه جدید از کابل های ورودی و خروجی طراحی کردند. در این نوشته به تفاوت کابل HDMI با کابل VGA می پردازیم. راه های سالم نگه داشتن عمر باطری گوشی چیست؟ در  این نوشته متوجه خواهید شد بهترین کابل برای اتصال کیس به مانیتور کدام کابل است؟   بررسی کابل HDMI

بررسی کابل HDMI

کابل HDMI یک نوع پورت که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت بالا فراهم می کند. جالب است بدانید کابل HDMI در تکنولوژی کاربرد های فراوانی دارد و در دستگاه های همانند تلویزیون  با رزولیشن بالا و در دوربین فیلم برداری از کابل HDMI بهره می گیرند. در ادامه به تفاوت کابل HDMI با کابل VGA می پردازیم.

مهم ترین ویژگی های کابل HDMI

  1. قابلیت انتقال دادن فایل به صورت فشرده
  2. قابلیت انتقال فایل تصویری و صوتی به صورت همزمان
  3. انتقال دادن تصاویر با کیفیت بالا
  4. استفاده کردن از یک پورت
  5. کاهش تعداد کابل انتقال
  6. سرعت بالای انتقال دادن فایل ها
  7. پشتیبانی از ویدیو سه بعدی
  8. اتصال به اینترنت با سرعت بالا

بررسی کابل VGA

جالب است بدانید کابل VGAمخفف Video Graphics Array یعنی آرایه‌های گرافیکی ویدئو است. آقای IBM  اختراع کابل  VGAدر سال 1987 جایگزین طراحی های استاندارد EGA و MDA و CGA کرد.

درگاه VGA به چه معناست؟

آیا می دانستید درگاه VGA از 15 پین به صورت 3 ردیف ولی در استاندارد mini VGAتعداد پین 14 پین در 2 ردیف می باشد. درگاه VGA اطلاعات تصویری به آنالوگ تبدیل می کند. اطلاعات رنگ ها با هم متفاوت هستند. یعنی اطلاعات رنگ قرمز ، سبز ، آبی با سه پین مخصوص و متفاوت از هم ارسال می شوند.
  1. پین یک وظیفه انتقال اطلاعات به رنگ قرمز دارد.
  2. پین دو وظیفه انتقال اطلاعات به رنگ سبز دارد.
  3. پین سه وظیفه انتقال اطلاعات به رنگ آبی دارد.
حداکثر وضوح صفحه نمایش پشتیبانی شده در حالت استاندارد در درگاه VGA، 2048 * 1536 پیکسل است.  

کابل HDMI مچر 1.5 متری مدل Macher MR-90

طول کابل: 150 سانتی متر نویزگیر: دو عدد نویزگیر جنس روکش کابل: کنف زره دار مزایا : مقاوم در برابر کشیدگی، خمیدگی و گره خوردگی قیمت : 39.000 تومان ثبت خرید کابل HDMI مدل Macher MR-90   کابل HDMI مچر 1.5 متری مدل Macher MR-90

کابل HDMI مدل BXY 5m

نوع کابل : HDMI طول کابل: 5 متر مزایا : پشتیبانی از فرمت های Full HD و ۴K ، جهت انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان ، مناسب برای لپ تاپ، ویدئو پروژکتور، دی وی دی پلیر و… قیمت : 75.000 تومان مشاهده خرید کابل HDMI مدل BXY 5m   کابل HDMI مدل BXY 5m  

کابل VGA مچر 1.5 متر مدل Macher MR-101

طول کابل : 1.5 متر جنس روکش کابل : TPE جنس سر کانکتور: آلومینیوم مزایا : پشتیبانی از رزولوشن Full HD قیمت : 49.500 تومان مشاهده خرید کابل VGA مدل Macher MR-101 کابل VGA مچر 1.5 متر مدل Macher MR-101  

کابل VGA مچر 5 متر مدل Macher MR-103

طول کابل : 5 متر جنس روکش کابل: TPE جنس سر کانکتور: آلومینیوم مزایا : پشتیبانی از رزولوشن Full HD قیمت : 85.000 تومان خرید کابل VGA مچر 5 متر مدل Macher MR-103 کابل VGA مچر 5 متر مدل Macher MR-103  

مقایسه کابل HDMI با کابل VGA

کابل HDMI قابلیت جدا شدن و وصل شدن در زمان روشن بودن دستگاه خارجی دارد و داده ها به سیگنال صوتی و ویدیویی تبدیل می کند.  همچنین از 19 تا 29 پین طراحی شده است. کابل VGA قابلیت جدا شدن و وصل شدن در زمان روشن بودن دستگاه خارجی ندارد و داده ها به سیگنال ویدیو آنالوگ RGB تبدیل می کند.  همچنین از 15 پین طراحی شده است.  سیگنال جاری کابل HDMI دیجیتال و سیگنال جاری کابل VGA آنالوگ است. دستگاه های امروزه برای ذخیره سازی اطلاعات از کارت حافظه بهره می گیرند. خرید کارت حافظه با تنوع بسیاری در دستگاه های مانند گوشی های همراه ، لپ تاپ ، دوربین و… استفاده می شود. در ادامه به مقایسه کابل HDMI با کابل VGA میپردازیم.  

 اولین تفاوت کابل HDMI با کابل VGA

جالب است بدانید امروزه درگاه HDMI جایگزین VGA شده است. با این وجود در اکثر درگاه ها از  VGA استفاده می کنند. از مهم ترین دلایل جایگزین کردن درگاه HDMI به VGA سرعت انتقال بالای اطلاعات است .یکی دیگر از تفاوت کابل HDMI با کابل VGA وجود سخت افزار جدید با وضوح صفحه نمایش بالا در کابل HDMI  می باشد. کابل HDMI اطلاعات به صورت دیجیتال منتقل می کند.

دومین تفاوت کابل HDMI با کابل VGA

انتقال دادن صدا و موسیقی یکی از مهم ترین اطلاعات هستند. امروزه بیشتر صفحه نمایش ها (مانیتور ) ، تلویزیون از بلندگو های داخلی طراحی شده اند، دیگر کاربر نیازی به خرید آکوستیک ندارد. آیا می دانستید صدایی که می شنوید ، فقط از اتصال کابل HDMI می باشد. کابل VGA توانایی این کار ندارد.

کدام کابل مناسب تر است؟

سومین تفاوت کابل HDMI با کابل VGA

کابل HDMIیک عکس واضح در صفحه نمایش پدید می آورد. عکس های واضح بخاطر کارت گرافیکی دستگاه دیجیتال می باشد. که توانسته با یک رابط ویدیویی کار کند. در زمان اتصال کابل VGA زمان زیادی برای تبدیل سیگنال صورت می گرفت. تبدیل کابل VGA با سر و صدا خارجی و امواج رادیویی و اجاق مایکروویو مشکل دارد. استاندارد های درگاه HDMI یکی از جدید ترین استانداردها در انتقال داده تصویری است، حداکثر قابلیت پشتیبانی 4096 * 2160 پیکسل دارد. که در مقایسه با کابل VGA و کابل DVI باعث تعجب است.  

چهارمین تفاوت کابل HDMI با کابل VGA

جالب است بدانید استاندارد HDMI از رزولیشن تصویر تا  k10 پشتیبانی می کند. نسخه نخست کابل HDMI استاندارد از وضوح تصویر 1280 * 720 طراحی شده است. که HD یا به عبارتی (High Definition) شناخته شده بود. سپس به رزولیشن 1920 * 1080 یا همان Full HD دست یافت. سپس نگارش ¼ کابل HDMI از وضوح تصویر 3840 * 2160 پیکسل بهره مند شدند که بیشتر با اسم 4k شناخته شده اند.

پنجمین تفاوت کابل HDMI با کابل VGA

آیا می دانستید کابل VGA تنها استاندارد تصاویر آنالوگ می باشد. کیفیت تصاویر به صورت آنالوگ به طول کابل بستگی دارند. این استاندارد از رزولیشن2048 * 1536 با نرخ نوسازی 85 هرتز پشتیبانی می شود. ولی از کابل VGA برای وضوح تصاویر 1024 * 768 یا 1366 * 768 پیکسل مورد استفاده قرار می گیرد. کابل VGA به مراتب مشکل ایجاد می کند.  

تفاوت کابل HDMI با کابل VGA

کدام کابل مناسب تر است؟

در مطالب بالا تفاوت کابل HDMI با کابل VGA بررسی کردیم. دانستیم برای انتقال دادن تصاویر کدام کابل بهتر عمل می کند و نیازی به فکر کردن ندارد کابل HDMI  قطعا بهتر است. ما تبدیل کردن این دو کابل را داریم ولی اگر از تبدیل بهره بگیرید دلیل نمی شود سرعت کابل HDMI با تبدیل به کابل VGA انتقال دهید. یا صدا را  به وسیله تبدیل به VGA ارسال کنید. جالب است بدانید یک نوع کابل به اسم display port وجود دارد که در حال حاظر رقیب سر سخت کابل HDMI  است. ولی این کابل با استفاده از کابل HDMI طراحی شده است. ولی با این وجود کابل HDMI قابلیت تصاویر با وضوح 10 k دارد یعنی نهایت کیفیت می باشد. اگر گیمیر هستید یا کار گرافیکی می کنید یا به سرعت و کیفیت اهمیت بسیاری می دهید بهتر است مانیتور یا کیسی خریداری کنید که مستقیم و بدون نیاز به تبدیل  از کابل HDMI پشتیبانی کند.    

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد