راهنمای خرید هاب USB: نکاتی که باید به آن توجه کرد

راهنمای خرید هاب usb

هاب یو اس بی یا USB Hub، یک دستگاه سخت‌افزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد چندین دستگاه USB را به یکدیگر متصل کند. با اتصال یک هاب USB به کامپیوتر، کاربران می‌توانند بیشترین حد ممکن از پورت های USB کامپیوتر خود استفاده کنند و دستگاه‌هایی مانند ماوس، کیبورد، پرینتر، دوربین دیجیتال، فلش درایو و سایر دستگاه‌های USB را به کامپیوتر خود وصل کنند.

آنها بیشتر برای لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌شوند که فضای محدودی برای پورت‌های USB دارند. 4 نکته که هنگام خرید هاب USB باید به دنبال آنها باشید، در این نوشته بررسی میکنیم.

هنگام دریافت هاب USB، برخی از مشخصات “پنهان” وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید. ما می گوییم “پنهان” زیرا آنها در واقع از شما پنهان نیستند، آنها در معرض دید هستند. هنگام خرید یک هاب، نادیده گرفتن آنها بسیار آسان است، می تواند منجر به خریدهای ناامیدکننده شود.

راهنمای خرید هاب usb

خرید هاب USB

هاب USB دستگاهی است که یک پورت USB گذرگاه سریال جهانی را به چندین پورت گسترش می دهد تا درگاه های بیشتری برای اتصال دستگاه ها به هاست در دسترس باشد. بسیاری از جدیدترین هاب‌های USB به اتصالات USB اضافی و سایر فرم‌های تماس، از جمله اترنت، HDMI، کارت SD و غیره گسترش خواهند یافت.

هاب پورت USB ابزارهای بهره وری و سازمانی هستند که در چندین برنامه استفاده می شوند. هاب پورت USB آداپتورهای قابل حملی هستند که به یک پورت USB متصل می شوند و پورت های اضافی و سایر فرمت های پورت رابط را اضافه می کنند.

هاب های پورت USB  دیگر فقط به USB 3.0 محدود نمی شوند. هاب ها اکنون می توانند از طریق USB-C یا Thunderbolt 4 به دستگاه شما متصل شوند. خرید هاب USB می تواند اتصال لپ تاپ شما را افزایش دهد و امکان اتصال به اترنت، HDMI، VGA، DisplayPort، SD، Micro SD، Audio in  و غیره را فراهم کند.

با پیشرفت فناوری لپ تاپ، ممکن است متوجه شوید که دیگر تعداد کافی یا ترتیب رابط های  USB، صوتی و تصویری کافی را ندارید. افزودن هاب USB می تواند تعداد و اتصالات احتمالی را به چندین سبک رابط افزایش دهد. لپ‌تاپ‌های خاص فقط دارای اتصال USB-C یا Thunderbolt هستند، که یک هاب پورت USB را برای هر کسی که به دنبال استفاده از هر دستگاهی است که از این دو فرمت منحرف می‌شود، ضروری می‌سازد.

خرید هاب USB

  • تعداد پورت ها

به عنوان مثال، فرض کنید از تاچ پد و صفحه کلید لپ تاپ خود متنفر هستید. به این ترتیب، شما به طور طبیعی فرض می کنید که به هاب دو پورت نیاز دارید: یکی برای ماوس، دیگری برای صفحه کلید.

قبل از خرید کمی فکر کنید، آیا از USB برای انتقال اطلاعات استفاده می کنید؟ اگر چنین است، آیا پورت USB دیگری در لپ تاپ شما وجود دارد که بتوانید از آن استفاده کنید؟ در غیر این صورت، بیشتر از دو پورت را در نظر بگیرید. به این ترتیب، برای استفاده از کارت حافظه، نیازی به جدا کردن صفحه کلید یا ماوس ندارید.

هاب های USB ارزش خرید چند پورت بیشتر از آنچه شما نیاز دارید دارند. اگر افزایش قیمت ناچیز باشد، می توانید هاب USB چند پورت بگیرید و در آینده از کمبود پورت راحت شوید.

  • توان خروجی هاب

وقتی در حال خرید یک هاب هستید، می توانید بین هاب هایی که از برق پورت اصلی کار می کنند یا هاب هایی که از منبع تغذیه خارجی استفاده می کنند، یکی را انتخاب کنید. اولی ممکن است وسوسه انگیزتر به نظر برسد. آنها اغلب ارزان تر از یک پریز برق هستند.

با این حال، قبل از خرید هاب بدون دوشاخه خارجی، آنچه را که به برق وصل می‌کنید در نظر بگیرید. هر یک از دستگاه های شما مقدار مشخصی انرژی را از درگاه USB تخلیه می کند. هنگامی که یک پورت را به یک هاب تبدیل می کنید، حد توان کل پورت کامپیوتر بین پورت های هاب تقسیم می شود.

این بدان معناست که اگر هابی را که منبع تغذیه خارجی ندارد بیش از حد بارگذاری کنید، برخی از دستگاه های موجود در هاب کار نخواهند کرد. در توضیحات محصول می‌توانید بررسی کنید که هاب چقدر قدرت را پشتیبانی می‌کند. این عدد به صورت “mA” خواهد بود. معمولاً برای یک هاب خود تغذیه حدود 500 میلی آمپر نیاز دارید.

هنگامی که محدودیت برق دارید، تخلیه برق را برای وسایل جانبی خود حساب کنید. گاهی اوقات این روی یک برچسب در قسمت زیرین دستگاه جانبی است. به عنوان مثال، ماوس من 100 میلی آمپر است، و صفحه کلید من 400 میلی آمپر است، که برابر با جریان عملیاتی کل 500 میلی آمپر است. این به خوبی با نیاز 500 میلی آمپری برای یک هاب خود تغذیه مطابقت دارد، اما اگر یک کارت حافظه اضافه کنم، کل تنظیمات خراب می شود!

بهترین هاب

  • منبع تغذیه هاب

وقتی صحبت از تامین انرژی هاب شد، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که برای چه کاری از هاب استفاده خواهید کرد. فرض کنید می‌خواهید وقتی رایانه خاموش است، هاب دستگاه‌هایتان را روشن یا شارژ کند.

اگر یک هاب با منبع خارجی دریافت کنید، می توانید بدون توجه به روشن بودن یا نبودن رایانه شخصی، ابزارک های خود را شارژ کنید. ممکن است رایانه شخصی داشته باشید که در صورت خاموش بودن همچنان می تواند دستگاه ها را شارژ کند، در این مرحله احتمالاً می توانید از دوشاخه خارجی صرف نظر کنید.

  • نسخه USB پورت هاب

حتما نگاهی به نسخه پورت ها در هاب بیندازید. برخی از هاب ها از USB 2.0 برای کاهش هزینه ها استفاده می کنند، اما این امر منجر به کندتر انتقال داده برای دستگاه های USB 3.0 می شود. البته، اگر همه دستگاه های شما از USB 2.0 استفاده می کنند، مشکلی نیست! با این حال، اگر دستگاه‌های 3.0 دارید، پرداخت کمی بیشتر برای خرید هاب USB 3 ارزش دارد.

بهترین برند هاب USB

امروزه برند های بسیاری در بازار وجود دارند بهترین برند های هاب  USB عبارت از : شیائومی، اوریکو، تی پی لینک، دی لینک، باسئوس و انکر نام برد.

بهترین برند هاب USB

تغذیه هاب USB

تغذیه هاب USB می تواند کسانی را که به دنبال خرید هاب USB هستند سردرگم کند. هاب‌های USB می‌توانند برق را به دو طریق ارائه دهند. به این معنی که هاب برق خود را از پورت لپ تاپ یا دستگاهی که به آن متصل است می گیرد.

هاب های مجهز مقدار انرژی تحویل داده شده از طریق یک پورت محدود می شوند. راه دوم تغذیه هاب های USB با منبع تغذیه اختصاصی عرضه شده است. هر گزینه مزایای خود را دارد. با این حال، مهم است که در هنگام خرید هاب USB در نظر بگیرید که کدام یک با نیازهای شما مطابقت دارد.

Powered در مقابل Unpowered USB Hub

هنگام خرید یک هاب پورت USB، تحویل برق باید مورد توجه جدی قرار گیرد. اگر قرار است فقط از دستگاه های کم مصرف مانند ماوس، صفحه کلید یا شارژ تلفن همراه استفاده شود، یک هاب قابل حمل بهترین گزینه خواهد بود. اگر به دستگاه‌های با مصرف انرژی بالاتری مانند هارد دیسک‌های خارجی بزرگ، چاپگرها، اسکنرها و برخی مانیتورها نیاز دارید، یک هاب پورت USB با منبع تغذیه اختصاصی بهترین اقدام است.

توابع برای هاب  USB

یک هاب USB می تواند مدیریت دستگاه را ساده کند و هنگام ایجاد یک ایستگاه کاری منظم و تمیز، فضای کاری را شلوغ کند. اتخاذ برنامه‌های کاری از خانه و هیبریداسیون استفاده از لپ‌تاپ‌ها را بیش از پیش محبوب کرد و افزایش تعداد پورت‌های موجود برای دستگاه‌ها ضروری است. هاب های USB ابزارهای مفیدی برای انتقال فایل ها بین چندین دستگاه به طور همزمان هستند.

در صورت استفاده از لپ‌تاپ به عنوان بازی، هاب‌های USB ارزش زیادی در بازی‌های تفریحی ایجاد می‌کنند و امکان راه‌اندازی بازی‌های قابل حمل را در هر کجا که لازم باشد، فراهم می‌کنند.

راهنمای خرید هاب usb

چرا کیفیت هاب مهم است؟

هنگامی که با قدرت سروکار دارید، ایمنی همیشه یک نگرانی اساسی است. بدون کمبود usb hub در بازار، مطمئناً با نام تجاری ارزان‌تری با کسری از قیمت در دسترس هستند. خرید هاب USB با نصف هزینه ممکن است جذاب باشد. در نظر گرفتن اینکه هاب چه کاری انجام می دهد ضروری است. داده و توان را بین دستگاه‌های معمولی ،گران‌قیمت بررسی کنید.

هدف از خرید هاب usb

دانستن اینکه چه چیزی و برای چه هدفی لازم است، خرید هاب USB را به میزان قابل توجهی آسان می کند. برای محافظت از خود و دستگاه ها و تجهیزات خود همیشه توصیه می شود کمی بیشتر برای آرامش خاطر خرج کنید. خرید هاب USB با پورت ها یا رابط های اضافی یک راه عالی برای اطمینان از وجود پورت های کافی در صورت نیاز به دستگاه جدید یا فراموش شدن آن در فرآیند خرید است.

طیف وسیعی از بهترین هاب ‌ USB، تقسیم‌کننده‌ها و هاب‌های توسعه‌یافته موجود در رادینو پلاس را بررسی کنید، خرید هاب USB

در رادینو پلاس با قیمت مناسب و گارانتی معتبر بهترین انتخاب برای عمده فروشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد