راهنمای انتخاب وب کم: چه چیزهایی باید در نظر داشت؟

راهنمای نحوه انتخاب وب کم

انتخاب وب کم با کیفیت می تواند تجربه ویدئو کنفرانس شما را بهبود بخشد. بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید دارای وب کم داخلی مناسبی هستند، اما متاسفانه محدودیت‌های زیادی دارند. تحرک بسیار مهم است: زاویه بین صورت شما و صفحه نمایش لپ تاپ برای ایجاد ظاهری جذاب ایده آل نیست، وقتی وب کم داخل صفحه نمایش لپ تاپ ثابت می شود، کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید.

یک وب کم USB خارجی انعطاف‌پذیری بیشتری را همراه با سایر ویژگی ها ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند بهترین ظاهر و صدا را روی صفحه نمایش داشته باشید.

در این نوشته راهنمای خرید وب کم، مشخصات سخت‌افزاری مهم و ویژگی‌های خاص وب‌کم‌ها را به همراه مزایایی که ارائه می‌دهند، مورد بحث قرار می‌دهیم. توصیه‌هایی برای برقراری تماس‌های ویدیویی با ظاهر حرفه‌ای و ارائه‌های ضبط‌شده، ضبط فیلم برای ایجاد محتوا، و پخش محتوا از طریق YouTube و Twitch ارائه خواهیم کرد.

راهنمای خرید وب کم

وضوح وب کم و نرخ فریم

شاید ویژگی بهترین وب کم، شفافیت ویدیویی که میگیرد، است. برای ویدئوهای دیجیتال، این در وضوح و نرخ فریم قابل درک است. تصاویر واضح تر وضوح بالاتری دارند و نرخ فریم بالاتر به این معنی است که حرکات بر روی صفحه نمایش نرم تر به نظر می رسند. قیمت‌های وب‌کم به وضوح و نرخ فریمی که می‌توانند تولید کنند، ارتباط نزدیکی دارد.

هنگام خرید یک تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر باید بدانید، وضوح با تعداد پیکسل های روی صفحه نمایش و طول به عرض اندازه گیری می شود، معمولاً در نسبت تصویر 16:9 مستطیل شکل است.

سه رزولوشن متداول عبارتند از وضوح بالا استاندارد به نام HD Ready یا 720p که 1280 x 720 پیکسل است، وضوح کامل (FHD, 1080p) با وضوح 1920 x 1080 پیکسل و وضوح فوق العاده بالا (UHD, 4K) که دارای رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل است.

وب‌کم‌های 4K  با برچسب‌های قیمتی عالی : وب‌کم Logitech Brio 4K Ultra HD می‌توانند تصاویر ویدیویی با ظاهری واضح با چیزی که دوربین DSLR ثبت کند، تولید کند. توجه داشته باشید که ویدیوی 4K  فایل هایی تولید می کند که برای پخش زنده معمولی بیش از حد بزرگ هستند. 4K  برای ضبط فیلم‌هایی که در Adobe Premier یا برنامه‌های مشابه که ویرایش، تولید، آپلود می‌کنید.

Full-HD 1080p رزولوشن Goldilocks است که می‌توانید برای ضبط یک نمایش حرفه‌ای استفاده کنید. لاجیتک C920 یک ابزار قدیمی برای کاربران تجاری است. TROPRO C923 رقابت خوبی در قیمت ارائه می دهد.

اکثر تماس‌های ویدیویی زنده از طریق زوم، اسکایپ، فیس‌تایم در ویدیوهای ۷۲۰p  پخش می‌شوند، اگر این دلیل اصلی شما برای داشتن وب‌کم است، ارزش زیادی در Logitech C270، Adesso Cybertrack H4  یا وب‌کم‌های مشابه از فروشندگان بین‌المللی به دست می آورید.

معیار دیگر برای کیفیت ویدیو، نرخ فریم است، که تعیین می‌کند چند تصویر ثابت شامل یک فایل ویدیویی با فریم بر ثانیه (fps)  است : نرخ فریم بالاتر (60 فریم در ثانیه و بیشتر) برابر با فیلمی روان‌تر و اندازه فایل بزرگ‌تر است. به خصوص اگر فریم ها با وضوح بالا باشند. گیمرهای استریمینگ که از لحاظ بصری تیراندازی اول شخص سریع بازی می‌کنند، ترجیح می‌دهند ویدیوهایی با وضوح 720p  با سرعت 60 فریم در ثانیه پخش کنند.

برای ضبط شخصی که با دوربین صحبت می کند، 1080p  با سرعت 30 فریم بر ثانیه تنظیمات ترجیحی است. وب‌کم‌هایی که برای پخش‌کننده‌ها جذاب هستند، نگاه کنید. Logitech C922x Pro Stream و Razer Kiyo می‌توانند برای هر دو کیفیت 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه و 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه تنظیم شوند.

فشرده سازی ویدیو وب کم

جریان های ویدئویی دیجیتال حجم عظیمی از داده ها را نشان می دهد. فشرده سازی ویدیو برای دستیابی به وضوح HD بلادرنگ و بالاتر در پهنای باند معمولی اتصال اینترنت مورد نیاز است. اکثر وب‌کم‌های حرفه‌ای با استاندارد H.264 Advanced Video Coding (AVC)  طراحی شده‌اند، بنابراین ویدیویی با کیفیت بالا با نرخ بیت بسیار پایین‌تری نسبت به کدک‌های قبلی ارائه می‌کنند. H.264 بار رمزگذاری و رمزگشایی را در CPU سیستم کاهش می دهد. وضوح و نرخ فریمی که کاربران تجربه می کنند با آنچه که تبلیغ می شود برابری می کند.

خرید وب کم

میدان دید وب کم

لاجیتک استریم کم (Logitech StreamCam)

میدان دید وب کم (FOV) پهنای ناحیه ای را که می تواند ثبت کند، اندازه گیری می کند. یک وب کم با لنز زاویه باز میدان دید وسیع تری دارد. در مشخصات محصول، FOV  را خواهید دید که بر حسب درجه اندازه گیری می شود:

  1. 60 درجه یک نفر را که جلوی کامپیوتر می نشیند عکس می گیرد.
  2. 78 درجه به اندازه کافی عریض است تا دو نفر را در مقابل دوربینی که روی مانیتور کامپیوتر نصب شده است، عکس بگیرید.
  3. 90 برای نشان دادن تخته سفید یا گروهی از افراد نشسته روی میز اتاق کنفرانس عالی است.
  4. ویدیوی عمودی، وب کم های استاندارد یک فریم افقی 16:9 را می گیرند. برخی از مدل‌ها، مانند Logitech StreamCam، می‌توانند به فرمت عمودی ۹:۱۶ تبدیل شوند تا محتوایی را که به خوبی در استوری‌های اینستاگرام و فیسبوک قرار می‌گیرد، ثبت کنند.

فوکوس خودکار و تصحیح نور  وب کم

تقریباً تمام وب‌کم‌های موجود امروزی دارای ویژگی‌های فوکوس خودکار هستند. مدل‌های رده بالاتر در مقایسه با وب ‌کم ارزان قیمت، فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تری دارند. ضبط در یک دفتر کار خانگی یا یک دفتر باز که در آن ترکیبی از منابع نور و تابش خیره کننده وجود دارد، چالشی را برای گرفتن یک تصویر واضح و واقعی ایجاد می کند، وب کم های طراحی شده برای تنظیمات حرفه ای نگاه کنید:

Logitech 930e دارای فناوری اختصاصی هستند که می تواند افراد را از دیوارها و پنجره ها متمایز کند و بهینه سازی های لازم را برای ظاهری زنده تر و طبیعی تر اعمال کند. وب‌کم‌های استریم رومیزی مانند Razer Kiyo  دارای یک نور حلقه داخلی هستند که در اطراف لنز قرار گرفته است تا سطح روشنایی قابل تنظیمی را ارائه دهد.

راهنمای خرید وب کم

نصب و حفظ حریم خصوصی در انتخاب وبکم

وب کم کامپیوتر : وب‌کم‌ها برای نصب در بالای مانیتور کامپیوتر طراحی شده‌اند همچنین روی نمایشگر لپ‌تاپ هم قرار می‌گیرند. اگر در حال ثبت تصاویر ثابت هستید یا می خواهید از زوایای دیگر به غیر از رو به رو فیلم بگیرید، سه پایه وب کم یا گیره گردن خم کننده باعث کنترل بیشتر و تراز بهتری را در عکس‌های شما فراهم می‌کنند و منجر به تصاویر واضح‌تر و واضح‌تر می‌شوند که به معنای زمان کمتری در ‌تولید است. ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در یک وب‌کم شامل درپوش پلاستیکی است که در صورت عدم استفاده روی لنز تا می‌شود.

راهنمای خرید وب کم

ویژگی های قابل حمل Logitech C615

در حالی که همه وب‌کم‌ها طراحی نسبتاً فشرده دارند، مدل‌های خاصی برای استفاده در حال حرکت ساخته شده‌اند. Logitech StreamCam از طریق یک رابط USB-C برای سازگاری با دستگاه های تلفن همراه و برای پخش زنده با کیفیت بالا در طبیعت عالی متصل می شود. برای وب‌کم‌های کوچک USB 2.0 ، Logitech C615  دارای ابعاد کوچک 1.5 اینچ در 1.5 اینچ در 2 اینچ با طراحی تاشو و چرخش 360 درجه است که ضبط ویدیوی FHD را در هر مکانی آسان می‌کند. AverMedia Live Stream Cam 313 دارای یک چرخاننده و طراحی فشرده منحصر به فرد خود است که دارای میکروفون های استریوفونیک و یک شاتر خصوصی است.

کنترل های نرم افزاری وب کم

بسیاری از وب‌کم‌ها دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری برای تنظیم دقیق لنز با قابلیت حرکت، شیب و زوم دیجیتال هستند. به شما امکان روشنایی، کنتراست، شدت رنگ و تعادل رنگ سفید می دهند. پخش‌کننده‌هایی که می‌خواهند فید ویدیوی خود را در قالب صفحه نمایش تقسیم‌شده نشان دهند، به نرم‌افزار پیشرفته‌تری نیاز دارند. Logitech C922x Pro شامل یک اشتراک 3 ماهه برای نرم افزار XSplit Premium است.

وب کم ارزان

اهمیت میکروفون در انتخاب وب کم

اکثر وب کم ها حداقل یک میکروفون داخلی دارند. انتخاب وب کم با دو میکروفون در دو طرف لنز، صدای طبیعی تری را برای شنونده فراهم می کند. راه‌اندازی میکروفون دوگانه برای تماس‌های ویدیویی با صدای حرفه‌ای و پخش جریانی زنده ایده‌آل است. ایجاد محتوای رسمی تر ممکن است از یک میکروفون رومیزی خارجی بهره مند شود.

لنز شیشه ای در مقابل لنز پلاستیکی

لنزهای وب کم می توانند از شیشه یا پلاستیک ساخته شوند. لنزهای شیشه‌ای تمایل دارند تصاویر ویدیویی واضح‌تر و واضح‌تری تولید کنند، به همین دلیل وب‌کم‌هایی که برای ویدیوهای 1080p  و بالاتر رتبه‌بندی شده‌اند، دارای لنزهای شیشه‌ای هستند. لنزهای پلاستیکی نسبت به لنز شیشه ای ارزان هستند.

وب کم کامپیوتر

پخش عمده دوربین کامپیوتر ( وب کم) با قیمت مناسب و گارانتی معتبر به صورت آنلاین در رادینو پلاس انتخاب فوق العاده ای برای همکاران و مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد