معرفی و بررسی بهترین هارد HDD سال 2023

راهنمای خرید هارد HDD

بهترین هارد HDD را برای ذخیره سازی طولانی مدت فایل یا سرورهای ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) انتخاب کنید تا از ایمنی فایل های خود اطمینان حاصل کنید. خرید هارد دیسک فقط به این معنی نیست که ظرفیت مناسب برای نیازهای ذخیره سازی خود را بدست آورید. همچنین باید مطمئن شوید که در برابر خرابی هارد دیسک محافظت می‌شوید.

هارد دیسک ها که به عنوان هارد دیسک نیز شناخته می شوند، با ظرفیت های زیاد و به طور کلی قیمت پایین تر از درایوهای حالت جامد (SSD) با همان ظرفیت، هنوز قابل اعتماد هستند. با این حال، حتی بدترین هارد SSD از نظر سرعت انتقال فایل و عملکرد کلی فقط به واسطه فناوری عملکرد بهتری نسبت به بهترین هارد دیسک خواهد داشت.

راهنمای خرید هارد HDD

مزایای هارد HDD

پس چرا حتی با یک هارد دیسک همراه شوید؟ خوب، یکی از بزرگترین مزیت های خرید هارد HDD  ظرفیت بسیار بزرگتر آنهاست. شما می توانید هارد HDD  با ظرفیت حداکثر 20 ترابایت را در حال حاضر دریافت کنید، و در حالی که این هارد می تواند بسیار گران باشد، وقتی قیمت آنها را به ازای هر گیگابایت ظرفیت مقایسه می کنید، ارزش باورنکردنی دارند.

در همین حال، یک SSD هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت و نمی توانید همان ظرفیت را دریافت کنید. حتی اگر لیست قیمت هارد دیسک را به عنوان مبنای خود در نظر بگیرید، باز هم ظرفیت بسیار بیشتری به ازای هر دلار دریافت می کنید، که این چیزی است که هارد دیسک ها را برای ذخیره سازی با اولویت پایین بسیار جذاب می کند.

اما کدام هارد  فضای ذخیره سازی و عملکرد مناسب را در اختیار شما قرار می دهد؟ خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا آن را تجزیه کنیم تا به شما کمک کنیم بدون توجه به نیاز یا بودجه خود بهترین هارد دیسک را برای خود پیدا کنید. ما حتی یک ابزار مقایسه قیمت در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید بهترین هارد دیسک موجود را دریافت کنید.

 

بهترین هارد HDD در سال 2023

  • Seagate BarraCuda

بهترین هارد دیسک

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 2 تا 3 ترابایت

: Cache 64 مگا بایت

دور در دقیقه: 7200

دلایل خرید هارد

  1. هزینه کم
  2. دیسک های چرخان سریع

معایب

  1. حافظه نهان محدود

تقریباً غیرممکن است که در مورد هارد درایوها بدون ذکر خط تولید سیگیت باراکودا صحبت کنیم. این یک نیروی قابل محاسبه است. سخت نیست که بفهمیم چرا، درایوهای Seagate BarraCuda نسبت گیگابایت به دلار و مزایای سرعت عالی را ارائه می دهند. مدل 2 ترابایتی با ایجاد تعادل در عملکرد بالا و مقرون به صرفه بودن، به نقطه خوبی دست می یابد. از آنجایی که این درایو صفحات 7200 دور در دقیقه و داده‌های با چگالی بالا را ترکیب می‌کند، رایانه‌های مجهز به این درایو قادر خواهند بود داده‌ها را با سرعت فوق‌العاده‌ای بخوانند.

راهنمای خرید هارد HDD

  • Western Digital Blue Desktop

بهترین هارد دیسک اقتصادی

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 500 گیگابایت  6 ترابایت

Cache 64 مگا بایت

دور در دقیقه: 5400 – 7200

دلایل خرید هارد

  1. گزینه ای برای هر بودجه
  2. گزینه سریعتر موجود است

معایب

  1. ارزش کمتر از درایوهای کوچکتر

وسترن دیجیتال با خط هارد دیسک های WD Blue خود یک معامله خوب ارائه می دهد. WD Blue با طیف گسترده ای از گزینه های ذخیره سازی از 500 گیگابایت کوچک تا 6 ترابایت بزرگ، انتخاب مناسبی برای تقریباً هر نوع ساخت رایانه شخصی است که به بودجه محدود می شود. بهترین ارزش از درایوهای بزرگتر حاصل می شود، آنها به ازای هر دلاری که خرج می کنید، فضای ذخیره سازی بیشتری به شما می دهند. و اگر به دنبال کمی سرعت بیشتر هستید، مدل های 7200 دور در دقیقه نیز در دسترس هستند که با افزایش قیمت زیادی همراه نیستند.

راهنمای خرید هارد HDD

  • Toshiba X300

بهترین هارد با ظرفیت بالا

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 4 تا 8 ترابایت

حافظه نهان: 128 مگابایت

دور در دقیقه: 7200

دلایل خرید هارد

  1. ذخیره سازی عظیم
  2. سرعت بالا

معایب

  1. گارانتی کوتاه

حتی اگر لپ‌تاپ‌هایش مانند گذشته محبوب نباشند، توشیبا همچنان نام بزرگی در محاسبات است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. وقتی صحبت از بهترین هارد HDD می شود، Toshiba X300  قهرمانی با ظرفیت بالا و عملکرد بالاست که ارزش دیدن دارد. درایوهای X300 از ارزش یک گیگابایت به دلاری عالی برخوردار هستند، بدون اینکه از عملکرد آن کاسته شود. این درایوها همگی با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند و دارای 128 مگابایت حافظه پنهان برای سرعت‌های بالاتر هستند. تنها نقطه ضعف این است که گارانتی تنها دو سال طول می کشد، که برای درایوی که برای ذخیره داده های بسیار مهم به نظر می رسد کوتاه است.

خرید هارد سیستم

  • WD VelociRaptor

بهترین هارد دیسک بازی

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 250 گیگابایت – 1 ترابایت

حافظه نهان : 64 مگابایت

دور در دقیقه: 10000

دلایل خرید هارد

  1. سرعت دیوانه کننده هارد دیسک
  2. کولر توکار

معایب

  1. قیمت مانند SSD

وقتی صحبت از بازی های رایانه شخصی می شود، بهتر است سریع باشید تا جادار باشد. بنابراین، اگر در برابر جذابیت یک SSD مقاومت کرده‌اید و به دنبال آن هستید که با یکی از بهترین هارد دیسک‌ها آن را از بین ببرید، WD VelociRaptor باید بهترین گزینه شما باشد. این درایو نه تنها سرعت چرخش فوق العاده 10000 دور در دقیقه دارد، بلکه باید به آن توجه کنید. با ظرفیت تا 1 ترابایت، درایوهای VelociRaptor آماده ذخیره‌سازی کتابخانه‌های بزرگ بازی هستند و بشقاب‌های فوق سریع به راه‌اندازی و بارگیری سریع بازی‌های شما کمک می‌کنند.

خرید هارد سیستم

  • Seagate Firecuda Desktop

بهترین هارد هیبریدی

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 1 ترابایت – 2 ترابایت + 8 گیگابایت

حافظه نهان: 64 مگابایت

دور در دقیقه: 7200

دلایل خرید هارد

  1. عملکرد NAND تقویت شده
  2. عملکرد سریع

معایب

  1. بدون رقابت

SSD ها فوق العاده محبوب هستند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. اما، اگر به فضای ذخیره سازی سریع زیادی نیاز دارید، و صندوق پول نقد ندارید، هارد دیسک های هیبریدی گزینه بسیار خوبی هستند.

SeaGate FireCuda بهترین هارد دیسک هیبریدی موجود در بازار است. می تواند تا 2 ترابایت داده را در خود جای دهد و سپس 8 گیگابایت حافظه کش حالت جامد آن می آموزد که از کدام داده ها بیشتر استفاده می کنید تا بتوانید به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. وقتی در نظر بگیرید که این درایو در 7200 دور در دقیقه می چرخد، این افزایش سرعت حتی شیرین تر است. با ضمانت 5 ساله و قیمت مناسب، به راحتی می توان فهمید که چرا این یکی از بهترین هارد دیسک هایی است که امروزه می توانید خریداری کنید.

خرید هارد HDD

  • Seagate IronWolf NAS

بهترین هارد دیسک برای شبکه

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 1 تا 20 ترابایت

حافظه نهان: 256 مگابایت

دور در دقیقه: 7200

دلایل خرید هارد

  1. آماده برای RAID
  2. سریعتر از گزینه های کوچکتر

معایب

  1. گرانتر از درایوهای غیر NAS

کمی تاسف آور است که درایوهای Seagate IronWolf NAS قیمت بالایی دارند، اما قیمت آنها نسبت به یک هارد دیسک استاندارد با ظرفیتشان بسیار گرانتر نیست. با این حال، بهینه سازی NAS بومی آنها این حق بیمه را کاملاً ارزش آن را دارد. این درایوها قادرند با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه 24/7 بدون نگرانی از خرابی درایو کار کنند. در واقع، اگر یکی از بهترین دستگاه های NAS را برای کسب و کار یا خانه خود دارید، Seagate IronWolf NAS  واقعا بهترین گزینه شما است.

خرید هارد HDD

  • Seagate FireCuda Mobile

بهترین هارد برای لپ تاپ

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 500 گیگابایت – 2 ترابایت + 8 گیگابایت

حافظه نهان : 64 مگابایت

دور در دقیقه: 5400

دلایل خرید هارد

  1. گزینه های ظرفیت چندگانه
  2. عملکرد بالاتر از یک هارد HDD استاندارد

 معایب

  1. ذخیره سازی فلش با قیمتی عالی ارائه می شود

ارتقاء فضای ذخیره سازی در لپ تاپ می تواند دشوار باشد، زیرا هارد دیسک ها بسیار کوچکتر هستند. هارد دیسک های 2.5 اینچی چشمگیر زیادی وجود ندارد، زیرا هر چیزی سریع با نشانه گذاری جدی همراه است، اما درایو هیبریدی 2.5 اینچی FireCuda سیگیت تعادل خوبی ایجاد می کند. این یک راه آسان برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی به لپ تاپ ارائه می دهد و در عین حال به لطف 8 گیگابایت حافظه فلش سرعت آن را افزایش می دهد. گارانتی پنج ساله درایو همچنین به اطمینان از دوام طولانی مدت آن کمک می کند.

خرید هارد کیس

  • Western Digital My Book

بهترین هارد برای کنسول های بازی

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: USB 3.0

ظرفیت: 3 تا 20 ترابایت

دلایل خرید هارد

  1. گزینه های ذخیره سازی عظیم
  2. راه حل ارتقای ساده تر

معایب

  1. به طور بالقوه کندتر

هارد دیسک های کنسول های بازی به سرعت با کتابخانه های عظیم پر می شوند. و مانند لپ‌تاپ‌ها، مسیر ارتقا برای هارد دیسک‌های 2.5 اینچی چندان عالی نیست، اما اینجاست که یک درایو خارجی وارد می‌شود.

WD My Bookتعادل شگفت‌انگیزی بین فضای ذخیره‌سازی و قیمت ایجاد می‌کند و فضای کافی را برای کتابخانه‌های عظیم بازی ارائه می‌کند. با استفاده از USB 3.0، ممکن است به سرعت ارتقاء درایو داخلی نباشد، اما بازی ها را اجرا می کند و فضای ذخیره سازی بیشتری را با نرخ ارزان تری ارائه می دهد.

پخش هارد

  • G-Technology G-Drive

بهترین هارد اکسترنال

مشخصات فنی هارد HDD

رابط: USB 3.1 (نوع C)

ظرفیت: 4 تا 10 ترابایت

دلایل خرید

  1. عملکرد فوق العاده
  2. USB Type-C V2

معایب

  1. بزرگتر از حد انتظار

به نظر می رسد بسیاری از مردم فکر می کنند که بهترین هارد دیسک ها تکنولوژی قدیمی و مرده هستند. با این حال، با دستگاه‌هایی مانند G-Technology G-Drive، می‌توانید به مخالفان زندگی خود نشان دهید که دیسک‌های چرخان جایگاه خاص خود را در آینده خواهند داشت. این هارد دیسک اکسترنال نه تنها حجم زیادی از فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد، تا 10 ترابایت بلکه به لطف سازگاری Thunderbolt 3، حتی می تواند لپ تاپ شما را در حین کار شارژ کند. اگر مک بوک پرو دارید، فکر کردن به همراه کاری بهتر سخت است.

پخش حافظه کامپیوتر  با قیمت مناسب ، گارانتی معتبر و بازگشت 7 روزه کالا بهترین انتخاب برای مغازه داران و مشتریان می باشد.

خرید هارد HDD

کدام هارد دیسک بهتر است؟

این کاملاً بستگی به این دارد که آیا سرعت، ظرفیت یا ارزش را می خواهید، اما بهترین هارد دیسک به طور کلی Seagate BarraCuda به دلیل ظرفیت عالی آن نسبت به قیمت است. اگر در مورد بهترین هارد دیسک از نظر ارزش صحبت می کنید، ما هارد دیسک دسکتاپ Western Digital WD Blue را انتخاب می کنیم.

تفاوت بین هارد HDD و SSD چیست؟

گزینه سومی نیز در مکالمه SSD در مقابل HDD وجود دارد، درایوهای هیبریدی (SSHD) سرعت یک SSD و ظرفیت یک هارد HDD  سنتی را در یک درایو واحد ارائه می دهند. اگر فضایی برای چند هارد دیسک ندارید و بهترین های هر دو دنیا را می خواهید، گزینه ای مانند این عالی خواهد بود.

هارد HDD  بهتر است یا هارد SSD

به طور کلی، بهترین عملکرد را از یک SSD M.2 NVMe دریافت خواهید کرد، سپس یک SSD SATA، و سپس یک هارد دیسک 7200 RPM و یک HDD 5400 RPM در آخر قرار می گیرد. گفتنی است، یک هارد دیسک می‌تواند ظرفیت‌های بسیار بالاتری را ارائه دهد، و آن‌ها را برای ذخیره‌سازی طولانی‌مدت فایل‌هایی که نیازی به دسترسی منظم به آنها ندارید، عالی می‌کند.

خرید هارد سیستم و خرید هارد کیس با قیمت مناسب و گارانتی معتبر در رادینو پلاس انتخاب فوق العاده ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد