قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

راهنمای خرید دسته بازی؛ معرفی بهترین دسته بازی های 2022

راهنمای خرید دسته بازی
صنعت بازی یکی از قویترین صنعت هایی است که امروزه طرفداران زیادی را از سراسر دنیا دارد و روزانه افراد زیادی زمان زیادی را صرف بازی های ویدیویی می کنند. به صورت کلی ما برای بازی کردن به تجهیزات خاصی نیز نیاز داریم. یکی از متداول ترین و موردنیاز ترین وسایل موردنیاز برای بازی کردن گیم پد یا همان دسته بازی ها هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله در مورد “راهنمای خرید دسته بازی؛ معرفی بهترین دسته بازی های 2022” بیشتر آشنا شوید.

دسته بازی یا گیم پد چیست؟

گیم پد یا همان دسته بازی به انگلیسی gamepad وسیله‌ای برای کنترل کردن بازی‌ های کامپیوتری می‌ باشد. این وسیله به راحتی درون دست قرار می‌ گیرد و با اتصال دادن آن به کامپیوتر یا کنسول خانگی می‌ توانید با فشار دادن دکمه‌ های روی آن بازی را مدیریت کنید. این وسیله قالبا دارای یک کلید جهت‌ های حرکت یا همان D-pad چهار گوشه چسبیده به هم یا 4 دکمه در نزدیک هم هستند. 4 تا 6 دکمه دیگر در سمت راست آن وجود دارد. 2 دکمه در وسط کنترل و 4 دکمه دیگر در بالای دسته وجود دارد که به وسیله آن‌ ها می‌ توان یک بازی را از صفر تا صد کنترل کرد. این دسته‌ها در دو نوع ساده و شوک‌ دار در بازار وجود دارد که در ادامه تک تک آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌ دهیم.

دسته بازی ها از نظر نوع اتصال

  • دسته بازی سیمی

این نوع گیم پدها سیمی بوده و از طریق USB به سیستم شما متصل می شوند.معمولاً در دو نوع تکی و دوبل(دوتایی) در بازار موجود است. نمونه دوبل آن ها از طریق یک سیم (یک پورت) به سیستم شما متصل می شود. از جمله مارک های خوب موجود می توان به تسکو ، مچر، ونوس، یوکام، و… اشاره کرد.
  • دسته‌ بازی بی سیم

به این دسته‌ها گیم پد وایرلس هم گفته می‌شود، زیرا مانند مدل قبلی با سیم به پورت مورد نظر شما متصل نمی‌ شوند و بدون سیم هستند. خیلی از افراد ترجیح می‌ دهند که حین بازی آزادی عمل داشته باشند و در هر گوشه و کناری بدون محدودیت سیم بازی کنند. به این افراد توصیه می‌ کنیم حتما دسته‌ های بدون سیم را خریداری کنند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که این دسته‌ها نیاز به باتری دارند و باید همراه دسته برای آن‌ها خریداری شود. راهنمای خرید دسته بازی

دسته بازی ها از نظر شکل

  • دسته بازی ساده

ظاهری ساده دارند و در بین گیمرها معروف به دسته پلی استیشنی است. این نمونه از دسته بازی ها به دلیل سادگی و کلاسیک بودن، طرفداران زیادی دارند. اولین بار کمپانی سونی از چنین طراحی برای گیم پد کنسول خود استفاده کرد و رفته رفته شرکت های گوناگونی از این طرح برای محصولات خود استفاده کردند.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید کیبورد یا صفحه کلید

  • دسته بازی فانتزی

این نوع دسته بازی ظاهری جدید و بسیار متنوع دارد که از نظر جای گیری کلیدها و ارگونومی در دست قرار گرفتن با طرح ساده متفاوت است. معمولاً این نمونه به دلیل طرح های زیاد، فانتزی و متنوع در بازار به تازگی طرفداران بیشتری پیدا کرده است.
  • دسته بازی شوک دار

ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید گیم پد دارید، حتماً انتخاب خود را بین دسته های با قابلیت شوک کنید. چرا که این دسته ها برتری زیادی نسبت به مدل های بدون شوک دارند. به همین دلیل ذکر شده است که دسته های با قابلیت شوک طرفداران زیادی دارد، گیم پدهای شوک دار قاعدتاً از نظر قیمت گرانتر از دسته های بدون شوک هستند اما ارزش خرید بیشتری هم به نسبت دارند. راهنمای خرید دسته بازی

مزایای استفاده از دسته بازی

  • باعث افزایش سرعت بازی توسط گیمر می‌شود و شما تکنیک‌ های بیشتری را با گیم پد اجرا می‌ کنید.
  • بازی با گیم پد خیلی راحت‌ تر از بازی با موس و کیبورد و صفحه لمسی است و کودک با گیم پد بهتر بازی می‌ کند.
  • قیمت گیم پد خیلی از کنسول بازی ارزان‌تر است و شما می‌ توانید با خرید گیم پد کامپیوتر یا تلفن همراه خود را به یک کنسول‌ بازی تبدیل کنید.
  • دسته به شما این امکان را می‌ دهد که خیلی از بازی‌ها مانند فوتبال را به صورت دو نفره انجام دهید.

راهنمای خرید دسته بازی

  1. قیمت دسته: مهم‌ترین نکته در مورد خرید دسته قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید دسته را مشخص کنید. با این کار خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع دسته: دسته هم مانند سایر وسایل الکترونیکی دارای مدل‌های مختلفی است که شما باید با توجه به نوع استفاده خود یکی از ان‌ها را انتخاب کنید. برای کامپیوتر یک دسته خاص طراحی شده و برای هر کنسول خاص هم یک دسته مخصوص طراحی شده است. البته دسته کنسول ایکس باکس به علت هم کمپانی بودن با ماکروسافت کامپیوتر را هم پشتیبانی می‌کند. پس برای هر کنسول دسته مخصوص خود را خریداری کنید.
  3. دسته سیمی یا بی سیم: این مسئله یک موضوع کاملا شخصی و سلیقه‌ای است که دسته شما سیم داشته باشد یا بدون سیم باشد. اگر نمونه سیم‌دار را خریداری کنید، قیمت ارزان‌تری دارد، اما به این نکته هم توجه داشته باشید که تا جایی که سیم اجازه می‌دهد می‌ توانید از کنسول فاصله بگیرید. اما نمونه بی‌سیم با اینکه دارای قیمت بیشتری است، شما آزادی عمل بیشتری حین بازی کردن با آن خواهید داشت.
  4. شوک‌ دار یا بدون شوک: همان طور که می‌دانید، شما لرزش در گیم پد را زمانی احساس می‌کنید که فقط بازی‌هایی که این قابلیت را دارند بازی کنید. پس اگر بازی‌های شما این ویژگی را ندارند، بهتر است، نمونه معمولی را خریداری کنید. داشتن شوک در گیم پد برای بازی‌های ماشین سواری و اکشن جذابیت بازی را چند برابر می‌کند و حس واقعی بودن بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کند.
  5. نوع و ظرفیت باتری: دسته‌ هایی که بدون سیم هستند، با باتری کار می‌کنند به همین دلیل باید به نوع باتری آن‌ها توجه ویژه‌ ای کرد. بهتر است نمونه‌ای را خریداری کنید که دارای باتری‌های ظرفیت بالای قابل شارژ باشد. هر چه ظرفیت باتری بالاتر باشد، شارژ را به مدت بیشتری در خود ذخیره می‌کنند و شارژ آن‌ها دیرتر تخلیه می‌ شود. اکثر مدل‌ها باتری‌ های درون دسته زمانی که با سیم به کنسول متصل می‌ شوند، شروع به شارژ می‌کند.
  6. برند محصول: اگر با توجه به توضیحاتی که داده شد باز هم با خرید این وسیله مشکل دارید، پیشنهاد می‌ کنیم حتما برندهای معروف و شناخته شده بازار را خریداری کنید. زیرا کیفیت بالایی دارند و از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برند های ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می دهید.

روش نگهداری از دسته بازی

  • همیشه گیم پد را در جایی نگهداری کنید که امکان افتادن آن کمتر باشد، زیرا در صورت افتادن روی زمین به شدت آسیب می‌ بیند.
  • اگر کف دست‌ های شما عرق می‌کند، بهتر است، برای دسته خود کاور مخصوص تهیه کنید، تا عرق دست وارد دسته نشود و دچار آسیب دیدگی نشود.
  • زمانی که باتری درون دسته قرار دارد، نباید آن را با سیم به کنسول متصل کنید، با این کار دسته شما به شدت آسیب می‌ بیند. پس همیشه زمان استفاده با سیم باتری‌ ها را از دستگاه خارج کنید.
  • به هیچ عنوان شما حق شستشوی دسته‌ بازی را ندارید، اگر روی کثیف بودن دسته وسواس دارید به شما پیشنهاد می‌کنم، با یک دستمال آغشته به الکل آن را ضد عفونی کنید.
راهنمای خرید دسته بازی کالا25  

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد