راهنمای خرید دسته بازی و گیم پد

خرید دسته بازی و گیم پد

خرید دسته بازی و گیم پد مانند پورتال‌هایی هستند که می‌توانند شما را به دنیای فانتزی منتقل کنند، جایی که می‌توانید یک تفنگدار فضایی در حال نبرد با بیگانگان در آینده در یک سیاره بیگانه، یک جنگنده یا حتی یک راننده ماشین مسابقه F1 باشید.

ممکن است فکر کنید که اینها فقط تخیلاتی هستند که برای یک نوجوان 15 ساله طراحی شده اند، اما در واقع برای بزرگسالان نیز جذاب هستند. به عنوان مثال، بازی هایی مانند Just Dance، به طور خاص برای خانواده ها ساخته شده اند تا اوقات خوشی داشته باشند.

خرید دسته بازی و گیم پد باعث می شود تمام این صحنه ها را تجربه کنید. کنسول می توانند یک فعالیت سرگرمی در یک مهمانی باشد. اگر تا به حال بازی کامپیوتری امتحان نکرده اید، باید امتحان کنید زیرا بسیار سرگرم کننده است!

وقتی نوبت به خرید کنسول می رسد، می توانید یکی از برندهای مختلف را انتخاب کنید. ما قصد نداریم به شما بگوییم که بهترین دسته بازی کدام است، اما به شما برای پیدا کردن بهترین کنسول بازی کمک می کنیم.

خرید دسته بازی و گیم پد

خرید دسته بازی و گیم پد

در حالی که صفحه کلید و ماوس هنوز برای اکثر کاربران رایانه شخصی هم برای بازی های تیراندازی اول شخص (FPS) و هم برای بازی های استراتژیک ترجیح داده می شود، دسته بازی و گیم پد به سرعت جای خود را برای لذت بردن از عناوین اکشن، ماجراجویی، پلتفرم یا مسابقه ای پیدا می کند.

راهنمای خرید دسته بازی و گیم پد

4 عامل تعیین کننده در انتخاب یک دسته بازی و گیم پد وجود دارد

کنترل‌کننده‌ای که دسته بازی و گیم پد نیز نامیده می‌شود، مطمئناً عنصری ضروری برای اکثر بازی‌های ویدیویی است. برای مدت طولانی مترادف با بازی کنسولی بود، در حالی که کسانی که روی رایانه شخصی بازی می کردند عمدتاً به صفحه کلید و ماوس متکی بودند.

با این حال، در سال‌های اخیر، تقاضا برای دسته بازی کامپیوتری به‌طور تصاعدی افزایش یافته است، عمدتاً به این دلیل که بخش خوبی از بازی‌های ویدیویی مدرن توسعه‌یافته برای کنسول‌ها نیز برای رایانه‌های شخصی در دسترس هستند و در این موارد، داشتن یک کنترلر موقت در اختیار می‌تواند مفید باشد.

دلیل دیگر موفقیت اخیر دسته بازی و گیم پد نیز به این واقعیت بستگی دارد که بسیاری از گیمرها نمی توانند بدون آن کار کنند و آن را به صفحه کلید و ماوس ترجیح می دهند و از راحتی ابزاری که به طور خاص برای بازی های ویدیویی طراحی شده است قدردانی می کنند.

امروزه این نوع محصول دلیل دیگری برای وجود خود پیدا کرده است، زیرا پلتفرم های دیجیتالی که خدمات بازی ابری را ارائه می دهند (همچنین به عنوان بازی در صورت تقاضا شناخته می شود) به یک کنترلر سازگار و همچنین یک صفحه نمایش و البته اتصال به اینترنت نیاز دارند.

به چه نوع بازی هایی بیشتر علاقه دارید؟

اگر شما یک گیمر هاردکور هستید که تقریباً همه ژانرهای بازی را بازی می کنید، ممکن است پیشنهادات بازی برای پلی استیشن یا ایکس باکس برای شما هیجان انگیز باشد. این کنسول‌ها به شما امکان می‌دهند تقریباً از همه ژانرها بازی کنید، مانند مسابقه، اکشن، تیراندازی اول شخص و بسیاری دیگر. عناوین اکشن اصلی اکتیویژن، الکترونیک آرتز، یوبی سافت عموماً برای این کنسول ها توسعه یافته اند.

ویژگی های دسته بازی

در ابتدا، انتخاب یک دسته بازی و گیم پد می تواند کاملاً ساده به نظر برسد. با این حال، خوب است یک دقیقه وقت بگذارید و برخی از عوامل تعیین کننده را در نظر بگیرید تا محصولی را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. ما متوجه شده ایم که چهار ویژگی تعیین کننده وجود دارد که باید قبل از خرید دسته بازی و گیم پد در نظر بگیرید.

  1. سازگاری دسته بازی و گیم پد
  2. قابلیت اتصال دسته بازی و گیم پد
  3. امکانات دسته بازی و گیم پد
  4. ارگونومی دسته بازی و گیم پد

دسته بازی کامپیوتر

سازگاری دسته بازی

سازگاری به توانایی کنترلر برای اتصال و ارتباط با پلتفرم بازی ما اشاره دارد. اگرچه این عامل مستقیماً مربوط به گیم پدهای کنسولی نیست که به طور خاص برای کار خارج از جعبه طراحی شده اند، اما در مورد کنترلرهای رایانه شخصی بسیار مهم است.

خرید دستگاهی که Plug and Play باشد به شما این امکان را می‌دهد که فوراً از آن با رایانه شخصی استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به خرید لوازم جانبی اضافی (آداپتورهای USB) یا نصب نرم‌افزار شخص ثالث که همچنین باید پیکربندی شود.

کامپیوتر، کنسول یا هر دو؟

با این حال، تحت فاکتور “سازگاری” ما امکان استفاده از یک گیم پد را در پلتفرم های مختلف، چه کنسول، چه کامپیوترهای شخصی یا هر دو در نظر می گیریم. از آنجایی که برخی از بازی‌های ویدیویی منحصر به کنسول‌های خاصی هستند، این غیرمعمول نیست که کاربر هم رایانه شخصی و هم کنسول را در اختیار داشته باشد و تنها از یک کنترلر در هر دو دستگاه استفاده کند.

به طور کلی، اگر می توانید از دسته بازری و گیم پد کنسول خود با رایانه شخصی استفاده کنید، به سراغ آن بروید و اگر کنترلر بهتری می خواهید، یکی را خریداری کنید که با هر دو پلتفرم سازگار باشد!

خرید گیم پد

قابلیت اتصال کنترلر

اتصال کنترلر یکی دیگر از عوامل بسیار مهم قبل از انتخاب کنترلر است. اما چرا اینقدر مهم است؟

سیمی یا بی سیم؟

اگرچه عملکرد و ویژگی های اکثر کنترلرها کم و بیش بدون تغییر باقی مانده است، اما کارهای زیادی برای بهبود نحوه اتصال این دستگاه ها به پلتفرم های مربوطه انجام شده است. به طور سنتی اتصال از طریق کابل انجام می شد.

با ظهور نسل هفتم کنسول‌ها، سازندگان به اصطلاح کنترل‌کننده‌های بی‌سیم را معرفی کرده‌اند و می‌خواهند اتصال این دستگاه‌ها را ساده‌تر کرده و آن‌ها را محتاط‌تر و کمتر دست و پا گیر کنند.

باتری

به طور طبیعی، کنترل‌کننده‌های بی‌سیم به باتری تکیه می‌کنند تا بتوانند بدون اتصال مستقیم کار کنند. برخی از آنها دارای باتری های لیتیومی قابل شارژ (در برخی موارد نیز قابل تعویض) و یک کابل برای شارژ مجدد کنترلر در زمان کم شدن باتری هستند. برخی دیگر از باتری های یکبار مصرف استفاده می کنند که به طور کامل نیاز به کابل را از بین می برند.

دامنه

جنبه مهم دیگر مربوط به محدوده است. این کنترلرها فقط می توانند در فاصله مشخصی از کنسول یا رایانه شخصی کار کنند که در صورت اتصال سیمی بین 2 تا 3 متر است در حالی که برای گیم پدهای بی سیم بین 9 تا 10 متر متغیر است.

دسته بازی کامپیوتر

امکانات دسته بازی و گیم پد

همانطور که در بالا ذکر شد، کنترلر در طول تکامل خود، عملکردهای اصلی و بسیاری از ویژگی های اساسی خود را حفظ کرد.

تعداد دکمه های دسته بازی

اکثر بازی‌های ویدیویی به 17 تا 18 کلید فرمان نیاز دارند، که این تعداد دکمه‌ها (شامل میله‌ها، ماشه‌ها، D-pad و دکمه‌های چهره) تقریباً در تمام کنترل‌کننده‌های مدرن موجود در بازار است.

لرزش

با شروع از نسل پنجم کنسول‌ها، اکثر کنترل‌کننده‌ها از یک سیستم لرزشی استفاده می‌کنند که عملکرد بازی را جذاب‌تر می‌کند، و این اکنون یک ویژگی ضروری برای بسیاری از گیمرها است.

جک صدا

یکی دیگر از ویژگی های جالب که به طور فزاینده ای در کنترلرهای مدرن وجود دارد، جک صدا است. اگر از طرفداران بازی های چند نفره هستید، این پورت هدست می تواند بسیار مفید باشد زیرا برقراری ارتباط آسان با هم تیمی های خود یک امتیاز اضافی محسوب می شود.

خرید گیم پد

ارگونومی در دسته بازی و گیم پد

نکته آخر اینکه، هنگام خرید گیم پد باید مطمئن شوید که برای دستان شما راحت است. سعی کنید از یکی از دوستان خود استفاده کنید، یا یک فروشگاه فیزیکی پیدا کنید که یکی از آن ها را امتحان کنید.

وزن دسته بازی

یکی از عوامل مهم وزن است، که ممکن است برای بازیکنان معمولی مهم نباشد، اما می تواند تفاوت راحتی را در طول جلسات طولانی رقابتی ایجاد کند. وزن بیشتر دسته بازی و گیم بین 200 تا 400 گرم است. این وزن بیشتر توسط اجزای داخلی تعیین می شود: به عنوان مثال، یک موتور ارتعاشی بسیار پیچیده یا یک پد لمسی، می تواند وزن گیم پد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. وزن مطلوب برای اکثر افراد در حدود 300-320 گرم است.

خرید دسته بازی و گیم پد

آیا طراحی دسته بازی مهم هستند؟

مطمئناً مواد طراحی بسیار مهم هستند و در استحکام و دوام کنترلر تأثیر دارند، اگرچه در بیشتر موارد تفاوت عمده ای وجود ندارد. پوسته بیرونی از پلاستیک بادوام و سیلیکون ساخته شده است، در حالی که کنترل ها معمولاً با پلاستیک نرم پوشانده می شوند.

آیا برند دسته بازی و گیم پد مهم است؟

بله، برند نقش تعیین کننده ای دارد. تولید کنندگان بزرگ (مایکروسافت، سونی، لاجیتک، ریزر، 8 بیتدو) محصولات با کیفیت خوب را تضمین می کنند. بنابراین، ما توصیه می کنیم که هیچ کنترل کننده مارکی نخرید، زیرا قطعاً با مشکلات سازگاری مواجه خواهید شد و دستگاه شکننده و نامناسب مونتاژ خواهد شد.

رادینو پلاس یکی از عرضه کننده گان دسته بازی حرفه ای با قیمت مناسب و گارانتی معتبر می باشد.

 

چه نوع کنسول می خواهید؟

دو نوع کنسول وجود دارد، یکی که در اتاق نشیمن شما به تلویزیون متصل  می شود، کنسول های بازی دستی را هر کجا که می روید با خود می توانید حمل می کنید. کنسول های اتاق نشیمن قدرتمند هستند و یک تجربه بازی هیجانی را ارائه می دهند که تمام خانواده می توانند از آن لذت ببرند. بیشتر این کنسول ها به عنوان رسانه مرکزی و مرکز سرگرمی نیز هستند.

کنسول های بازی محبوب موجود در بازار عبارتند از پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، Wii و Wii Uبازی های موبایلی در گوشی های هوشمند و تبلت ها محبوب شده اند، اما به دلیل عناوین و میراث کنسول های بازی قدیمی، آنها به ندرت با تجربه ای که در یک دسته بازی و گیم پد اختصاصی به دست می آورید مطابقت دارند.

این کنسول ها جمع و جور و قابل حمل هستند، بنابراین می توان آن ها را به راحتی در جیب ها و کیف های کوچک حمل کرد. دو کنسول دستی محبوب وجود دارد  Nintendo 3DS و  PlayStation Vitaو PlayStation Portable محبوب بوده است، اما دیگر در سایت رسمی سونی ذکر نشده است، همچنین به تدریج در حال حذف شدن است.

راهنمای خرید دسته بازی و گیم پد

هزینه کنسول بازی (دسته بازی و گیم پد)

اگر به دنبال منحصربه‌فردترین تجربه بازی هستید، آخرین نسل کنسول‌ها مانند پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان یا نینتندو وی یو بهترین‌ها هستند. همه این کنسول‌ها با جدیدترین سخت‌افزار بسته‌بندی شده‌اند، بنابراین خریدهای عالی برای آینده نیز انجام می‌دهند.

مانند کنسول های قبلی، می توانید مطمئن باشید که کنسولی که خریداری می کنید در چند سال آینده قدیمی نخواهد شد. جدیدترین نسل کنسول‌ها به تازگی در اواخر سال 2013 عرضه شدند، بنابراین هنوز بسیار جدید هستند.

از طرف دیگر، اگر فقط می خواهید بازی های معمولی انجام دهید، کنسول هایی مانند پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 نیز مناسب هستند.

آنها گرافیک خوبی دارند و تعداد زیادی عناوین بازی به راحتی برای آنها در دسترس است. علاوه بر این، آنها همچنین بسیار مقرون به صرفه تر از مدل های تازه راه اندازی شده خود هستند.

در مورد کنسول های بازی دستی، پلی استیشن ویتا یکی از محبوب ترین هاست. تمام ویژگی های پیشرفته مانند اتصال شبکه، دوربین داخلی و صفحه نمایش لمسی را دارد. از طرف دیگر، PlayStation Portable به عنوان یک کنسول بازی خوب برای گیمرهای معمولی نیز عمل می کند.

Nintendo 3DS یکی دیگر از کنسول های بازی جالب است که در سه نوع مختلف به نام های 2DS، 3DS و 3DS XL ارائه می شود.

همه مدل‌ها دارای طرح‌های متفاوت با تفاوت‌های کوچک در ویژگی‌ها هستند، اما می‌توانند کمابیش بازی‌های مشابهی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد