راهنمای خرید حافظه

راهنمای خرید حافظه

فلش مموری جزء اصلی لوازم الکترونیکی مصرفی است، و نقش گسترده تری در ذخیره سازی سازمانی ایفا می کند. این راهنما یک نمای کلی از خرید رم و فلش در استفاده فعلی تا آینده را ارائه می دهد.

فلش مموری که به نام حافظه فلش نیز شناخته می شود نیاز به نگاه دقیق تری دارد.

این فناوری در بسیاری از محصولات مصرفی، از تلفن های همراه گرفته تا کارت های حافظه USB در همه جا، نفوذ می کند.

در همین حال فلش سازمانی، نقش رو به گسترشی در فناوری‌های ذخیره‌سازی مرکز داده، سرور و شبکه ایفا می‌کند. فلش، علیرغم نامش قابل مشاهده ترین فناوری نیست، معمولاً در محصولات دیگر تعبیه شده است. اما همه جا هست.

این راهنمای خرید حافظه فلش مموری و رم ، هارد کاربردهای فلش مموری، تاریخچه فناوری و مزایا و معایب آن را پوشش می دهد. این راهنما همچنین نمای کلی از مدل های مختلف فلش، از تراشه‌های سلولی تک سطحی گرفته تا  NAND  سه بعدی را ارائه می‌کند. ما همچنین نگاهی به آینده این فناوری گسترده خواهیم انداخت.

راهنمای خرید حافظه

حافظه رم و فلش برای چه مواردی استفاده می شود؟

رادینو به عنوان پخش رم و فلش به شما مخاطبان عزیز می گوید که حافظه رم و فلش به طور گسترده ای برای ذخیره سازی و انتقال داده ها استفاده می شود. در بخش مصرف‌کننده، فلش مموری خانه‌ای را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله تلفن، دوربین و تبلت پیدا می‌کند به چند نمونه اشاره کنیم. اندازه کوچک حافظه فلش و مزایای مصرف انرژی آن را برای استفاده در دستگاه های مصرف کننده در حال حرکت مناسب می کند. در واقع، برنامه های کاربردی مصرف کننده به رشد بازار فناوری فلش کمک کرده است.

خرید حافظه فلش، اصطلاحی است که اغلب به جای حافظه فلش استفاده می شود، به هر درایو، مخزن یا سیستمی که از حافظه فلش استفاده می کند اشاره دارد. در سطح مصرف کننده، دستگاه های ذخیره سازی با استفاده از فلش شامل درایوهای USB هستند. در سیستم‌های رایانه‌ای، SSD‌ های مبتنی بر فلش که به دلیل کمبود قطعات متحرک نامیده می‌شوند، در رایانه‌های نوت‌بوک رایج هستند و همچنین می‌توان آن‌ها را در برخی از رایانه‌های رومیزی به عنوان یک گزینه HDD یافت.

SSD ها نیز در سال های اخیر راه خود را به مرکز داده باز کرده اند. در اینجا،  خرید حافظه فلش در قالب آرایه های تمام فلش کلاس سازمانی به گسترش خود ادامه می دهد. استقرار اولیه ذخیره سازی فلش بر روی تسریع برنامه های فشرده I/O متمرکز بود که همچنان کاندیدای محبوب برای ذخیره سازی فلش هستند.

خرید رم و فلش

مزایای رم و فلش مموری

سرعت یکی از بارزترین مزایای فلش مموری در مقایسه با رسانه های مغناطیسی است، فلش از فناوری HDD به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند IOPS بسیار برتر است. یک SSD ممکن است عملکردی را ارائه دهد که در ده ها هزار  IOPS  اندازه گیری شده است، در حالی که یک HDD سریع ممکن است بتواند تا 200 IOPS را تداعی کند.

خرید حافظه فلش همچنین می تواند دوام بیشتری نسبت به هارد دیسک ها، دستگاه های مکانیکی با صفحات چرخان و سایر اجزای متحرک داشته باشد. قابلیت اطمینان فلش در بازار دستگاه های تلفن همراه متمایز است زیرا هیچ قطعه متحرکی در برابر سقوط آسیب پذیر نیست.

 SSD ها همچنین در مقایسه با HDD ها برق کمتری مصرف می کنند و گرمای کمتری تولید می کنند.

مزایای هارد دیسک 

 هارد دیسک درایو (HDD) یک دستگاه ذخیره سازی غیر فرار است که از مجموعه ای از دیسک های پلاتر و هد خواندن/ نوشتن برای ذخیره داده ها استفاده می کند. برخلاف SSD که کاملاً بر تراشه های حافظه فلش متکی است، هارد دیسک از قطعات مکانیکی تشکیل شده است.

اگرچه SSD های مدرن با فروش خود در حال شکستن بازار هستند، هنوز هم بسیاری از تولید کنندگان و مصرف کنندگان HDD را رسانه ذخیره سازی اصلی خود می دانند. این به این دلیل است که ویژگی های بسیاری وجود دارد که در یک SSD مدرن فاقد آنهاست. در حالی که از سوی دیگر، هارد دیسک مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد. با دانستن مزایا و معایب یک هارد دیسک، می توانید به نتیجه گیری بهتری در مورد استفاده از آن برسید.

در این  نوشته5 مزایا خرید هارد دیسک را لیست و شرح خواهم داد، در نهایت با مزایا خرید حافظه HDD  آشنا می شوید.

خرید هارد

مزایای HDD

  • هزینه

قیمت یک هارد دیسک سنتی نسبت به یک هارد حالت جامد با همان ظرفیت کمتر است. در کل سیستمی که شامل هارد دیسک به عنوان وسیله ذخیره سازی باشد گران نخواهد بود. دلیل این امر این است که هزینه تولید یک HDD به طور قابل توجهی کمتر است. علاوه بر این، اگر به دنبال هارد اکسترنال هستید، این ارزان‌ترین گزینه است.

  •   ظرفیت ذخیره سازی

از نظر ظرفیت ذخیره سازی، گزینه های مختلف بزرگتری برای کاربر در HDD وجود دارد. همچنین ظرفیت پایه هارد دیسک معمولا بیشتر از SSD است. با وجود گزینه های مختلف ظرفیت ذخیره سازی، ظرفیت استانداردی که اکثر کاربران ترجیح می دهند 500 گیگابایت است. بعلاوه امروزه یافتن هاردهای اکسترنال با فضای ذخیره سازی 6 ترابایتی در بازار نسبتاً آسان است.

  •   در دسترس بودن

هر دو هارد دیسک داخلی و خارجی در بازار نسبتاً فراوان هستند. برای کاربرانی که به دنبال ارتقاء رایانه شخصی خود یا ساختن یک سیستم جدید هستند، می توانند به راحتی یک هارد دیسک را پیدا کنند. در همین حال، خرید درایو حالت جامد به دلیل نیازهای بازار، می تواند کار سخت تری باشد. اما به دلیل کارآمدتر بودن فناوری به کار رفته در پشت SSD، تولید SDD افزایش یافته است. این بدان معنی است که در آینده نزدیک SSD ها نیز به وفور در بازار یافت می شوند.

  •   طول عمر

یکی دیگر از مزایای استفاده از HDD طول عمر آن است. یک SSD دارای تعداد محدودی از چرخه های خواندن/ نوشتن است که می تواند توسط فلش ​​مموری ها مدیریت شود. برخلاف SSD، هیچ حافظه فلش در هارد دیسک وجود ندارد. داده های موجود در هارد دیسک مستقیماً روی دیسک های پلاتر نوشته می شود که معمولاً فرسوده نمی شوند. از این رو، به طور کلی طول عمر یک HDD بیشتر خواهد بود.

  •  غیر فرار

خرید حافظه فرار موجود در رایانه شما پس از اتمام شارژ، تمایل دارند داده های خود را از دست بدهند. بنابراین، نمی توان از این نوع حافظه ها برای بارگذاری سیستم عامل ها و راه اندازی برنامه ها استفاده کرد. شاید راه حل برای خرید حافظه غیر فرار، هارد دیسک باشد. یک هارد دیسک از دیسک های صفحه مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند. این دیسک ها قابلیت بازیابی اطلاعات را حتی در صورت عدم وجود برق دارند.

خرید رم و فلش

چقدر حافظه گوشی نیاز دارید؟

از گوشی های هوشمند برای ذخیره عکس‌ها، ویدیوها، برنامه‌ها، مخاطبین، پخش موسیقی و فیلم، دانلود ایمیل‌ها، پیام‌ها و صفحات وب و موارد دیگر نیاز داریم. جای تعجب نیست که همه این وظایف فضای زیادی را اشغال می کنند. بخش زیادی از زندگی ما در گوشی های هوشمند ذخیره می شود، بنابراین مهم است که فضا خالی نشود  اما آیا می دانید واقعاً به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

پخش حافظه

خرید حافظه داخلی موبایل

حافظه داخلی موبایل شما (گاهی اوقات به عنوان “حافظه” نامیده می شود) مقدار فضایی است که مستقیماً در درایو تلفن خود برای ذخیره داده های خود در دسترس دارید. نمونه‌هایی از خرید حافظه خارجی شامل کارت‌های microSD، حافظه‌های USB/USB و هارد دیسک‌های پلاگین است.

میزان فضای ذخیره سازی شما در ابتدا بسته به نوع گوشی و مدل شما متفاوت است. قبل از خرید گوشی، می‌توانید ظرفیت‌های ذخیره‌سازی مختلف را مشاهده کنید، که قیمت را نیز تغییر می‌دهد (با فضای ذخیره‌سازی بیشتر گران‌تر)، بنابراین مقدار مناسبی را برای خود دریافت می‌کنید. اگر در نهایت یک تلفن با فضای ذخیره‌سازی بسیار کم خریداری می‌کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که آن را گسترش دهید یا برخی از اطلاعات را حذف کنید تا فضای بسیار مورد نیاز را پاک کنید.

اکثر گوشی های هوشمند امروزه با یکی از گزینه های ذخیره سازی زیر عرضه می شوند:

8 گیگابایت (اگرچه این مورد در حال حاضر بسیار نادر است و معمولاً فقط در تلفن های بسیار ارزان یا قدیمی یافت می شود)

16 گیگابایت

32 گیگابایت

64 گیگابایت (یکی از رایج ترین موجود، در کنار 128 گیگابایت)

128 گیگابایت (احتمالا رایج ترین و گاهی پایین ترین گزینه موجود در جدیدترین نسخه ها)

256 گیگابایت

512 گیگابایت (بالاترین ظرفیت فروخته شده در گوشی های هوشمند)

اگر به بیش از 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، می‌توانید به راحتی فضای ذخیره‌سازی بیشتری اضافه کنید، مانند فضای ذخیره‌سازی ابری یا درایو خارجی. این گزینه‌ها می‌توانند فضای ذخیره‌سازی شما را به شدت افزایش دهند، اگرچه در حال حاضر به ندرت به چیزی فراتر از ۲ ترابایت نیاز دارید.

نکته :  MB مخفف «مگابایت» و کوچکتر از گیگابایت «گیگابایت» است. 1 گیگابایت از 1000 مگابایت تشکیل شده است. یک ترابایت (TB) حتی بزرگتر است و از 1000 گیگابایت تشکیل شده است.

پخش رم و فلش

نحوه بررسی فضای ذخیره سازی

اگر نمی‌دانید چقدر حافظه داخلی برای گوشی خود خریداری کرده‌اید، یا فقط می‌خواهید ببینید تا کنون چقدر از حافظه داخلی خود استفاده کرده‌اید، در اینجا نحوه بررسی هر دو اپل و اندروید آورده شده است.

آیفون

  • به تنظیمات بروید
  • به General بروید
  • برای یافتن حافظه آیفون به پایین بروید
  • فضای ذخیره سازی آیفون را باز کنید و میزان مصرف هر موضوع از کل حافظه داخلی شما را به تفکیک مشاهده خواهید کرد
  • اگر همچنان به این صفحه نگاه می کنید، ممکن است توصیه هایی برای پاک کردن فضای غیرضروری و همچنین میزان مصرف مگابایت یا گیگابایت هر برنامه در دستگاهتان را مشاهده کنید.
  • علاوه بر این، اگر روی یکی از این برنامه‌ها ضربه بزنید، می‌توانید ببینید که در صورت مرتبط بودن، برای هر کار جزئی، مانند عکس‌ها یا گیف‌های موجود در «پیام‌ها»، چقدر فضای ذخیره‌سازی مصرف می‌شود.
  • می توانید برنامه ها را از اینجا نیز حذف کنید.

اندروید

از آنجایی که مدل‌های اندروید بسیار زیادی وجود دارد : سامسونگ، شیائومی، گوگل و هوآوی، برای نام بردن چند مورد ممکن است به دلیل تغییرات جزئی در سیستم‌های هر برند، روند این کار کمی متفاوت باشد.

در اینجا نحوه یافتن حافظه داخلی خود در تلفن سامسونگ آورده شده است:

  • به تنظیمات بروید
  • برای یافتن Device Service یا Device care به پایین پیمایش کنید.
  • در یکی از موارد بالا، Storage را انتخاب کنید.
  • این باید صفحه‌ای را باز کند که اطلاعاتی از فضای ذخیره‌سازی شما را نشان دهد، از جمله اینکه تا کنون چقدر از کل حافظه داخلی خود استفاده کرده‌اید، و همچنین میزان استفاده از هر کار (اسناد، تصاویر، صدا، فیلم‌ها و برنامه‌ها) بالا
  • می‌توانید از اینجا درباره فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای هر برنامه اطلاعات بیشتری کسب کنید، و اگر فضای کمی دارید، احتمالاً هر کدام را که نیاز ندارید حذف کنید. در برخی مدل‌ها، ممکن است یک برگه فضای آزاد ظاهر شود که فایل‌ها و عکس‌های قدیمی را که ممکن است بخواهید حذف کنید توصیه می‌کند.
راهنمای خرید حافظه

اگر حافظه داخلی کافی نداشته باشم چه می شود؟

اگر به تنظیمات فضای ذخیره‌سازی خود رفته‌اید و متوجه شده‌اید که فضای ذخیره‌سازی داخلی کافی برای کارهایی که باید انجام دهید ندارید، چند گزینه دارید: یکی از بهترین کارها خرید حافظه موبایل (microSD) است.

 

1 – حافظه خود را با استفاده از کارت microSD افزایش دهید.

خرید حافظه میکرو اس‌دی یک کارت کوچک است که می‌توان آن را در گوشی‌تان قرار داد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد. این کارت قابل جابجایی است و در نتیجه در دستگاه های سازگار دیگر قابل جاگذاری است. اگر گوشی شما دارای اسلات کارت حافظه نباشد، این گزینه برای شما نخواهد بود. آیفون ها اسلاتی برای کارت SD ندارند، اما اکثر مدل های اندروید دارای اسلات هستند.

پخش حافظه  مانند RAM، فلش و هارد دیسک در بازرگانی رادینو پلاس طیف وسیعی دارد. محصولات رادینو پلاس مقرون به صرفه با گارانتی مادام العمر به صورت عمده و خرید یک میلیون به بالا به صورت آنلاین به فروش می رساند.

 

2 – از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید.

ذخیره سازی ابری روشی برای ذخیره سازی داده ها به صورت دیجیتالی است. کاربران فایل‌های خود را، مانند اسناد و عکس‌ها، از طریق اتصال اینترنت به یک سرور ذخیره می‌کنند، که سپس از هر دستگاهی در جهان قابل دسترسی است، بنابراین آن را به یک فضای ذخیره‌سازی جهانی تبدیل می‌کند. تا زمانی که بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، می توانید به یک سرویس ابری دسترسی داشته باشید.

اگر یک دستگاه iOS مانند iPhone یا iPad دارید، می‌توانید از iCloud برای ذخیره همه یا برخی از عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و برنامه‌های خود استفاده کنید تا در همه محصولات اپل شما قابل دسترسی باشد. از آنجایی که محصولات iOS اجازه درج کارت SD را نمی دهند، این یک گزینه محبوب در میان دارندگان اپل است.

اگر تلفن یا تبلت اندرویدی دارید، می‌توانید برنامه‌هایی مانند Google Drive، Dropbox و OneDrive را دانلود کنید که مشابه iCloud کار می‌کنند. تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید هر نوع فایلی را برای دسترسی از یک دستگاه سازگار ذخیره و ذخیره کنید. کاربران آیفون نیز در صورت تمایل می توانند از یکی از این موارد به جای iCloud استفاده کنند.

مراقب پرداخت‌های اشتراک و هزینه‌های صورت‌حساب ماهانه در این سرویس‌ها باشید، زیرا برخی از آن‌ها فقط تا مقدار مشخصی رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری برای شروع نیاز به پرداخت از قبل دارند. ممکن است بتوانید قبل از تصمیم گیری، یک نسخه آزمایشی رایگان را آزمایش کنید.

3-  به صورت دستی فضا را آزاد کنید

شما در iOS و Android این گزینه را دارید که به صورت دستی مقداری از فضای ذخیره سازی داخلی خود را آزاد کنید. در حالی که فضای ذخیره‌سازی شما می‌تواند به شما ایده دهد که چه چیزی بیشترین فضا را اشغال می‌کند، احتمالاً باید مواردی مانند فایل‌های عکس بزرگ، ویدیوهای طولانی و برنامه‌های بزرگ را حذف کنید. به جای جدا شدن کامل از آنها، می توانید این موارد را به رایانه منتقل کنید تا آنها را در آنجا ذخیره کنید، زیرا بیشتر لپ تاپ ها حافظه های بزرگتری نسبت به تلفن های هوشمند دارند.

4-  یک گوشی جدید بخرید

اگر هیچ یک از این گزینه ها برای شما کار نمی کند، تنها انتخاب باقی مانده شما خرید یک گوشی جدید با ظرفیت حافظه داخلی بیشتر است. اگرچه این می تواند بسیار گران باشد، اما تعدادی گوشی ارزان قیمت در بازار وجود دارد.

علاوه بر این، بازرگانی رادینو پلاس طیف وسیعی از حافظه فلش و رم و هارد مقرون به صرفه را برای جستجو و خرید آنلاین یا فروشگاه‌ها در دسترس دارد.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد