قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

فست شارژ یا شارژ سریع چیست؟ و چرا به آن نیاز داریم?

فست شارژ یا شارژ سریع چیست؟
از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و کابل‌ها تا شارژرها، از فناوری فست شارژ یا «شارژ سریع» صحبت می‌کنند، اما واقعاً به چه معناست؟ شارژ سریع اصطلاحی است که اغلب برای بازاریابی شارژرها و دستگاه هایی که قادر به شارژ سریعتر از استاندارد فعلی شارژ (5 وات) هستند استفاده می شود. اگرچه فناوری‌های متعددی وجود دارند که این سرعت‌های شارژ سریع را امکان‌پذیر می‌کنند، اما هیچ زبان استاندارد صنعتی در اطراف آنها وجود ندارد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که محصولشان سرعت شارژ سریعی دارد، اما ممکن است فقط 5 وات استاندارد را ارائه دهد. هاب USB چیست ؟ معرفی 7 ویژگی هاب  USB در نوشته های گذشته بررسی کردیم؟ فست شارژ یا شارژ سریع چیست؟ ما در این نوشته نکاتی را جمع آوری کرده ایم تا به شما در خرید “فست شارژ” یا شارژ سریع مناسب برای شما کمک کند. فست شارژ یا شارژ سریع چیست؟

آیا می دانید شارژ سریع چگونه کار می کند؟

آمپر X ولتاژ = وات اجزای اصلی شارژ عبارتند از آمپر، ولتاژ و وات می باشد. آمپر (یا جریان) مقدار برقی است که از باتری به تلفن یا دستگاه متصل دیگر شما می‌رود. ولتاژ سرعت یا قدرت جریان است. وات آمپر ضرب در ولتاژ است. به عنوان مثال شلنگ آبیاری در نظر بگیرید: آمپر (یا جریان) عرض شیلنگ، ولتاژ فشار آب و وات میزان آب خروجی از شیلنگ است. فست شارژ یا شارژ سریع چیست؟

چگونه شارژ سریع سرعت را افزایش می دهد؟

شارژ در دو مرحله انجام می شود. در فاز اول، ولتاژ بالاتر میزان شارژ را افزایش می دهد. شارژرهای شارژ سریع از این فاز برای افزایش جریان برق استفاده می کنند. هنگامی که باتری بیشتر شارژ خود را دریافت کرد، شارژر ولتاژ را کاهش می دهد تا از گرم شدن بیش از حد یا شارژ بیش از حد جلوگیری کند، و اطمینان حاصل شود که گوشی هوشمند و شارژر شما هر دو ایمن هستند. سرعت دقیق بسته به الزامات ایمنی دستگاه متفاوت است.  

چگونه از فناوری فست شارژ استفاده می کنید؟

قبل از شروع یک سفر به شارژ سریع و پر سرعت یکی از تجهیزات مناسب نیاز شماست. گوشی هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ یا دیگر دستگاه های شما همگی به استاندارد شارژ سریع یا فست شارژ یکسانی استفاده می کند. در بعضی موارد حتی کابل شما با استاندارد شارژ سریع مورد استفاده در دستگاه و شارژر سازگار باشد. چگونه از فناوری فست شارژ استفاده می کنید؟ هنگامی که یک شارژر و کابل با استاندارد شارژ سریع یا فست شارژ سازگار با گوشی همراه ، لپ تاپ یا دستگاه دیگر خود دارید. حداکثر سرعت شارژ هر دو را یادداشت کنید. به عنوان مثال اگر از یک شارژر 27 وات برای گوشی هوشمند استفاده می کنید. حداکثر سرعت شارژ آن 18 وات است، گوشی با 18 وات شارژ می شود.

انواع استانداردهای فست شارژ  یا شارژ سریع

اصلی ترین و محبوب ترین انواع استاندارد های شارژ سریع عبارت از TurboPower یا  USB Power Delivery غیر از این ممکن است USB-PD آشنا باشید. بسیاری از اینها مبتنی بر شارژ سریع کوالکام SuperCharge شارژ سریع تطبیقی ​​یا USB-PD است. و برای اهداف بازاریابی تغییر نام داده اند.  به طور مشابه، اپل از استاندارد USB Power دستگاه های خود استفاده می کند، بنابراین آیفون شما با تمام شارژرها و کابل های سازگار خواهد بود.

استاندارد های فست شارژ یا شارژ سریع  

استاندارد

فست شارژ یا شارژ سریع

usb

شارژر

27 وات

100 وات

توسعه یافته توسط

کوالکام

انواع اتصال دهنده

USB-A، Micro USB و USB-C

USB-C

پشتیبانی شده توسط سامسونگ ، ال جی و سایر گوشی های  هوشمند و تبلت های قدیمی

آیفون 8 و بالاتر ، گوگل پیکسل ، آیپد پرو 10.5 اینچی و جدید تر، سامسونگ نوت 10 پلاس ،  s10 5G ، سامسونک نوت 20 و s20 و بالاتر  و سایر گوشی های هوشمند و بالاتر

 

چگونه از فناوری فست شارژ استفاده می کنید؟ آیا شارژ سریع بی خطر است؟

از آنجایی که این فناوری ها به گوشی های هوشمند شما امکان می دهند سریع تر از سرعت شارژ استاندارد شارژ می شوند. ممکن است گوشی هوشمند و شارژر شما هنگام شارژ گرم شوند، برای اطمینان از اینکه همیشه ایمن ارژ می شوید، از شارژر ها و کابل های با کیفیت بالا استفاده کنید که همه گواهی مربوطه را دارند. هنگام استفاده از لوازم جانبی کاملا تایید شده  شارز سریع به اندازه شارژ استاندارد ایمن است.  

آیا شارژ سریع بد است یا به باتری ها آسیب می رساند؟

برای اطمینان از ایمنی و سرعت مطلوب، همیشه بررسی کنید که لوازم جانبی شارژ سریع شما دارای گواهینامه سازگاری با گوشی هوشمند شما باشد. این به احتمال زیاد شارژ سریع یا USB Power Delivery  خواهد بود. از لوازم جانبی تایید شده اطمینان حاصل می کند که شارژر یا کابل با استانداردهای عملکرد و ایمنی مطابقت دارد. با شارژر یا کابلی که گواهینامه ندارد، خطر اتصال کوتاه یا داغ شدن بیش از حد وجود دارد که می تواند به دستگاه و شارژر شما آسیب برساند. چگونه از فناوری فست شارژ استفاده می کنید؟ شارژر شما ممکن است هنگام روشن کردن دستگاه ها گرم شود، اما اگر توسط یک سازنده معتبر تولید شده و دارای گواهی سازگاری باشد، جای نگرانی نیست این گواهینامه ها به معنای انجام یک سری اقدامات ایمنی است، یک تراشه کنترل کننده جریان برق به باتری شما را تنظیم می کند و اطمینان می دهد که هیچ جهش خطرناکی در جریان وجود ندارد در حالی که کنترل های دما و ولتاژ شارژر شما را در پارامترهای ایمن کار می کند. قبل از خرید یا استفاده از لوازم جانبی شارژ سریع با دستگاه خود، ابتدا باید بررسی کنید که محصولی که استفاده می کنید از :
  1. تولید شده توسط یک برند معتبر
  2. دارای گواهی فست شارژ ، شارژ سریع یا USB Power Delivery کوالکام
  3. شامل مشخصات فنی و جزئیات گارانتی است که از دستگاه شما در برابر آسیب ناشی از لوازم جانبی محافظت می کند.
چگونه از فناوری فست شارژ استفاده می کنید؟

کدام دستگاه های آیفون و اندروید از شارژ سریع پشتیبانی می کند؟

در این گوشی ها فست شارژ یا شارژ سریع در دسترس است:
  • آیفون 8 به بعد
  • سامسونگ گلکسی اس 6 و بالاتر
  • پیکسل 2 و جدیدتر
  • iPad Pro نسل اول 12.9 اینچی و بالاتر
تعداد دستگاه هایی که با فناوری شارژ سریع فعال می شوند هر روز در حال افزایش است، سازنده دستگاه خود را برای بروز ترین اطلاعات بررسی کنید. اصلی ترین دلایل خراب شدن کابل شارژر و هندزفری چیست؟ چگونه از فناوری فست شارژ استفاده می کنید؟

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد