راهنمای کامل خرید باکس هارد اکسترنال: هر آنچه که در خرید باکس هارد باید بدانید

راهنمای خرید باکس هارد اکسترنال

وقتی نوبت به یادگیری نحوه انتخاب باکس هارد می رسد، باید در نظر داشته باشید با درایو چه کاری انجام می دهید، با چه سرعتی به داده های موجود در آن دسترسی دارید، هارد دیسک‌های خارجی با محافظت فیزیکی فراوان در برابر عناصر، SSD‌های خارجی که انتقال اطلاعات فوق‌العاده سریع را در اختیار شما قرار می‌دهند.

هارد دیسک‌های خارجی بزرگی وجود دارند که برای پشتیبان‌گیری طولانی‌مدت بهتر هستند، بهترین باکس هارد در رادینو پلاس دیدن کنید.

اگر مشخص نیست که به چه نوع باکس هارد نیاز دارید، ، در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه انتخاب باکس هارد بررسی می کنیم.

راهنمای خرید باکس هارد اکسترنال

گنجایش انبار

مسلماً ضروری ترین مشخصاتی که هنگام خرید باکس هارد باید در نظر گرفت فضای ذخیره سازی است. اگر دستگاهی با سرعت بالا با رمزگذاری و دسترسی از راه دور خریداری کنید، اگر به اندازه کافی بزرگ نباشد که تمام داده های شما را ذخیره کند، فایده ای ندارد.

شما همچنین نمی خواهید برای درایوی که هرگز به پر کردن آن نیاز نخواهید داشت، هزینه پرداخت کنید.

باکس هارد چیست؟

باکس هارد یا Hard Drive Enclosure، یک قطعه سخت‌افزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا هارد دیسک داخلی خود را به عنوان یک دستگاه خارجی از طریق رابط USB، Thunderbolt یا Firewire به کامپیوتر وصل کند. باکس هارد درواقع به کاربر اجازه می‌دهد تا یک هارد دیسک داخلی قدیمی یا جدید را به صورت خارجی به سیستم خود وصل کرده و از آن به عنوان یک درایو خارجی استفاده کند. این ابزار بسیار مفید است برای افرادی که نیاز به افزایش فضای ذخیره‌سازی دارند یا می‌خواهند فایل‌های خود را به راحتی انتقال دهند.

اگر به ظرفیت نهایی نیاز دارید، به دنبال Western Digital My Book Duo باشید. این NAS بیشتر از باکس هارد است، اما با 10 ترابایت فضای ذخیره سازی، تمام فضایی است که تقریباً برای هر چیزی به آن نیاز دارید.

 باکس هارد چیست؟

SSD در مقابل HDD

درایوهای خارجی در دو نوع هارد دیسک و SSD ارائه می شوند. هر دوی آنها کارها را کاملاً متفاوت انجام می دهند، اما در اصل، SSD ها سریعتر از HDD ها هستند، SSD ها گران تر نیز هستند.

هارد دیسک ها (دیسک سخت) از دیسک های مغناطیسی چرخان برای ذخیره داده ها استفاده می کنند. هدهای خواندن/نوشتن در صورت لزوم این داده ها را تغییر می دهند، بنابراین شما صداهای چرخشی نمادین آنها را می شنوید.

SSD ها (درایوهای حالت جامد) از ترانزیستورهای گیت کوچک در سلول ها استفاده می کنند که می توانند بر اساس پالس های الکتریکی روشن یا خاموش شوند. آنها هیچ قطعه متحرکی ندارند، از این رو نام آن ها به همین دلیل است.

SSD ها در بسیاری از موارد به طور قابل توجهی سریعتر از HDD هستند، اما بسیار گران هستند. هارد دیسک‌ها ارزان‌تر هستند، اما همچنین بزرگ‌تر، کندتر و راحت‌تر آسیب می‌بینند. برای درایوهای خارجی، سریع‌ترین و بادوام‌ترین درایو را از SSD  دریافت خواهید کرد.

سرعت انتقال باکس هارد

سرعت انتقال

بزرگترین باکس هارد همیشه بهترین درایوهایی نیستند که می توانید بخرید. سرعت انتقال نیز بسیار مهم است. اگر به طور مرتب فایل‌ها را به یک درایو بزرگ به عقب و جلو انتقال می‌دهید، نمی‌خواهید برای همیشه منتظر تکمیل انتقال باشید.

دو عامل اصلی در سرعت عملکرد درایو شما نقش دارند: فناوری ذخیره سازی زیربنایی و رابطی که استفاده می کند.

اگرچه برخی از درایوها سریعتر از بقیه هستند، اما به طور کلی، SSD ها می توانند داده ها را سریعتر از HDD ها پردازش کنند. SSDهای خارجی نسبت به همتایان HDD خود گرانتر هستند و اغلب ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارند. SSDهای بزرگتری وجود دارد که می توانید با قیمتی عالی خریداری کنید.

از نظر ارتباط بین درایو خارجی و رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه، چندین گزینه استاندارد وجود دارد که باید در نظر بگیرید. امروزه اکثر درایوها از رابط USB استفاده می کنند، اما نسل های اخیر تفاوت های مشخصی در سرعت انتقال دارند.

USB 2.0 یک استاندارد قدیمی است، اگر کاری انجام می‌دهید به جز انتقال نادر فایل‌های کوچک، از آن اجتناب کنید، حداکثر سرعت انتقال آن تنها به 480 مگابیت در ثانیه می‌رسد. پورت معمولاً روی رایانه های شخصی دارای کد رنگی نیست.

اتصالات USB بالاتر از 2.0 می تواند تا حدودی گیج کننده باشد. ممکن است مشخصاتی را به عنوان USB 3.0، USB 3.1 Gen1 یا USB 3.2 Gen1 مشاهده کنید. هر سه در اصل یکسان هستند و سرعتی تا 5 گیگابیت بر ثانیه و معمولاً رنگ آبی را ارائه می دهند. در همین حال، USB 3.1 Gen2 و USB 3.2 Gen2 نیز یکسان هستند، با رنگ قرمز کدگذاری شده اند و انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند.

سریعترین، USB 3.2 یا 3.2 2×2، تا 20 گیگابیت بر ثانیه ارائه می دهد.

USB-A رایج ترین نوع اتصال دهنده است که دارای جعبه مستطیلی و اتصال فقط از یک طرف است.

USB-C جدیدتر، کوچکتر و گردتر است، یک اتصال برگشت پذیر ارائه می دهد.

Piggybacking این پورت پروتکل DisplayPort برای خروجی ویدیو است. برخی از کانکتورها از نوع پورت USB-C استفاده می کنند اما پروتکل Thunderbolt 3 یا Thunderbolt 4 را با سرعت انتقال تا 40 گیگابیت بر ثانیه کار می کنند.

برخی از دستگاه های قدیمی از اتصال دهنده های جایگزین مانند eSATA و Firewire استفاده می کنند، اما به دلیل کاهش ارتباط آنها، باید از آنها اجتناب شود.

برای سریع ترین سرعت انتقال درایو خارجی ممکن، به یک Thunderbolt NVMe SSD مانند Samsung X5 نیاز دارید.

خرید باکس هارد

قابل حمل و ماندگاری

اگر به سادگی یک درایو خارجی برای پشتیبان‌گیری در خانه خود می‌خواهید، دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) ممکن است گزینه بهتری باشند. آنها معمولاً به عنوان یک دستگاه سیمی مستقل در شبکه محلی شما قرار می گیرند و چندین درایو و حالت های ذخیره سازی را بسته بندی می کنند.

Promise Technology، QNAP و Synology تنها سه سازنده هستند که در دستگاه های NAS تخصص دارند.

با این حال، اگر می‌خواهید درایو خود را در زمان بیرون نگه دارید، قابل حمل بودن ضروری است. باید سبک و کوچک باشد، بنابراین می توانید آن را در یک جیب یا کیف قرار دهید تا با سرعت بسیاری به آن دسترسی داشته باشید. در حالت ایده آل، شما به کابل برق خارجی نیاز ندارید.

اکثر درایوهای خارجی وزن زیادی ندارند، و برخی کوچک هستند، مانند Samsung T5، ظرفیت ذخیره سازی دیجیتال عظیمی را ارائه می دهند در حالی که از نظر فیزیکی کم هستند. از سوی دیگر، SSD ها کمی کوچکتر از همتایان هارد دیسک خود هستند زیرا دیسک های مغناطیسی روی هم قرار ندارند.

دلیل دیگری برای در نظر گرفتن SSD به جای HDD دوام آن است. در حالی که درایوهای اکسترنال مدرن امروزی اغلب مجهز به پوشش های ناهموار برای محافظت از آنها در برابر آسیب هستند، این دو فناوری آرایش فیزیکی بسیار متفاوتی دارند. بدون قطعات متحرک، SSD نسبت به یک هارد دیسک سنتی در برابر آسیب های سقوط مقاوم تر است و در نتیجه به طور قابل توجهی دوام بیشتری دارد.

برای درایوی که واقعا بادوام است، چیزی مانند Lacie Rugged را در نظر بگیرید.

هارد دیسک

امنیت

اگر اطلاعات ذخیره شده در درایو خارجی شما به هر نحوی حساس است، رمزگذاری ایده خوبی است. بسیاری از درایوها با راه‌حل‌های رمزگذاری نرم‌افزاری سازگار هستند و برای اکثر افراد مناسب هستند.

برای کسانی که امنیت داده های خود را جدی تر می گیرند، می خواهید درایوی با رمزگذاری سخت افزاری پیدا کنید. اگر به شدت از ایمنی آگاه هستید، حتی می توانید یک سیستم امنیتی فیزیکی مانند ورودی کد پین در ApricoBuy در درایو Dellrn Aegis Padlock  انتخاب کنید.

برخی از درایوها برای جلوگیری از دستکاری فیزیکی، با روکش های محکم حمل می شوند. در حالی که درایوهای فلش Ironkey کینگستون ظرفیت ذخیره سازی مشابه درایوهای تمام مقیاس را ندارند، آنها دارای یک لایه امنیتی ثانویه در برد مدار چاپی (PCB) هستند که در رزین آغشته شده است. این طراحی دسترسی فیزیکی به تراشه های حافظه داخل درایو را برای هر کسی سخت می کند.

سازگاری

در خارج از جعبه، هارد دیسک های خارجی به طور منظم برای یک سیستم عامل خاص فرمت می شوند. به عنوان مثال، درایو خارجی فرمت شده برای ویندوز 10 ممکن است در کار با MacOS مشکل داشته باشد و بالعکس. برخی از هارد دیسک ها نیز به طور خاص برای لینوکس فرمت شده اند.

با این حال، این تنظیم غیر قابل برگشت نیست. می توانید یک هارد دیسک را دوباره فرمت کنید یا آن را پارتیشن بندی کنید تا قابلیت های متفاوتی داشته باشد. اما اگر می خواهید از دردسر جلوگیری کنید، مطمئن شوید که درایو خارجی با سیستم عامل مورد نظر سازگار است.

خرید باکس هارد

بازی

درایو اکسترنال برای بازی در حال حرکت یا افزایش فضای ذخیره سازی کنسول می خواهید؟ نیازهای شما ممکن است کمی با کاربر معمولی متفاوت باشد.

در اینجا سرعت SSD حتی مهم‌تر است، زیرا درایو کندتر می‌تواند زمان انتظار و پاسخگویی بازی را افزایش دهد. دارندگان Xbox Series X  و S می توانند از کارت توسعه Seagate برای تقلید از حافظه داخلی سریع آن استفاده کنند. سایر SSD های خارجی را می توان برای بازی های قدیمی Xbox One و Xbox 360 استفاده کرد، اما نه برای بازی های Xbox Series S/X

در حال حاضر فقط می‌توانید بازی‌های Sony PlayStation 5 را روی SSD داخلی آن بازی کنید، اگرچه می‌توانید بازی‌های PS4 را روی SSD یا HDD خارجی بازی کنید. آنها خیلی سریعتر روی یک SSD بارگیری می شوند، بنابراین در صورت امکان، ارزش دارد که از یکی از آنها روی اتصال USB-C سریعتر PS5 استفاده کنید.

برخی از مدل‌ها، مانند درایو Silicon Power Armor A60، دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی برای کابل‌ها و حفاظت در حد نظامی هستند که اگر اطلاعات خود را در حال حرکت به همراه داشته باشید، موارد اضافی خوبی هستند.

امکانات اضافی

علیرغم اینکه تمامی مبانی تحقیق محصول خود را پوشش داده اید، باید قبل از خرید باکس هارد ویژگی های اضافی در نظر بگیرید.

یکی از ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید گارانتی طولانی مدت است. این می تواند در صورت عدم موفقیت باکس هارد جدید به پوشش هزینه هارد جدید کمک کند.

همچنین باید به انواع کابل هایی که درایو شما را همراهی می کنند توجه داشته باشید. برخی از تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌های جدیدتر از اتصالات USB-C یا Thunderbolt 3 استفاده می‌کنند، اما درایو مورد نظر ممکن است شامل یک کابل USB-A باشد. اگر اینطور است، همچنان می‌توانید آن درایو را خریداری کنید، اما باید کابل یا آداپتور دیگری بخرید که به هزینه کلی شما می‌افزاید.

همچنین ارزش بررسی درایوهای جدیدتری را دارد که دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند ظرفیت شارژ کابل USB و قابلیت اتصال به Wi-Fi هستند.

باکس هارد

ارزش استفاده از باکس هارد چقدر است؟

استفاده از باکس هارد کاملاً ارزش دارد، داده ها ارزشمند و ناپایدار هستند. هزینه ذخیره سازی دیجیتال در طول سال ها به قدری مقرون به صرفه شده است که ارزش سرمایه گذاری روی یک هارد دیسک خارجی با کیفیت برای ذخیره و پشتیبان گیری از فایل های خود را دارد.

چگونه یک هارد اکسترنال راه اندازی کنم؟

اکثر هارد دیسک‌ها به صورت پلاگین و بازی هستند، اگرچه ممکن است لازم باشد درایو را در صورتی که از تنظیمات کارخانه با سیستم عامل شما سازگار نیست، دوباره فرمت کنید. ساده ترین راه برای راه اندازی هارد دیسک برای استفاده با رایانه از طریق Disk Utility در Mac یا Disk Management در ویندوز است. برخی از درایوها نیز با دستیار راه‌اندازی خود عرضه می‌شوند.

راهنمای خرید باکس هارد اکسترنال

عمر باکس هارد چقدر است؟

میانگین طول عمر باکس هارد برای هارد دیسک ها حدود پنج سال است. این به معنای جلوگیری از هرگونه آسیب تصادفی است و با فرض اینکه درایو به خوبی مراقبت شده است. از طرف دیگر، SSD ها دارای نرخ خرابی هستند که با توجه به مقدار داده های نوشته شده در طول زمان تعیین می شود.

واقعیت این است که دلایل متعدد و غیرقابل پیش بینی وجود دارد که چرا یک درایو ممکن است شکست بخورد. همچنین دلایل مشابهی وجود دارد که چرا ممکن است بسیار بیشتر از حد انتظار اجرا شود، با HDD/SSD خوب محافظت کنید.

چه اندازه هارد دیسک نیاز دارم؟

سعی کنید تخمین بزنید که چه مقدار از داده‌های پشتیبان‌گیری می‌کنید و کمی فضا را برای گسترش آینده در اختیار خود قرار دهید. 1 ترابایت نقطه شروع خوبی است، در بسیاری از موارد، فضای کافی برای فایل‌های بیشتری به محض آمدن آنها وجود دارد. با این حال، اگر روی پروژه‌های عظیمی مانند ویدیوها کار می‌کنید یا هزاران عکس RAW دارید، فضای ذخیره‌سازی کمی بیشتر ضرری ندارد.

چرا به باکس هارد نیاز دارید؟

واقعیت دنیای دیجیتال این است که کار ما به عنوان خلاق در معرض گم شدن، فاسد شدن یا آسیب‌دیدگی است. لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند، هر چیزی که ذخیره کرده‌ایم خطر از دست دادن برای همیشه را دارد.

باکس هارد ها مکانی برای پشتیبان گیری از کار شما هستند. جایی برای نگهداری کپی‌های اضافی از عکس‌ها، ویدیوها، پروژه‌های موسیقی مهم یا هر فایلی که می‌خواهیم ایمن نگه داریم. همیشه ایده خوبی است که حداقل دو نسخه از پروژه ها و فایل ها را در دسترس داشته باشید، به خصوص اگر برای مشتریان کار می کند.

یک باکس هارد جزء اصلی هر ایستگاه کاری دیجیتال است، هم به عنوان ذخیره سازی سرریز برای برنامه ها و مهمتر از همه، برای پشتیبان گیری از کار ما است.

اهمیت پشتیبان گیری از کار شما

ما به عنوان عکاس، سخت کار می کنیم تا تصاویر خود را ثبت کنیم. ممکن است در طول یک سفر خارج از کشور هزاران عکس گرفته باشید، یا ممکن است به طور مرتب برای مشتریان پرتره، هد شات یا مد عکاسی کنید. مهم است که از تصاویر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از ضرر غیرمنتظره کار خود جلوگیری کنید.

رایانه‌های شما نابود نشدنی نیستند و در نهایت، ممکن است در یک دوراهی قرار بگیرید که در آن هارد دیسک خراب می‌شود، کل لپ‌تاپ را روی قایق می‌اندازید، یا چیزی به طور غیرمنتظره‌ای به خراب کردن فایل‌های شما منجر می‌شود.

اما پشتیبان‌گیری از کار به شما آرامش می‌دهد که تصاویرتان از از دست رفتن تصادفی در امان خواهند بود.

هنگام خرید باکس هارد به چه نکاتی توجه کنیم؟

چندین ویژگی کلیدی وجود دارد که باید هنگام خرید هارد به دنبال آنها باشید. احتمالاً به بسیاری از سؤالاتی که هنگام جستجوی هارد دیسک مناسب پیش می‌آیند، پاسخ خواهید داشت، اما در اینجا چند عنصر مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

گنجایش انبار

برای اکثر خریداران، ظرفیت ذخیره سازی و هزینه آن مهم ترین عامل در خرید یک باکس هارد است. همه چیز به مقدار داده ای که باید پشتیبان بگیرید و چقدر فضایی که گسترش می دهید، بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که حافظه های SSD معمولاً حدود 4 ترابایت هستند، می توانند بسیار گران باشند، در حالی که هارد دیسک ها با هزینه کمتر می توانند ظرفیت بیشتری داشته باشند.

سرعت خواندن/نوشتن

مرحله بعدی سرعت خواندن/نوشتن است، درایو شما با چه سرعتی می تواند داده ها را بازیابی کند و داده های جدید را ذخیره کند. توانایی بیرون کشیدن فایل های حجیم از کامپیوتر و انداختن آنها بر روی باکس هارد در چند ثانیه بسیار جذاب است. متوسط ​​سرعت انتقال HDD بین 80 تا 160 مگابایت بر ثانیه برای درایو 7200 RPM است. این میزان با SSD به حدود 300 مگابایت بر ثانیه تا چند هزار مگابایت بر ثانیه افزایش می یابد. درایوهای حالت جامد بالاترین سرعت را ارائه می دهند که می تواند تصمیم شما را تحت تأثیر قرار دهد. به خصوص اگر از HDD به SSD می روید، احتمالاً تفاوت قابل توجهی در سرعت مشاهده خواهید کرد.

خرید باکس هارد و HDD و SSD

ویژگی های امنیتی

گاهی اوقات ما اطلاعات حساس را روی باکس هارد خود ذخیره می کنیم. برای ایمن نگه داشتن این داده‌ها، درایوها ممکن است با نرم‌افزار امنیتی داخلی خود، مانند محافظت از رمز عبور و حتی امنیت اثر انگشت، عرضه شوند. در صورت نیاز به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند رمزگذاری نرم‌افزار و رمزگذاری سخت‌افزار، مراقب باشید.

سازگاری با سیستم شما

اکثر هارد دیسک ها برای یک سیستم عامل خاص از پیش فرمت شده هستند. خبر خوب این است که می توانید یک درایو را برای کار بر روی سیستم خود از طریق Disk Utility (Mac) یا Disk Management (Windows) فرمت کنید. با این حال، اگر می‌خواهید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و مشکلات احتمالی را به حداقل برسانید، بهتر است درایوی را پیدا کنید که صریحاً با رایانه شما سازگار باشد.

سازگاری با بازی

بازی‌ها در طول سال‌ها بسیار بزرگ‌تر شده‌اند، و خرید یک باکس هارد برای تکمیل حافظه داخلی سیستم شما رایج است. بسیاری از تولیدکنندگان هارد دیسک مخصوص کنسول یا بازی تولید می کنند تا در آن شرایط عملکرد خوبی داشته باشند. اگر به دنبال درایو برای افزایش فضای ذخیره سازی کنسول خود هستید، به دنبال آن مارک باشید.

نکته ای سریع برای کاربران پلی استیشن 5 : در حال حاضر، بازی های PS5 فقط با حافظه داخلی اجرا می شوند. می‌توانید بازی‌های PS5 را از حافظه داخلی به حافظه خارجی منتقل کنید، اما برای بازی باید آنها را دوباره منتقل کنید. بازی های PS4 را می توان با حافظه خارجی متصل به کنسول PS5 بازی کرد.

رادینو پلاس پخش عمده لوازم جانبی کامپیوتر باکس هارد usb2 و باکس هارد usb3 با قیمت مناسب، گارانتی معتبر عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد