10 راهکار جلوگیری از نیم سوز شدن RAM گوشی

نیم سوز شدن رم

رم گوشی یا کارت های حافظه جزء حساس ترین لوازم جانبی گوشی به شمار می روند. در صورت خرابی رم و کارت حافظه منجر به از دست رفتن اطلاعات خواهد شد. برای جلوگیری از نیم سوز شدن RAM گوشی نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را یاد بگیریم. نیم سوز شدن RAM گوشی یکی از خرابی های رایج در بین کاربران می باشد. آیا بعد از نیم سوز شدن RAM گوشی میتوان از آن استفاده کرد؟ کارت حافظه و رم طراحی کوچکی دارند ولی در زمان بروز مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری با چند راه آسان می توان از کارت حافظه و RAM استفاده کرد. اگر در زمان استفاده از کارت حافظه و رم با مشکلات مانند کند بودن RAM ، عدم شناسایی مموری توسط گوشی روبه رو شده اید، در ادامه همراه ما باشید. قبل از خرید کارت حافظه جدید راهکار تعمیر نیم سوز شدن RAM گوشی را مطالعه کنید. آیا می دانید راه های تشخیص فلش مموری سوخته چیست؟

 

راهکار های جلوگیری از نیم سوز شدن RAM گوشی

دلایل نیم سوز شدن RAM گوشی

زمانی که کارت های حافظه یا RAM بر روی لپ تاپ یا گوشی خوانده شد و در دیگر دستگاه ها خوانده نشد. به این RAM نیم سوز می گویند.

دلایل نیم سوز شدن RAM گوشی عبارت از :

  • ویروسی شدن
  • نفوذ بد افزار
  • ضربه خوردن
  • خیس شدن
  • آسیب فیزیکی

دلایل گفته شده از مهم ترین علل های نیم سور شدن RAM به شمار می رود. غیر از خرابی کارت SD مشکلاتی مانند پیکربندی کارت حافظه و سازگاری نداشتن با سیستم عامل می توان دلایل نیم سوز شدن RAM باشد. در ادامه قصد داریم مشکلات نیم سوز شدن RAM و راهکار های تعمیر کارت حافظه بپردازیم.

 

چگونه متوجه شویم کارت حافظه نیم سوز شده است؟

چگونه متوجه شویم کارت حافظه نیم سوز شده است؟

یکی از بهترین راهکار ها برای تشخیص نیم سوز شدن کارت حافظه چیست؟ استفاده کردن از چند دیوایس می تواند باعث مشکل نرم افزاری و سخت افزاری در RAM شود. برای اتصال رم به کامپیوتر یا گوشی از سالم بودن مطمئن شوید. کارت حافظه خراب به درستی به دستگاه متصل نخواهد شد، یا پس از مدت زمان محدود قطع می شود. بعضی از کارت های حافظه نیم سوز خواندن و نوشتن با سرعت خیلی کمی انجام می دهند. در این زمان کپی گرفتن از اطلاعات برای محافظت از داده ها مهم است.

 

خطا ها و ارور های رایج در زمان نیم سوز شن رم

خطا ها و ارور های رایج در زمان نیم سوز شن رم

نیم سوز شدن کارت های حافظه از نظر نرم افزاری دلایل بسیاری دارد، هر سیستم عامل ارور های متفاوتی دارد. در صورت مشکلات نرم افزاری در بیشتر اوقات ایرادات رفع می شوند. ولی احتمال پاک شدن اطلاعات وجود دارد. توصیه می شود تعمیر رم نیم سوز را به یک فرد متخصص بسپارید. تا از پاک شدن اطلاعات جلوگیری کنید. در بیشتر اوقات می توان با نرم افزار های ریکاوری داده ها را بارگردانید. در ادامه خطاهایی که باعث نیم سوز شدنRAM گوشی خواهد شد بررسی می کنیم.

دلایل خوانده نشدن  RAM گوشی

یکی از مشکلاتی که در زمان اتصال کارت حافظه به گوشی یا لپ تاپ اتفاق میافتد، خوانده نشدن اطلاعات است، این اتفاق دلایل بسیاری دارد ولی اکثر با اتصال مجدد کارت حافظه این مشکل حل خواهد شد. ممکن است RAM ها و مموری در اسلات به درستی قرار نگرفته بودند و نمی توان آن را شناسایی کرد.  شکستگی سینی مموری یکی دیگر از دلایل خوانده نشدن اطلاعات در RAM است. اگر موارد گفته شده را رعایت کردید ولی اطلاعات خوانده نشد، از یک دیوایس مانند کامپیوتر برای اطمینان کامل استفاده کنید.

 

دلایل خوانده نشدن  RAM گوشی

عدم سازگاری گوشی با RAM

یکی از مهم ترین مشکلات اکثر کاربران عدم سازگاری گوشی با کارت حافظه می باشد. این مشکل در صورتی که فرمت گوشی هوشمند با فرمت کارت حافظه متغیر است ، اتفاق می افتد. در این زمان اطلاعات بر روی کارت حافظه در گوشی خوانده نمی شود و امکان دسترسی به آن را ندارید. یکی از  دلایل نیم سوز شدن RAM گوشی عدم سازگاری می باشد. در این زمان کارت حافظه و گوشی هوشمند را فرمت کند. سپس سیستم عامل فرمت استاندارد برای RAM تشخیص می دهد. حالا می توانید از کارت حافظه استفاده کنید.

نکته: فرمت کردن کارت حافظه تمامی اطلاعات را پاک می کند، قبل از فرمت اطلاعات خود را در محل دیگری ذخیره یا پشتیبان گیری کنید.

 

چرا امکان خواندن و نوشتن اطلاعات در RAM وجود ندارد؟

چرا امکان خواندن و نوشتن اطلاعات در RAM وجود ندارد؟

این ارور به دلیل آسیب دیدگی فیزیکی کارت حافظه می باشد. ضربه های شدید ، شوک ، افتادن و… در زمان که SD توسط کارت شناسایی نشود، باعث مشکلات خواندن و نوشتن می شود. در این زمان شانس کمتری برای بازیابی اطلاعات دارید، می توان با اتصال RAM به کامیپوتر این مشکل را برطرف کنید. تعمیر نیم سوز شدن RAM گوشی به وسیله کامپیوتر  ابتدا CMD را سرچ کنید سپس  با دستور chkdsk *: /f  این دستور خطای حافظه RAM برطرف می کند.  حالا سکتور را پیدا کنید و اطلاعات کارت مموری را بازگردانید.

 

برطرف کردن ارور کارت حافظه

 

برطرف کردن ارور کارت حافظه

ارور SD Card is Damaged. Try Reformatting it در زمان پشتیبان گیری گوشی از فرمت RAM یا آسیب دیدن کارت حافظه به وجود می آید. برای برطرف کردن این خطا به کامپیوتر متصل شوید.

  • ابتدا در درایو کلیک راست کنید و به Properties بروید.
  • در این قسمت در سربرگ Tools گزینه Check را کلیک کنید. با انتخاب این گزینه سیستم به صورت خودکار ارور ها را پیدا می کند.

 

چگونه از نیم سوز شدن RAM گوشی جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از نیم سوز شدن RAM گوشی چگونه است؟

کارت های مموری به دلیل طراحی کوچک و کم حجم از نظر سخت افزاری قابل تعمیر نیستند. در صورتی که آسیب دیدن نمی توان کارت حافظه را تعمیر کرد. ولی با رعایت نکاتی ساده میتوان از کارت حافظه در برابر آسیب و خرابی جلوگیری کرد. برای پیشگیری از نیم سوز شدن RAM گوشی مواد زیر را رعایت کنید. راهنمایی خرید فلش مموری با بهترین قیمت یکی از راه های افزایش  طول عمر فلش مموری است.

  • در زمان خواندن و نوشتن اطلاعات در مموری مانند ذخیره فایل یا تماشا کردن فیلم مورد علاقه آن را یک دفعه از کامپیوتر یا لپ تاپ جدا نکنید.
  • در زمان انتقال داده از  RAM به لپ تاپ کارت حافظه را جدا نکنید.
  • از کارت حافظه در برابر حرارت و خاک و رطوبت محافظت کنید.
  • کارت حافظه را از مراکز معتبر خریداری کنید.
  • یک کارت حافظه در چند دستگاه استفاده نکنید.
  • در زمان ذخیره فضای را در کارت خالی بگذارید.
  • در زمان اتصال کارت حافظه به لپ تاپ از مموری یا ram با کیفیت خریداری کنید.
  • قبل از استفاده از کارت حافظه آن را قالب بندی کنید.
  • قبل از جدا کردن ram از لپ تاپ و کامپیتر آن را eject کنید.
محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد