راهنمای خرید کولپد و خنک کننده لپ تاپ

خرید کولپد یا خنک کننده لپ تاپ

امروز عصر دیجیتالی شدن است و می توانید ببینید که کامپیوترها همه جا هستند. اکثر کارهای روزمره ما اکنون به رایانه بستگی دارد. اکثر مردم لپ تاپ ها را در مقایسه با کامپیوترها ترجیح می دهند، زیرا آنها قابل حمل هستند و می توان از آنها در هر مکانی استفاده کرد.

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای دانستن در مورد کولپدهای خنک کننده آورده شده است و این به شما کمک می کند تا بهترین خنک کننده لپ تاپ را به صورت آنلاین انتخاب کنید. نکات مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کولپد خنک کننده در نظر بگیرید.

انتخاب بهترین خنک کننده برای لپ تاپ

خنک کننده لپ تاپ یا کولپد یک وسیله ضروری برای کاربران لپ تاپ است. لپ‌تاپ‌ها در طول تابستان، بازی یا در صورت استفاده مداوم برای ساعت‌ها، می‌توانند بسیار داغ شوند. اگر لپ‌تاپ شما بیش از حد داغ شود، می‌تواند به اجزای اصلی داخل آن، که شامل پردازنده یا cpu، مادربرد، کارت گرافیک و هارد دیسک است، آسیب زیادی وارد کند. بنابراین برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ خود باید از خنک کننده لپ تاپ استفاده کنید.

خنک کننده لپ تاپ یک دستگاه ساده است که دارای یک یا چند فن است که هوا را در قسمت پایینی لپ تاپ )که اجزای اصلی( می دمد. کولپد یا خنک کردن لپ تاپ به اجزای اصلی سخت افزاری در دمای ایمن کمک می کند. شرکت‌های متعددی وجود دارند که انواع خنک‌کننده‌های لپ‌تاپ را ارائه می‌دهند، اما در انتخاب آن‌ها باید دقت لازم را داشت، زیرا هر خنک‌کننده لپ‌تاپ کار یکسانی یا عملکرد یکسانی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین در این مقاله به شما خواهم گفت که چگونه یک کول پد لپتاپ خوب برای لپ تاپ خود انتخاب کنید. موارد مهمی که در انتخاب یک خنک کننده لپ تاپ خوب باید به آن توجه کنید؟

خرید خنک کننده لپ تاپ

راهنمای خرید کولپد یا خنک کننده لپ تاپ

خنک کننده لپ تاپ یک وسیله ضروری برای کاربران لپ تاپ است. لپ‌تاپ‌ها در طول تابستان، بازی یا در صورت استفاده مداوم برای ساعت‌ها، می‌توانند بسیار داغ شوند. اگر لپ‌تاپ شما بیش از حد داغ شود، می‌تواند به اجزای اصلی داخل آن، که شامل پردازنده یا cpu، مادربرد، کارت گرافیک و هارد دیسک است، آسیب زیادی وارد کند. بنابراین برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ خود باید از coolpad لپ تاپ استفاده کنید.

در اینجا موارد بسیار مهمی وجود دارد که قبل از خرید خنک کننده لپ تاپ باید به آنها توجه کنید.

کولپد لپ تاپ

اندازه و طراحی

خنک کننده یا coolpad باید بتواند لپ تاپ شما را به راحتی در خود جای دهد. نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. بنابراین هنگام انتخاب یک خنک کننده لپ تاپ، باید مطمئن شوید که به درستی با لپ تاپ شما مطابقت دارد، در غیر این صورت نمی توانید حداکثر کارایی  به دست بیاورید. همچنین ساختار آن باید به اندازه کافی قوی باشد تا وزن لپ تاپ شما را حفظ کند.

تعداد طرفداران

خنک کننده های لپ تاپ دارای یک یا چند فن هستند. حداکثر تعداد طرفداران به طور کلی حداکثر چهار نفر است. یک خنک کننده لپ تاپ با تنها یک فن دارای فن بزرگ تری است و خنک کننده یکنواخت را تا حداکثر سطح لپ تاپ شما فراهم می کند در حالی که یک خنک کننده با دو یا چند فن دارای فن هایی با اندازه کوچکتر است و آنها فقط ناحیه انتخاب شده را خنک می کنند. من شخصا یک خنک کننده لپ تاپ با یک فن بزرگ را به دلایل زیر توصیه می کنم.

مزیت کولر لپ تاپ با فن بزرگ

در عملکرد ساکت تر : یک خنک کننده لپ تاپ با تک فن بزرگ دارای RPM کمتر (دور در دقیقه) بوده و صدای بسیار کمتری تولید می کند.

جریان هوا یکنواخت : یک فن بزرگتر جریان هوای یکنواخت را ایجاد می کند.

مزیت کولپد لپ تاپ با فن های متعدد

خنک‌سازی هدفمند: مناطق خاصی از لپ‌تاپ شما را هدف قرار می‌دهد و آن مناطق را به میزان قابل توجهی سریع‌تر خنک می‌کند.

معایب کولپد لپ تاپ با فن های متعدد

نویز : فن های متعدد به دلیل تعداد بیشتر و دور در دقیقه بیشتر، نویز بیشتری تولید می کنند.

توجه: بنابراین اگر به دنبال خنک‌کننده لپ‌تاپ هستید، من شخصاً به شما توصیه می‌کنم که به سراغ خنک‌کننده‌ای بروید که دارای فن بزرگ‌تر (180 میلی‌متر تا 200 میلی‌متر) است، زیرا نسبتاً کارآمدتر هستند و صدای کمتری تولید می‌کنند.

جنس بدنه

به طور کلی خنک کننده های لپ تاپ با بدنه پلاستیکی عرضه می شوند، اما نمونه خوب با سطح فلزی، به خصوص آلومینیومی عرضه می شود. فلز آلومینیوم یک رسانای عالی گرما است و به کاهش سریعتر و موثر دمای لپ تاپ شما کمک می کند. بنابراین اگر به دنبال یک خنک کننده لپ تاپ خوب هستید، به سراغ خنک کننده ای بروید که رویه آن آلومینیومی یا فلزی باشد.

کنترل فن

کولپد لپ تاپ خوب دارای گزینه کنترل فن هستند که به شما امکان می دهد سرعت فن خنک کننده خود را کنترل کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خود سرعت فن خود را کم و زیاد کنید. هرچه سرعت فن بیشتر باشد نویز بیشتر خواهد بود و سرعت فن کمتر باعث عملکرد بی صدا می شود. بنابراین می توانید سرعت فن را در تابستان افزایش دهید و زمانی که هوا خیلی گرم نیست آن را کاهش دهید.

هاب USB / پورت های خروجی

لپ‌تاپ‌ها معمولاً پورت‌های USB بسیار کمی دارند و اگر از پد خنک‌کننده لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، یک پورت توسط خود خنک‌کننده لپ‌تاپ اشغال می‌شود. بنابراین به دنبال خنک کننده لپ تاپ باشید که دارای گزینه هاب USB باشد تا بتوانید دستگاه های USB خود را به پورت های USB خروجی خنک کننده لپ تاپ خود وصل کنید.

نام تجاری

برند یکی از موارد مهم در خرید کولپد لپ تاپ است. یک خنک کننده لپ تاپ بدون مارک محلی و قیمت کمتری خواهد داشت اما عملکرد خوبی را ارائه نمی دهد و فن آن در نهایت خیلی زود فرسوده می شود. بنابراین همیشه به دنبال خنک کننده لپ تاپ مارک دار باشید زیرا قطعات با کیفیتی دارند و حداکثر خنک کننده را برای لپ تاپ شما فراهم می کنند. برخی از برندهای خوب  کولپد لپ تاپ دیپ کول، کولر مستر و بلکین هستند.

کولپد یا خنک کننده لپ تاپ

چرا لپ تاپ بیش از حد گرم می شود؟

به دلیل استفاده طولانی مدت از لپ تاپ و بار CPU، دمای دستگاه افزایش می یابد. اگرچه لپ تاپ دارای فن های خنک کننده داخلی برای حفظ دما است، اما به دلیل حجم کاری زیاد و بازی، لپ تاپ شروع به گرم شدن بیش از حد می کند.

افرادی که بیشتر از لپ تاپ استفاده می کنند با مشکل گرمای بیش از حد دست و پنجه نرم می کنند. این یک مشکل اساسی ایجاد می کند و در بیشتر موارد عملکرد کلی لپ تاپ را کاهش می دهد. گاهی اوقات باعث ضربه شدید می شود و می تواند به اجزای داخلی آسیب برساند.

مراحل انتخاب بهترین خنک کننده برای لپ تاپ

بنابراین سازندگان لوازم جانبی، کولپدهای خنک کننده لپ تاپ را ساختند تا به عنوان یک سیستم خنک کننده خارجی عمل کند. کولپدهای خنک کننده برای کاهش مشکل گرمای بیش از حد طراحی شده اند، تا لپ تاپ شما را در دمای مطلوب کار می کنند و عملکردی مطابق انتظار شما را به شما می دهند.

برندهای مختلف با طراحی کولپدهای خنک کننده مختلف برای خدمت به یک هدف خاص ارائه می شوند. بسته به بودجه خود می توانید بهترین کولپد خنک کننده را برای لپ تاپ از میان بسیاری از گزینه های موجود به صورت آنلاین انتخاب کنید.

خنک کننده لپ تاپ

انواع  خنک کننده و کولپد لپ تاپ

دو نوع کولپد خنک کننده وجود دارد:

  • کولپدهای خنک کننده با فن

خنک کننده با فن رایج ترین کولپدهای خنک کننده در بازار هستند. در این نوع کولپدهای خنک کننده، چندین فن وجود دارد که به طور همزمان کار می کنند و حداکثر جریان هوا را ایجاد می کنند.

  • کولپدهای خنک کننده بدون فن

تمام کولپدهای خنک کننده دارای فن نیستند، برخی از آنها بدون فن هستند. این کولپدهای خنک کننده با مواد مقاوم در برابر حرارت مانند آلومینیوم ساخته شده اند. در مقایسه با سایر کولپدهای خنک کننده با فن بسیار متفاوت هستند. این کولپدهای خنک کننده به دلیل نداشتن فن، بی صدا کار می کنند، بنابراین هیچ صدایی ایجاد نمی کنند. اما در مقایسه با کارایی، خنک کننده فن موثرتر هستند.

فاکتورهایی که هنگام انتخاب کولپد خنک کننده باید بررسی شوند:

انواع مختلفی از coolpad خنک کننده لپ تاپ با برندهای مختلف وجود دارد، بنابراین انتخاب از بین آنها بسیار دشوار است.

هنگام انتخاب بهترین کولپد یا خنک کننده لپ تاپ موارد زیر را در نظر بگیرید :

راهنمای خرید کولپد و خنک کننده
  • سازگاری

بهترین قسمت لپ تاپ در مقایسه با دسکتاپ قابلیت حمل آن است و می توانید از لپ تاپ در موقعیتی استفاده کنید که احساس راحتی کنید. بنابراین کولپد خنک کننده باید دقیقاً مانند آن باشد که به شما امکان می دهد با حداکثر راحتی کار کنید. کولپد خنک کننده لپ تاپ باید ارگونومیک باشد و امکان استفاده از حداکثر راحتی را فراهم کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که خنک کننده باید اندازه لپ تاپ شما را پشتیبانی کند و زوایای و موقعیت های مختلفی برای استفاده داشته باشد.

  • کیفیت

کولپد خنک کننده برای کاهش دمای لپ تاپ استفاده می شود. یک خنک کننده خوب با توجه به کارایی آن رتبه بندی می شود که چقدر سریع و موثر می تواند دمای داخلی یک لپ تاپ را کاهش دهد. باید یک کولپد خنک کننده را انتخاب کنید که دارای چندین فن باشد و جریان هوای عالی را فراهم کند. محبوب ترین میز لپ تاپ با فن خنک کننده دارای اندازه های قطری بین 90 تا 110 میلی متر و سرعت 1000 دور در دقیقه است.

  • قابلیت حمل

لپ تاپ ها سبک و قابل حمل هستند، بنابراین یک کولپد خنک کننده لپ تاپ نیز باید قابل حمل و سبک باشد. قابل حمل بودن یکی از موارد مهمی است که هنگام خرید خنک کننده لپ تاپ باید به آن توجه کنید.

  • توسعه پذیری

در لپ‌تاپ، تعداد محدودی از پورت‌های USB موجود است. بنابراین اتصال یک کولپد خنک کننده به لپ تاپ باعث می شود یک پورت کوتاه شود. از این رو ما آن را غیر قابل توسعه می دانیم.

ممکن است بسیاری از لپ‌تاپ‌های خنک‌کننده با معیارهای بالا مطابقت داشته باشند، اما به طور کلی، آنها نسبت به نمونه‌های معمولی گران‌تر هستند.

  • قیمت

در انتخاب کولپد خنک کننده نیز این نکته مهم است. سازندگان مختلفی وجود دارند که خنک کننده لپ تاپ را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می کنند. شما می توانید با توجه به بودجه خود از انواع مختلف استفاده کنید.

این موارد برخی از نکاتی است که می توانید هنگام انتخاب کولپد خنک کننده برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید. این نکات توسط بسیاری از گیمرها و برنامه نویسان هنگام انتخاب خنک کننده لپ تاپ برای خرید مورد بحث قرار گرفته است.

رادینو پلاس پخش عمده لوازم جانبی انواع مختلفی کولپد و خنک کننده لپ تاپ با قیمت مناسب و گارانتی معتبر عرضه می کند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد