راهنمای کامل راه اندازی کافی نت

راهنمای کامل راه اندازی کافی نت

اگر شما هم به فکر تاسیس یک دفتر کافی نت هستید، با ما همراه باشید؛ چرا که قرار است مباحث مهمی را درباره این شغل پرتقاضا مطرح کنیم

در این مقاله می خوانیم: برای راه اندازی کافی نت چقدر سرمایه لازمه؟ درآمدش چجوریه؟ چه تجهیزاتی لازمه؟ و… که در ادامه در مورد تک تک این موارد بررسی می کنیم.

آیا با وجود گوشی های هوشمند و اینترنت راه اندازی کافی نت درآمد دارد؟

 

برخی افراد این موضوع را مطرح می کنند که با وجود گوشی های هوشمند و اینترنت پرسرعت فراگیر بین مردم، کسی برای انجام کارها به کافی نت مراجعه نمی کند. اما این باور اشتباه است؛ چرا که همزمان با وجود گسترش مغازه های کافی نت در موقعیت های مختلف شهرها، آنها همچنان مشتری های پروپاقرص و پایه ثابت خود را دارند و حتی جلوی برخی کافی نت ها صف های طولانی نیز تشکیل می شود.

آیا می دانید چرا؟

  • الکترونیکی شدن کارها: روز به روز طرح ها و ثبت نام های بیشتری به صورت اینترنتی صورت می گیرد و کم کم ثبت نام ها و مراجعات حضوری، جای خودشون را به ثبت نام ها و کارهای غیر حضوری می دهد؛ بخاطر همین است که مردم نیز برای همین کارها، از ثبت نام مدرسه و کتاب فرزندان گرفته تا خرید و فروش سهام و درخواست وام و بسیاری از کارهای دیگر مجبور هستند که به کافی نت مراجعه کنند.
  • عدم آشنایی با وب: برخی به دلیل عدم آشنایی با وب و سایت های مختلف ترجیح می دهند که خودشان را به دردسر نندازند و از خدمات یک کافی نت استفاده کنند.
  • صرفه جویی در وقت و عدم دسترسی به وب: برخی دیگر وقت کافی نداشته و به دلیل عدم دسترسی به فضای وب مجبور هستند که به این فضا مراجعه کنند و از خدمات یک کافی نت استفاده لازم را ببرند.

همینطور که می بینید رونق و تقاضا برای این کسب و کار پا برجاست و اگر هم بگیم که رونق این کسب و کار نسبت به قبل بیشتر شده است، اصلا اقراق نکرده ایم.

برای راه اندازی خدمات کامپیوتری چه تجهیزاتی لازم است؟

تجهیزات بخش زیادی از سرمایه و مخارج شما محسوب می شود. در ادامه تجهیزات مورد نیاز را گفته و در مورد هریک توضیح می دهیم.

سرور مرکزی یا کامپیوتر اصلی

سرور کامپیوتر، سیستم اصلی خود شماست. لازم است که کامپیوتر اصلی کانفیگ یا مشخصات خیلی خوبی داشته باشد. تمامی کامپیوتر ها به سیستم شما که همان سرور مرکزی است، متصل می شود. شما می توانید از CPU مدل Core i5 یا Core i7 و همچنین رم 8 یا 16 استفاده کنید. دقت کنید این مهم ترین کامپیوتر مغازه شما می باشد.

سرور کلاینت یا کامپیوتر مشتری

انتخاب تعداد کامپیوتر مشتری بستگی به بودجه شما دارد. کامپیوتر مشتری همان کامپیوتری است که مشتری پشت آن می نشیند. برای کانفیگ یا مشخصات سیستم مشتری می توان از CPU Core i3 یا Core i5 با رم 2 یا 4 استفاده کرد. به دلیل اینکه اکثر مشتری ها بیشتر برای وب گردی از کافی نت استفاده می کنند.

میز و صندلی

میز و صندلی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد؛ چرا که راحتی و رضایت مشتری تاثیر زیادی دارد. برای انتخاب میز و صندلی باید موردی را انتخاب کنید که استهلاک آنها زیاد نشده و زود خراب نمی شود. همچنین صندلی های انتظار باید راحت باشد تا مشتری خسته نشود. صندلی کارکنان کافی نت چرخان و متحرک باشد تا آزادی عمل نیز داشته باشد.

دستگاه سوییچ و شبکه

برای متصل کردن کامپیوترها به یکدیگر، نیاز به شبکه کردن دارید. با استفاده از دستگاه سوییچ تمامی کامپیوترها به یکدیگر متصل شده و تحت مدیریت و نظارت کامپیوتر سرور قرار می گیرد. همچنین می توانید از کابل های کوتاه استفاده کنید که دچار افت سرعت اینترنت نشود.

همچنین شما می توانید لوازم شبکه مورد نیاز خود را بدون هیچ دردسر و با قیمتی بسیار رقابتی و مناسب از بازرگانی رادینوپلاس تهیه کنید.

اسکنر و پرینتر

وجود یک اسکنر و پرینتر در راه اندازی کافی نت نقش مهمی دارد. به این دلیل که می توانید خروجی کار را ببینید یا حتی برای مشتری پرینت بگیرید. همچنین برای کار پرینت یا کپی و یا حتی اسکن مشتری ها، کار آنهارا راه بیاندازید.

مودم به همراه اینترنت پرسرعت

از مهمترین وسایل راه اندازی کافی نت، یک اینترنت پرسرعت و خوب است، چرا که تمامی کارهای کافی نت نیاز به اینترنت دارد. خصوصا هنگام واحد دانشگاهی سرعت اینترنت بسیار مهم است.

وسایل سرمایشی و گرمایشی

 

در زمان گرما تجهیزاتی مانند کولر، پنکه و در زمان سرما به بخاری نیاز دارید. چرا که با داشتن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، خودتون و مشتری اذیت نمی شوید.

 

راهنمای کامل راه اندازی کافی نت

مهارت های لازم برای راه اندازی کافی نت

کافی نت نیز هماند شغل های دیگر نیاز به مهارت های خاص خود را دارد. در ابتدا با آشنایی با نرم افزار آفیس را داشته باشید. مهارت تایپ کردن و استفاده از برنامه Word، همچنین وب گردنی و کار با سایت هاب مختلف نقش مهمی دارد.

برخی از سایت های کاربردی

سایت سنجش در کافی نت از ارزش بالایی برخورد است و عده ای از مردم، دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می کنند. قسمت های مختلف این سایت را در پایین دکر می کنیم:

1.     ثبت نام کنکور کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری

2.     اعلام نتایج کنکورهای مختلف

3.     ثبت نام آزمون های استخدامی

4.     ثبت نام استعداد های درخشان

5.     و

برای ثبت نام ماشین و خرید محصولات سایپا، ثبت نام قرعه کشی، استعلام قرعه کشی و سایر خدمات سایپا به این سایت نیاز دارد.

برای ثبت نام ماشین و خرید محصولات ایران خودرو ، ثبت نام قرعه کشی، استعلام قرعه کشی و سایر خدمات ایران خودرو به این سایت نیاز دارد.

برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند می توان از این سایت استفاده کرد.

  • دریافت فیش حقوقی

هر ارگان سایت مخصوص به خود را برای دریافت فیش حقوقی دارد. شما می توانید به صورت آنلاین خیلی راحت برای مشتری ها فیش حقوقی نیز پرینت بگیرید.

برای مثال: فیش حقوقی کارمندان آموزش و پرورش از سایت (fish.medu.ir) گرفته می شود.

راهنمای کامل راه اندازی کافی نت

راه های درآمدی کافی نت

  • ثبت نام های اینترنتی (بیمه، مالیات، انتخاب واحد، ثبت نام ماشین، احراز هویت بورس و…)
  • لوازم جانبی کامپیوتر
  • لوازم تحریر
  • کپی، پرینت، اسکن و فکس
  • اجاره ساعتی سیستم
  • پایان‌ نامه و مقاله
  • ترجمه و تایپ
  • صحافی

برای راه اندازی یک کافی نت، شما نیاز به فروش یک سری لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر هستید. در ادامه لوازم مورد نیاز را ذکر می کنیم:

شما مغازه داران و عمده فروشان می توانید به راحتی تمامی محصولات لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر و همچنین حافظه و قطعات را از بازرگانی رادینو با گارانتی اصلی و قیمتی کاملا مناسب خریداری کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

آدرس پخش عمده رادینو: https://radinoplus.com

اپلیکیشن رادینو نیز در کافه بازار و سیب اپ قابل دانلود است.

انواع میزان درآمد کافی نت

میزان درآمد کافی نت بستگی به شرایط مختلفی دارد. این شرایط می تواند خلاقیت، تلاش، رفتار مناسب، قیمت مناسب، نداشتن رقیب در اطراف خود و… باشد. اما به طور میانگین می توان گفت میزان درآمد کافی نت در سال 1401 چیزی حدود 3 میلیون تومان در ماه شروع می شود و می تواند به بالای ماهی 10 میلیون تومان نیز برسد.

قابل ذکر است سود در نظر گرفته شده برای کافی نت، 70 درصد روی خدمات است.

همچنین برای درآمد زایی بیشتر، می توانید لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر را به مغازه خود اضافه کنید. سود لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر بسیار خوب و مناسب می باشد. بازرگانی رادینو، بزرگ ترین پخش کننده لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در کشور با تنوعی بی نظیر و قیمتی بسیار رقابتی و مناسب، همراه با ارسال به سراسر کشور می باشد. شما می توانید کالاهای مورد نظر خود را در سایت و یا اپلیکیشن رادینوپلاس سفارش داده و کمتر از یک هفته آنهارا دریافت کنید. این فروشگاه ضمانت تعویض 7 روزه الی یکساله نیز دارند.

راهنمای کامل راه اندازی کافی نت

مزایا و معایب راه اندازی کافی نت

مزایا

معایب

مشتری فراوان

ساعت کاری بالا

سرمایه راه اندازی پایین

کار زیاد با کامپیوتر

درآمد بالا

استهلاک بالای سیستم ها

دریافت در لحظه پول از مشتری

فصلی بودن

مدارک لازم برای دریافت مجوز یا پروانه کسب کافی نت

  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • حداقل سن 18 سال برای خانم‌ ها
  • اجاره مغازه با نام فردی که قصد دریافت پروانه کسب دارد.
  • نصب کپسول آتش‌ نشانی پودری سه‌ گانه با وزن 5 کیلوگرم در مغازه
  • مغازه کافی نت دارای بیمه‌ نامه آتش‌ سوزی باشد.
  • مغازه باید به دوربین مداربسته مجهز باشد.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد