راهنمای خرید کابل صدا کامپیوتر

راهنمای خرید انواع کابل صدا کامپیوتر

قطعات کامپیوتری نسبتا کمی وجود دارند که می توانند بدون کابل ها و کانکتورهای صحیح کار کنند. با لوازم جانبی مناسب، می‌توانید از تمام جنبه‌های راه‌اندازی دیجیتال خود نهایت استفاده را ببرید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که می‌توانید همه چیز را سریع و کارآمد راه‌اندازی کنید. به همین دلیل است که ما راهنمای کامل خرید انواع کابل صدا کامپیوتر را در زیر گردآوری کرده‌ایم.

در دنیایی که فناوری و وسایل الکتریکی معمولاً در هر خانه یافت می‌شود، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم از وجود کابل‌های زیادی برای پیگیری آن‌ها شکایت کنند.

تصویر کشو، تخت یا حتی یک کمد پر از کابل های تصادفی کامپیوتر برای همه ما بسیار رایج است. اکثر مردم پورت USB را به عنوان نامی رایج برای دستگاه های الکتریکی دارند، اما بیشتر آنها در مورد انواع مختلف کابل ها و کانکتورها و اهمیت آنها اطلاعاتی ندارند.

در این راهنمای خرید کابل صدا کامپیوتر، انواع کابل ها  و نحوه کار را توضیح می دهیم، سپس مزایای کابل های کامپیوتر و ویژگی هایی که باید در هنگام خرید این کابل ها در نظر بگیرید را به شما اطلاع دهیم.

راهنمای خرید انواع کابل صدا کامپیوتر

خرید کابل USB

آنچه در این مقاله می خوانید نمایش

بسیاری از دستگاه های مدرن از یک پورت USB در برخی ظرفیت ها استفاده می کنند. تقریباً تمام لوازم جانبی رایانه مانند صفحه کلید، ماوس، هارد اکسترنال، میکروفون و چاپگرهایی که بی سیم نیستند از این کابل ها برای ایجاد اتصال استفاده می کنند. علاوه بر این، می توانید از کابل های USB برای شارژ طیف وسیعی از دستگاه ها مانند تلفن های همراه یا انتقال فایل ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده کنید.

خرید کابل USB-TYPE A

USB-Type A رایج ترین نوع پورت USB است که می توانید پیدا کنید، و دارای یک شکل مستطیلی نمادین اما ساده هستند. این نوع پورت ممکن است با توجه به سخت افزار از سرعت USB-2.0 یا USB-3.0 پشتیبانی کند. اگرچه این نوع USB ممکن است استاندارد بصری خاص خود را نداشته باشد، می‌توانید از یک ایستگاه اتصال جهانی یا آداپتور دارای DisplayLink برای اتصال به نمایشگرها استفاده کنید.

پخش عمده کابل

خرید کابل USB-TYPE C

در سال های آینده، USB-Type C آماده است تا از همه انواع USB دیگر پیشی بگیرد و در حال حاضر اتصال غالب در بسیاری از دستگاه های مدرن، به ویژه لپ تاپ های باریک است. کانکتور کابل به طور قابل توجهی نازک تر از معادل های USB-A خود است و کاملاً برگشت پذیر است، بنابراین هرگز سمت اشتباه را وارد نمی کنید. به اعتبار آنها، درگاه های USB Type-C می توانند استانداردهای مختلفی را در خود جای دهند، اما همه آنها عملکرد یکسانی ندارند.

خرید کابل HDMI

پلتفرم HDMI یک پورت را قادر می‌سازد تا ویدیوی دیجیتال با وضوح بالا، صدای با کیفیت تئاتر و دستورالعمل‌های دستگاه را از طریق اتصال HDMI تنها با استفاده از یک کابل HDMI منتقل کند. اکثر کابل های HDMI در سه اندازه استاندارد، مینی و میکرو عرضه می شوند. هر کدام می توانند با کیفیت و عملکرد ویدیوی HDMI کنترل شوند.

خرید کابل HDMI در رادینو پلاس با قیمت مناسب و بازگشت 7 روز کالا انتخاب بی نظیری برای همکاران و مشتریان عزیز می باشد.

خرید کابل کامپیوتر

خرید کابل aux

اگر می‌خواهید یک تجربه لذت‌بخش و یکپارچه از موسیقی را تجربه کنید، ممکن است بخواهید کابل‌های صوتی را بررسی کنید. با این حال، پهنای ضخیم سیم های صوتی معمولی ممکن است در راه اندازی سیستم های موسیقی شما مشکل ایجاد کند. بنابراین، به جای آن توصیه می‌کنم خرید کابل aux 3.5 میلی‌متری را بررسی کنید، که به‌گونه‌ای کوچک طراحی شده‌اند که امکان مدیریت و سازماندهی آسان‌تر سیم را فراهم می‌کنند.

با این حال، ممکن است پیدا کردن کابل صوتی مناسب برای استفاده شما دشوار باشد، زیرا بازار با برندهای متعددی که سیم های 3.5 میلی متری ارائه می دهند، اشباع شده است. از این رو، من تصمیم گرفتم بهترین کابل صوتی 3.5 میلی متری موجود در فروشگاه رادینو معرفی کنم.

بنابراین، اگر کسی به کابل aux 3.5 میلی متری نیاز دارد، محصولات زیر را بررسی کند.

 

خرید کابل استاندارد  TYPE-A

کانکتور استاندارد نوع A رایج ترین اتصال HDMI است. تقریباً تمام تلویزیون‌های مدرن، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های استریم و رایانه‌ها از این کانکتورهای 19 پین برای ارسال و دریافت صدا و تصویر با کیفیت HD برخوردارند.

خرید کابل MINI TYPE-C

اتصالات مینی HDMI نوع C همچنین دارای 19 پین هستند و عملکردی مشابه با همتایان با اندازه کامل خود دارند اما بسیار کوچکتر هستند. به دلیل طراحی جمع و جور، معمولاً از این کابل ها با دستگاه های قابل حمل مانند دوربین های DSLR و تبلت ها استفاده می کنید.

خرید کابل صدا

خرید کابل MICRO TYPE-D

کابل Micro HDMI  نوع D ممکن است کوچکترین اتصال HDMI باشد، تقریباً نصف عرض کانکتور Mini HDMI، اما هنوز هم تمام قابلیت های کابل های بزرگتر را دارد. شما معمولاً از Micro HDMI با دستگاه های سبک وزن و موبایل مانند گوشی های هوشمند استفاده می کنید.

خرید کابل DVI

DVI  (رابط تصویری دیجیتال) برای اتصال منابع ویدئویی به مانیتور بسیار مفید است. آنها تصاویری با وضوح بالا تولید می کنند و اغلب آنها را در نمایشگرهای CRT پیدا می کنید. این رابط می تواند سیگنال های ویدئویی دیجیتال و آنالوگ را از طریق یک کابل DVI در خود جای دهد.

راهنمای خرید انواع کابل صدا کامپیوتر

انواع کانکتورهای DVI

می توانید اتصالات DVI را به سه دسته تقسیم کنید :

  1. DVI-A آنالوگ
  2. DVI-D (دیجیتال)
  3. DVI-I (یکپارچه؛ آنالوگ و دیجیتال).

هر دو اتصال DVI-I و DVI-D دارای دو سرعت داده هستند که به ترتیب به عنوان یک پیوند و دو پیوند تعیین شده اند. هر نوع پیوند دارای حداکثر سرعت داده است که تضمین می کند جریان داده بین کارت گرافیک و مانیتور بدون خرابی رخ می دهد.

شبکه محلی کابلی

در حالی که بسیاری از مردم برای راحتی از Wi-Fi استفاده می کنند، برای دستیابی به بالاترین سرعت به خرید کابل اترنت نیاز دارید. خرید کابل های اترنت اتصالات فیزیکی بین کامپیوتر و روتر یا مودم شما هستند.

سیم‌کشی اتصال اینترنت شما این مزیت را دارد که سریع‌تر و قابل اعتمادتر از بستگی به سیگنال‌های بی‌سیم است. علاوه بر این، شما مجبور نخواهید بود که در مورد کاهش ناگهانی سرعت اینترنت نگران باشید زیرا دیوارها یا سازه های دیگر سیگنال های Wi-Fi شما را مسدود نمی کنند. کابل کشی کواکسیال، جفت تابیده و فیبر نوری سه شکل محبوب کابل کشی اترنت هستند.

خرید کابل صدا

خرید کابل TWISTED-PAIR

کابل های جفت پیچ خورده از چهار جفت سیم تشکیل شده اند. سیم ها به دور یکدیگر می پیچند تا از تداخل خارجی محافظت کنند و هرگونه تداخل را به حداقل برسانند. معمولاً می توانید این نوع اترنت را در شبکه های محلی مدرن (شبکه های محلی) پیدا کنید.

خرید کابل فیبر نوری

کابل های فیبر نوری از فیبرهای نوری استفاده می کنند که داده های خود را در سیگنال های نوری ارسال می کنند. هر طناب در یک ماده روکشی محصور شده است در حالی که داخل آن دارای رشته هایی از سیم های شیشه ای است. برجسته ترین مزیت این نوع اتصال اترنت، داشتن طول کابل استثنایی بدون نگرانی در مورد تداخل الکترومغناطیسی است.

خرید کابل DisplayPort

کابل DisplayPort یک رابط دیجیتالی است که به شما امکان ارسال تصویر و صدا از طریق یک کابل را می دهد. می تواند یک مانیتور را به یک منبع داده مانند کارت گرافیک متصل کند و صدا و تصویر را به صفحه نمایش منتقل کند. در حالی که قابل مقایسه با HDMI است، دارای یک مزیت قابل توجه است زیرا تنها فناوری است که می تواند همزمان با رزولوشن بالا و نرخ تازه سازی سریع مدیریت کند.

راهنمای خرید انواع کابل صدا کامپیوت

خرید کابل VGA

کابل VGA  مخفف Visual Graphics Array است. کابل CPU را به مانیتور متصل می کند و یک نمایشگر ویدئویی را ارسال می کند. به طور کلی آبی است و شامل یک سیم و یک اتصال دهنده در دو طرف است. کابل VGA یک نقطه انتهایی دارد که به کارت گرافیک روی مادربرد و یک سر دیگر که به صفحه نمایشگر متصل می شود.

این یک اتصال الکتریکی است که از سه ردیف 15 پین تشکیل شده است. در دنیای الکترونیک می توانید از کابل VGA به طرق مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به عنوان یک اتصال دهنده برای بسیاری از دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، تلویزیون، کارت‌های ویدئویی و بسیاری از لوازم الکترونیکی دیگر استفاده کنید.

خرید کابل PS/2

شما از کابل PS/2 که به آن کابل سیستم شخصی نیز گفته می شود، برای اتصال به پورت ماوس یا صفحه کلید کامپیوتر استفاده می کنید. کابل PS/2 دارای یک اتصال 6 پین است که تکمیل کننده دهانه های درگاه یک دستگاه سازگار است.

خرید کابل 2 به 1

خرید کابل 2 به 1 قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تلویزیون، تبلت، بلندگوها، استریو خانگی، استریو ماشین، گیرنده دیجیتال و هر دستگاه دیگری که درگاه 3.5 میلی‌متری دارد. همچنین از استحکام کششی بالا و مقاوم در برابر تاب خوردن نیز بهره مند است.

خرید عمده کابل

کابل 3.5 میلی متری

جک 3.5 میلی متری صدا محبوب ترین فرمت صدا است. آن را در اکثر رایانه ها، تلفن ها و تبلت ها خواهید یافت. اگرچه دستگاه های قدیمی ممکن است دارای دو درگاه صوتی برای میکروفون و هدفون باشند، اکثر دستگاه های مدرن این دو را در یک اتصال واحد ترکیب می کنند.

کابل های 3.5 میلی متری سیگنال های آنالوگ، مونو یا استریو را حمل می کنند. جک ها همچنین می توانند میکروفون و سایر لوازم جانبی را انتقال دهند. Line-in به ورودی های مربوط به کارت صدا اشاره دارد، در حالی که line-out به پورت های هدفون اشاره دارد.

کابل های سیم های برق

کابل های برق کامپیوتر که به عنوان کابل برق نیز شناخته می شوند، برق دستگاه های الکترونیکی و رایانه ها را تامین می کنند. عموماً این کابل ها با تأمین ولتاژ لازم برای عملکرد دستگاه کار می کنند. می توانید از آنها به عنوان آداپتورهای متناوب برای لپ تاپ ها یاد کنید.

خرید کابل صدا 

رادینو پلاس کابل‌های انتقال صوتی و بصری بی‌نظیری را از طریق رابط‌های DisplayPort به همراه مجموعه‌ای جامع از کابل‌ها ی صدا کامپیوتر ارائه می‌دهند. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد محصولات ما با ما تماس بگیرید.

خرید عمده کابل

هر نوع کابل کامپیوتر دارای مزایا و معایبی است. این کابل ها دارای ارزش ها و اهداف متفاوتی هستند. خرید کابل های کامپیوتر کابل های استاندارد هستند که به این معنی است که می توان از آنها برای اتصال به هر نوع سیستمی استفاده کرد. عملکرد کابل به اندازه یا طول کابل و قابلیت اطمینان کابل بستگی دارد. پخش عمده کابل در رادینو پلاس با قیمت مناسب و گارانتی معتبر یکی انتخاب های بی نظیر همکاران می باشد.

اگر به دنبال لوازم جانبی کامپیوتر با بهترین کیفیت هستید، همه چیز را در نظر بگیرید و به محصولات عمده رادینو پلاس بروید، جایی که ما مجموعه‌ای از کابل‌های کامپیوتری را برای مطابقت با خواسته‌های شما داریم.

کانکتور چیست؟

هر کابل دارای یک کانکتور طراحی شده برای گرفتن پورت است تا از قطع شدن و قطع سیگنال جلوگیری کند. کانکتورهای دستگیره از لرزش هایی که می توانند با گذشت زمان اتصال را شل کنند، جلوگیری می کند. این ویژگی باید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که کابل ها در تمام شرایط ممکن به دستگاه شما متصل می مانند.

نکات خرید کابل صدا کامپیوتر

با گذشت زمان، کانکتورهای کابلی که روکش طلا ندارند، ممکن است نیاز به تمیز کردن یا تعویض داشته باشند. گاهی اوقات در صورتی که این کابل ها روکش طلا نداشته باشند، خوردگی ایجاد می شود.

اما اگر کابل با طلا روکش شده باشد، هرگز از ارائه عملکرد سطح بالای خود دست نخواهد کشید. بنابراین روکش طلا یکی از ویژگی‌های ضروری در هر نوع کابلی است که حتی پس از مدت‌ها تصویری با کیفیت بالا را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد