قیمت هاو موجودی سایت به روز می باشد

دلایل داغ شدن گوشی و نحوه جلوگیری از آن

دلایل داغ شدن گوشی و نحوه جلوگیری از آن
داغ شدن بیش از حد گوشی یکی از مهم ترین مشکلات کاربران می باشد، این مشکل ، برخی از کاربران را نگران کرده است. کاربران گوشی های هوشمند حداقل یک بار داغ شدن گوشی را تجربه کردند. آیا می دانید دلایل داغ شدن گوشی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت دلایل متعدد بسیاری در گرم شدن گوشی نقش دارند. در ادامه به بررسی دلایل داغ شدن گوشی هوشمند می پردازیم. 12 ترفند سالم نگه داشتن عمر باطری گوشی چیست؟   دلایل داغ شدن گوشی و نحوه جلوگیری از آن

مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی هوشمند

  • استفاده مداوم از داده ها و وای فای
  • استفاده بیش از حد از بلوتوث
  • غیر فعال سازی برنامه های در حال اجرا
  • نقش بدافزار در افزایش دمای گوشی
  • تاثیر دوربین در داغ شدن گوشی
  • استفاده از کاور محافظ
  • روشنایی بیشتر باعث داغ شدن گوشی میشود
  • تاثیر شارژ کردن در گرمای گوشی
  • نبودن شارژ گوشی در بازه 20 تا 80 درصد
  • خرید کابل و آداپتور تقلبی
  دلایل داغ شدن گوشی و نحوه جلوگیری از آن  

استفاده مداوم از وای فای یکی از دلایل داغ شدن گوشی است؟

در عصر تکنولوژی و استفاده بیش از حد کاربران از اینترنت باعث داغ شدن گوشی هوشمند می شود. انجام بازی های آنلاین و استفاده از شبکه اجتماعی مانند واتساپ و اینستاگرام ، گشتن در فضای مجازی همگی به اینترنت وابسته هستند. استفاده مداوم از اینترنت باعث افزایش بیش از حد گوشی می شود. زمانی که اینترنت خود را به اشتراک می گذارید گوشی بیشتر داغ خواهد شد.  

نقش بلوتوث در داغ شدن گوشی

استفاده از گجت های پوشیدنی مانند ساعت ها و بندهای هوشمند و هنزفری بی سیم ، نیاز دارید گوشی را مداوم به بلوتوث متصل کنید. این اتصال باعث داغ شدن بیش از حد گوشی خواهد شد. اگر قصد دارید از افزایش بیش از حد گوشی جلوگیری کنید باید بلوتوث خود را خاموش کنید.    

غیر فعال سازی برنامه های در حال اجرا

برنامه های مانند واتساپ ، اینستاگرام ، فیسبوک ، توییتر که در پس زمینه گوشی هوشمند در حال اجرا هستند که محتوا را به روز نگهدارند. تاثیر قابل توجه ای در پردازش CPU و Ram دارد که این اتفاق باعث داغ شدن گوشی می شود.

نقش بدافزار در داغ شدن گوشی

قطعا برایتان پیش آمده زمانی که دمای گوشی بالا میرود کندی و افت سرعت را تجربه می کنید. این اتفاق به دلیل قفل شدن پردازنده است، گویا یک بد افزار در پس زمینه در حال اجرا است. به شما توصیه می کنیم تا گوشی خود را از نظر بد افزار بررسی کنید.   تاثیر دوربین در داغ شدن بیش از حد گوشی

تاثیر دوربین در داغ شدن بیش از حد گوشی

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی  عکس برداری و فیلم برداری که رایج ترین کارهای انجام شده با گوشی می باشد. استفاده بیش از حد دوربین گوشی در زمان فیلم برداری و عکاسی باعث افزایش دمای گوشی خواهد شد. در نتیجه زمانی که مشغول فیلم برداری و عکاسی هستید داغ شدن گوشی امری عادی است.  

نقش کاور محافظ در داغ شدن گوشی

کاربران به منظور محافظت گوشی در برابر ضربه از کاور محافظ و قاب ها استفاده می کنند. گوشی هوشمند مانند دیگر وسایل الکترونیکی به انرژی نیاز دارد و بهره گیری از این انرژی باعث تولید حرارت می شود. بیشتر گوشی ها حرارت تولید شده توسط حفره و بدنه دفع خواهند کرد ، پس استفاده کردن از قاب و کاور محافظ دفع حرارت را کمی دشوار می کند.

 روشنایی بیشتر باعث گرمای بیش تر میشود؟

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی روشنایی نمایشگر است. آیا به این نکته توجه کردید بخش قابل توجه ای از شارژ باتری توسط نمایشگر مصرف می شود. هر چقدر روشنایی نمایشگر بیشتر باعث داغ شدن بیشتر گوشی خواهد شد. شارژ شدن گوشی و مصرف بالایی روشنایی نمایشگر باعث شده تا دمای گوشی افزایش پیدا کند. تاثیر شارژ کردن در گرمای گوشی یکی از دلایل داغ شدن گوشی شارژ کردن می باشد ، چرا که جریان ولتاژ بالایی را به گوشی منتقل می کند. گوشی های جدید از ویژگی شارژ سریع بهرمند هستند. که ولتاژ بیشتری عبور می دهند، راهکاری برای جلوگیری از آن وجود ندارد . در این زمان توصیه می شود در زمان شارژ از  گوشی استفاده نشود.  

شارژ گوشی در بازه 20 تا 80 درصد

شارژ کردن 100 درصدی موبایل باعث کاهش عمر باتری گوشی می شود. توصیه می شود از شارژ کردن 100 درصدی گوشی دوری کنید. بهترین بازه برای شارژ در 20 الی 80 درصد است.

خرید کابل و آداپتور تقلبی

خرید کابل و آداپتور تقلبی یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی می باشد، غیر از افزایش دما باعث کاهش عمر باتری و شارژهی می شود. بعضی از آداپتور ها برای دستگاه قوی تر طراحی شده اند، که باعث آسیب دیدن به گوشی و باتری و دمای بالا می شود. 5 روش تشخیص کابل شارژ اصلی آیفون از تقلبی چیست؟

راه های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی

جالب است بدانید زمانی که گوشی داغ می شود، باعث کاهش عملکرد سخت افزای و آسیب دیدن به باتری خواهد شد. تا حد بسیاری باید از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم در ادامه راه های جلوگیری از داغ شدن باتری را بررسی میکنیم.   خرید کابل و آداپتور تقلبی

دلایل داغ شدن گوشی و راهکار های جلوگیری از آن

  • گوشی را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. این کار باعث گرم شدن بیش از حد گوشی می شود.
  • اگر برای شارژ گوشی عجله ندارید حالت شارژ سریع را خاموش کنید. در گوشی های سامسونگ به آسانی با غیر فعال سازی شارژ سریع گوشی در حالت نرمال شارژ می شود.
  • در زمان شارژ گوشی و بازی کردن قاب گوشی را خارج کنید.
  • در زمان شارژ با گوشی کار نکیند.
  • داغ شدن گوشی به دلیل باز بودن برنامه ها در پس زمینه است. برای حل این مشکل برنامه های غیر ضروری در پس زمینه را محدود می کند. مسیر زیر را طی کنید و به Settings>battery and device care>battery>more battery settings  بروید. و با فعال کردن Adaptive battery به صورت خودکار برنامه های کمتری استفاده شده را محدود می کند. سپس بر اساس استفاده شما از گوشی شارژدهی را به بهترین نحوه بهینه میکند.
  • از شارژ اصلی گوشی استفاده کنید و از خرید آداپتور ارزان قیمت اجتناب کنید.
  • استفاده همزمان از بلوتوث و لوکیشن باعث افزایش دمای باتری و در نتیجه باعث کاهش عمر باتری می شود.

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین واردکننده و پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و انواع حافظه و قطعات شما را به فروشگاه اینترنتی خود دعودت میکند تا با بهترین قیمت عمده محصولات مورد نیاز مغازه و مصرفی خود را از این فروشگاه تامین کنید.

تنوع بی نظیر و خدمات پس از فروش و قیمت منصفانه از ویژگی های بارز بازرگانی رادینو پلاس است که سالیانی به کار واردات و پخش لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر از مبدا چین و دبی مشغول است و در سطح اول این بازار موبایل و کامپیوتر قرار دارد.

برای دیدن قیمت های ویژه ما روی ورود به فروشگاه کلیک کنید

ورود به فروشگاه رادینو پلاس

وارد کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد