راهنمای خرید دانگل WiFi

خرید دانگل wifi

بهترین دانگل WiFi ، از دستگاه های USB باریک گرفته تا نیروگاه های WiFi، ارتباط شما را با این شگفتی های بی سیم تقویت می کنند.

همه ما باید در مورد بهترین دانگل وای فای بدانیم. هیچ چیز ناامید کننده تر از وای فای بد نیست، به خصوص وقتی که زندگی ما به آن وابسته است.

ممکن است در زمان جلسات ویدیویی، بازی های آنلاین یا پیمایش رسانه های اجتماعی، اتصال بی سیم به شدت کند و آزاردهنده به نظر برسند، در این زمان خرید دانگل WiFi انتخاب خوبی است.

مشکلات وای‌فای می‌تواند ناشی از همه چیز باشد، از جمله دستگاه‌های خراب یا معیوب، تجهیزات قدیمی، یا حتی شرایط محیطی مانند دیوارهای ضخیم یا روتر نامناسب است.

خرید دانگل وای فای  راه حل بسیاری از این مشکلات است،  به شما این امکان را می دهد تا با افزودن سخت افزار شبکه پیشرفته تر به رایانه خود یا دور زدن کارت بی سیم شکسته بدون نیاز به تعویض کل رایانه، اتصال خود را تقویت کنید.

در این نوشته، ما تعدادی از بهترین دانگل WiFi و آداپتورهای بی‌سیم، از جمله گزینه‌های اقتصادی و آداپتورهای USB فوق‌سریع را گردآوری کرده‌ایم، تا بتوانید از مشکلات اتصالات Wi-Fi خود خلاص شوید.

خرید دانگل مودم

بهترین دانگل WiFi در سال 2023

چرا به  رادینو پلاس اعتماد کنیم؟ متخصص ما ساعت‌ها به آزمایش و مقایسه محصولات و خدمات می‌پردازند تا بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید.

آداپتور وای فای  USB ASUS AX1800 AX56

مزایا

  • بهترین دانگل Wi-Fi 6
  • سرعت: 1800 مگابایت بر ثانیه
  • استاندارد: Wi-Fi 6
  • ابعاد: 4.5 x 1.1 x 0.69 اینچ
  • سازگار با وای فای 6
  • سرعت های فوق العاده

معایب

  • گران بودن

 

ویژگی دانگل USB ASUS AX1800 AX56

نسخه های جدیدتر فناوری Wi-Fi سرعت و برد بهبود یافته است، اما اگر Wi-Fi لپ تاپ شما نتواند از مزایای آن استفاده کند، جایگزین کردن روتر قدیمی توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت با یک جعبه جدید  مناسب شما نخواهد بود.

خوشبختانه، این آداپتور به دستگاه شما اجازه می دهد تا از آخرین استاندارد Wi-Fi 6 استفاده کند، بنابراین می توانید بهترین سرعت ممکن را از شبکه خود دریافت کنید.

همچنین دارای ویژگی های فانتزی مانند شکل دهی پرتو و فناوری MU-MIMO است که به بهبود قدرت سیگنال و جلوگیری از تداخل سایر دستگاه های بی سیم در اتصال شما کمک می کند.

همچنین با یک پایه USB جداگانه ارائه می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران اتصال دانگل (که البته نسبتاً غیرقابل انعطاف) به لپ‌تاپ خود باشید.

خرید دانگل wifi

آداپتور وای فای  USB TP-LINK NANO AC600

مزایا

  • بهترین دانگل WiFi مقرون به صرفه
  • سرعت: 433 مگابایت بر ثانیه
  • ابعاد: 0.59 x 0.28 x 0.73 اینچ
  • اندازه کوچک
  • فوق العاده مقرون به صرفه

معایب

  • سرعت های محدود

ویژگی دانگل  USB TP-LINK NANO AC600

یکی از آزاردهنده‌ترین چیزها در مورد گجت‌های Wi-Fi، روشی است که می‌توانند میز شما را شلوغ کنند، اما خوشبختانه، اینجا مشکلی نیست. در واقع، این آداپتور USB کوچک، آنقدر کوچک است که ممکن است نگران قرارگیری اشتباه آن باشید، اما برای کسانی که می‌خواهند آن را به یک پورت USB یدکی وصل کنند و دیگر هرگز به آن فکر نمی‌کنند، اندازه مناسبی است.

اگر نگران دریافت بهترین سرعت ممکن از وای فای خود نیستید، این دانگل کوچک با احتیاط ارزش فوق العاده ای برای پول ارائه می دهد. این به حداکثر سرعت ترکیبی 600 مگابایت در ثانیه در هر دو کانال 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز محدود شده است، اما اگر اتصال محدودی از ارائه دهنده اینترنت خود دارید، ممکن است متوجه شوید که به چیزی سریعتر نیاز ندارید.

بهترین دانگل WiFi

آداپتور WI-FI NetGEAR NIGHTHAWK AC1900

مزایا

  • بهترین دانگل WiFi برای تجارت
  • سرعت : 1200 مگابایت بر ثانیه
  • استاندارد : Wi-Fi 5
  • ابعاد : 2.2 x 1.8 x 4.5 اینچ
  • طراحی هوشمند
  • سرعت های بالا

معایب

  • به اندازه رقبا جمع و جور نیست

ویژگی دانگل WI-FI NetGEAR NIGHTHAWK AC1900

اگر برای کار به سفر می‌روید، آخرین چیزی که می‌خواهید یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد است. آداپتور بی سیم Netgear A7000 AC1900  برای افراد تجاری که باید در حال حرکت کار کنند ایده آل است. به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی در کیف جا شود، بدون اینکه گم شود، در حالی که به اندازه‌ای بزرگ است که حتی در محیط‌های شلوغ مانند هتل‌ها یا فرودگاه‌ها سیگنال قوی ارائه دهد.

چهار آنتن داخلی این دانگل و فناوری شکل‌دهی پرتو از اتصالات پرسرعت پشتیبانی می‌کنند و دارای پایه‌ای مغناطیسی هستند که می‌توان آن را به راحتی به هر سطح فلزی متصل کرد. 

خرید دانگل wifi

بهترین دانگل وای فای D-LINK DWA-181 AC1300

مزایا

  • سرعت: 400-867 مگابایت بر ثانیه
  • ابعاد: 0.75 x 0.5 x 0.19 اینچ
  • ارزش عالی
  • سرعت های قابل قبول
  • طراحی کم حاشیه

معایب

  • سرعت کمتر از برخی از رقبا

گاهی اوقات بهتر است چند کار را خیلی خوب انجام دهید تا اینکه واقعاً در یک چیز خاص عالی باشید، مطمئناً در مورد دانگل  DWA-181 D-Link چنین است. اگرچه در هیچ زمینه‌ای از رقبای خود پیشی نمی‌گیرد، اما این دانگل WiFi بهترین عناصر رقابت را برای ایجاد یک آداپتور بی‌سیم ترکیب می‌کند که واقعاً برجسته است.

به اندازه‌ای  این دانگل wifi کوچک است، حداکثر سرعت 867 مگابایت در ثانیه که نیازهای همه خانواده‌ها را برآورده می‌کند. چگونه بهترین دانگل وای فای را انتخاب کنیم؟

 

راهنمای خرید دانگل wifi

تفاوت بین 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز چیست؟

هنگامی که به چیزی مربوط به شبکه های وای فای نگاه می کنید، احتمالاً برچسب های «2.4 گیگاهرتز و «5 گیگاهرتز» را خواهید دید که در اطراف شناور هستند، می تواند برای کسانی که نمی دانند معنای آنها چیست گیج کننده باشد. اگرچه نیازی نیست که زیاد نگران نکات ظریف فناوری در پشت آنها باشید، داشتن درک اولیه این اصطلاحات می تواند مفید باشد.

اساساً فرکانس هایی با عنوان “کانال” یا “باند” شناخته می شوند، که بین روتر و دستگاه های شما برای ارسال و دریافت داده استفاده می شود. کانال 2.4 گیگاهرتز داده ها آهسته تر منتقل می کند، اما در محدوده بزرگ تری کار می کند، در حالی که کانال 5 گیگاهرتز سریعتر است، اما زمانی که از روتر دورتر شوید، سرعت سریع از بین می رود. روترها و دانگل WiFi که هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می کنند، اغلب به عنوان دستگاه های “دو باند” شناخته می شوند.

کانال 5 گیگاهرتز اخیراً معرفی شده است، بنابراین برخی از دستگاه های قدیمی ممکن است فقط از باند 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی کنند. به همین دلیل، معمولاً ترافیک بیشتری در این کانال وجود دارد، بنابراین برخی از روترهای جدیدتر سعی می‌کنند برای کاهش ازدحام، در صورت پشتیبانی، دستگاه‌ها را به طور خودکار به اتصال 5 گیگاهرتز منتقل کنند. اگر به دنبال یک دستگاه دو باند باشید، باند 2.4 گیگاهرتز اغلب بسیار کند است و نمی‌تواند به راحتی فعالیت‌های فشرده داده مانند پخش ویدیو یا بازی آنلاین را انجام دهد.

خرید مودم

آیا به دانگل 6  WiFi نیاز دارم؟

Wi-Fi 6 یک فناوری اتصال بی‌سیم جدید است که محدوده اتصال و سرعت دانلود را بهبود می‌بخشد، اما با چند نکته جالب همراه است.

Wi-Fi 6 باید با روتر و هم دستگاهی که برای اتصال به آن استفاده می کنید، سازگار باشند.

یک روتر Wi-Fi 6 می‌تواند به لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند قدیمی‌تر و بالعکس متصل شود.

از آنجایی که فناوری Wi-Fi 6 بسیار جدید است، معمولاً بسیار گران است.

دانگل Asus USB-AX56 دارای Wi-Fi 6 گران‌ترین دانگل WiFi در لیست ما است.

 روترهای Wi-Fi 6 معمولاً گران‌تر از استانداردهای Wi-Fi قدیمی است. برای مثال، اگر از روتر ارائه شده توسط ISP خود استفاده می کنید، تقریباً مطمئناً با Wi-Fi 6 سازگار نیست.

راهنمای خرید دانگل wifi

مزایا و معایب دانگل WiFi بزرگ

اگر در حال خرید دانگل مودم هستید، متوجه شده اید که بسیاری از آن‌ها بسیار بزرگ هستند و آنتن‌های بلندی از آن‌ها بیرون می‌آیند. ممکن است ناخوشایند به نظر برسند، درست مانند تلویزیون یا رادیو، یک آنتن بزرگتر دریافت سیگنال در فواصل طولانی‌تر را آسان‌تر می‌کند.

اگر فضای بزرگ و نسبتاً بدون مانعی دارید که باید سیگنال بی‌سیم را به آن منتقل کنید، مثلاً اگر یک سوله در پایین باغ خود را به یک دفتر کار خانگی دارید تبدیل کرده اید، یک دانگل WiFi یا آداپتور با یک آنتن بزرگ راه حل بهتری برای شما است.

آیا باید روتر خود را ارتقا دهم؟

به عنوان مثال، اگر از ارائه دهنده خدمات خود یک اتصال اینترنت 700 مگابایت در ثانیه دارید، اما روتر شما فقط حداکثر 400 مگابایت در ثانیه را می تواند مدیریت کند، در این صورت هر دستگاهی که به روتر متصل است، به 400 مگابایت در هر ثانیه محدود می شود. حتی اگر از نظر تئوری از سرعت های بالاتر پشتیبانی کند.

علاوه بر این، ارزش این را دارد که به آنچه از شبکه خود نیاز دارید فکر کنید. در حالی که سرعت اینترنت سریع‌تر به ندرت چیز بدی است، اگر معمولاً تنها چیزی که از اینترنت برای آن استفاده می‌کنید چک کردن ایمیل‌ها و تماشای فیلم در شب جلوی تلویزیون است، پس احتمالاً نیازی به هزینه کردن برای بهترین‌ها ندارید.

در حالی که یک خانه شلوغ پر از افرادی که دائماً به تلفن‌ها، تبلت‌ها و کنسول‌های بازی چسبیده‌اند، باید به فکر اضافه کردن پهنای باند اضافی به شبکه خود باشند.

خرید دانگل مودم

بررسی نهایی دانگل WiFi

با در نظر گرفتن این موضوع قبل از تصمیم گیری در مورد خرید مودم، باید حداکثر سرعت روتر خود و همچنین بسته پهنای باند خود را بررسی کنید. ممکن است متوجه شوید که سرعت واقعی اتصال شما از یک آداپتور گران قیمت و بسیار پیشرفته سود نمی‌برد و گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز به همان اندازه خوب هستند. از سوی دیگر، ممکن است متوجه شوید که آداپتور Wi-Fi  لپ‌تاپ‌تان، مرور شما را متوقف می‌کند و یک دانگل پرسرعت به شما این امکان را می‌دهد تا از اتصال خود نهایت استفاده را ببرید. پخش لوازم شبکه در رادینو پلاس با قیمت عمده و گارانتی معتبر بهترین انتخاب برای همکاران و مشتریان عزیز است.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد